Gå til innhold

Sur fordi jeg vippset tilbake

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En kollega betalte 3 øl for meg når vi var på byen. Vippset tilbake dagen etter - og da ble han «irritert» og sa at det var unødvendig gjort. Skulle jeg latt være å betale tilbake? 

Anonymkode: 8c6b2...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at det er helt vanlig å betale tilbake, om det ikke var en greie at han skulle spandere? I såfall kan du spandere neste gang f.eks 

Anonymkode: 425ae...cd8

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var merkelig, jeg elsker når venner betaler kjapt tilbake

Anonymkode: 09ec8...571

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var merkelig, jeg elsker når venner betaler kjapt tilbake

Anonymkode: 09ec8...571

Ja, jeg og. Er en kollega da, ikke venn, men vet ikke om det har noe å bety.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde med meg. Vi var ute 3 stk fra jobb. En kjøpte 3 pils til meg og en til. Vi prøvde flere ganger å si at vi skal vippse, men han sa nei. Jeg vippset allikevel når jeg kom hjem. Han vippset tilbake og sa at han hadde sagt ifra om at han ikke ville ha pengene 

Anonymkode: 44f27...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Samme skjedde med meg. Vi var ute 3 stk fra jobb. En kjøpte 3 pils til meg og en til. Vi prøvde flere ganger å si at vi skal vippse, men han sa nei. Jeg vippset allikevel når jeg kom hjem. Han vippset tilbake og sa at han hadde sagt ifra om at han ikke ville ha pengene 

Det er så merkelig! Jeg vil jo ikke «være i gjeld».. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel hørt på "moderne prat" da, om at menn skal "forsørge" kvinner

Anonymkode: 701aa...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er så merkelig! Jeg vil jo ikke «være i gjeld».. 

Enig. Neste gang skal jeg kjøpe min egen øl 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ness, om han virkelig ikke ville ha pengene, hadde han sikkert vippset de tilbake igjen😊 Noen er så ekstremt høflig, at de liksom skal late som at det er null stress å spandere øl på andre. Så ikke tenk mer på dette ts. Så lenge han ikke inviterte deg ut og eksplisitt sa at han skulle spandere fordi du ble med, er det helt normalt å vippse tilbake.

Anonymkode: 1728e...426

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ness, om han virkelig ikke ville ha pengene, hadde han sikkert vippset de tilbake igjen😊 Noen er så ekstremt høflig, at de liksom skal late som at det er null stress å spandere øl på andre. Så ikke tenk mer på dette ts. Så lenge han ikke inviterte deg ut og eksplisitt sa at han skulle spandere fordi du ble med, er det helt normalt å vippse tilbake.

Anonymkode: 1728e...426

For noen ER det null stress å spandere øl på noen andre 😅😂

Jeg hadde nokaldri blitt sur om noen vippset meg tilbake for noe jeg hadde spandert, med mindre det var en brus til 22kr liksom, det blir bare tullete. Men jeg kunne fint sagt «det trenger du ikke, den kan du bare få» hvis noen spurte hva de skulle vippse meg. Og da hadde jeg ment det.

Anonymkode: 26a67...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Folk er rare altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvordan vet du at han er irritert? 

Anonymkode: da3a1...87c

På grunn av tonen på meldingen jeg fikk etter jeg vippset. Er vant til å tekste med han, men nå var det en overgitt «det der var unødvendig» - type melding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier til andre at de ikke trenger vippse tilbake det jeg har lagt ut, så mener jeg det. Når andre sier det samme til meg, prøver jeg å respektere dette. Men når det gjelder mine venner og kolleger, så vil det gjerne gå opp i opp. 

For å ikke føle at jeg står i gjeld til noen litt mer periferi bekjentskap, så vil jeg sannsynligvis prøve å kjøpe ei øl tilbake neste gang.

Jeg har mottatt penger på vipps etter at jeg har lagt ut. Selv om jeg på en måte blir irritert da, så prøver jeg alltid å takke. Samtidig føler jeg et press til å hele tiden holde oversikt over beløp og tjenester som går begge veier da. Må passe på å vippse tilbake osv. I stedet for at når spanderer jeg kino på deg denne ganga, så kan du kjøpe ei øl etterpå, eller betale kino neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...