AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Skrevet 17. januar 2024 Hei. Når jeg ble sammen med min nåværende samboer (etter to turbulente av-på-år hvor jeg blant annet så han fikk snaps av jenter som bare hadde trusa på) hadde han klamydia. Vi fikk påvist dette fordi jeg testet meg for å få en spiral etter et par uker inn i "forholdet". Vi har hatt to fine år sammen. Han har virkelig støttet meg gjennom dødsfallet til min mor, og gjorde alt for at jeg skulle føle meg trygg. Jeg elsker han. Nå nylig gjorde jeg en ny test ifbm celleprøver, og ble påvist mycoplasma. Jeg har ikke vært med en annen! Det er så utrolig frustrerende å tenke på at han har sviktet meg igjen. Jeg er helt rådvill, da hjertet mitt fortsatt sier at jeg elsker han, men hjernen sier at jeg må gå. Hvorfor kan menn være så forbanna selvsentrerte? Jeg er helt matt, og drikker vin alene i kveld på en faens onsdag. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Råd? Anonymkode: 634ae...cae 1 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #2 Skrevet 17. januar 2024 Gå og ikke dyrk følelser for ham, så vil de dø ut. Anonymkode: 3364f...d2a 6 1 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 17. januar 2024 #3 Skrevet 17. januar 2024 Gå og aldri se deg tilbake. At han er villig til å utsette deg for kjønnssykdommer i tilllegg til å være utro…. Han er ikke verdt å elske.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Skrevet 17. januar 2024 Er mycoplasma en s.o.s? Eller kan du få det andre steder fra ? Anonymkode: 6f940...2c0 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #5 Skrevet 17. januar 2024 Er du sikker på at du er testet for dette tidligere? Det testes normalt ikke hvis man ikke har symptomer. Anonymkode: 8e16f...ba1 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #6 Skrevet 17. januar 2024 Mange har mycoplasma uten symptomer, og det testes ikke for hvis ikke fordi man ikke vil overbehandle det pga antibiotikaresistens. Den er vel ikke ansett som farlig med mindre man har symptomer har jeg skjønt. Anonymkode: 50cb2...248
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #7 Skrevet 17. januar 2024 Du gjør det slutt. Er det virkelig noe å lure på 😅 Skaff deg en ryggrad og sett deg i respekt. Du er ei dørmatte TS. Noe din kjæreste veit. Han driter i deg. Anonymkode: 18c54...6fb 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #8 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor kan menn være så forbanna selvsentrerte? Jeg er helt matt, og drikker vin alene i kveld på en faens onsdag. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Råd? Anonymkode: 634ae...cae Si farvel til han. Og følg legens behandling. Anonymkode: b4d0d...896 1
Påkrevd Skrevet 17. januar 2024 #9 Skrevet 17. januar 2024 (endret) Greit kjappe med konklusjonene her. Ikke noe annet å forvente, selvsagt😂 Som det ble påpekt tidligere her, Mycoplasma er ikke vanlig å testes for med mindre det er spesifikk mistanke og symptomer. https://www.oslocitylegesenter.no/gynekolog/kjonnssykdommer/mykoplasma/ Sitat: "Mange kan ha infeksjonen uten å vite det og smitte andre etter lang tid slik at det da ikke trenger å bety at partner har vært utro om infeksjonen oppdages". Så hun kan altså ha bli smittet av han i forrige uke, eller hun kan ha hatt det hele tiden, uten at det har vært oppdaget. For alt vi vet, kan det ha vært hun som har hatt med seg denne bakterien inn i forholdet. Så pust nå for all del med magen før hele vinskapet er tømt. Og dette med damer i trusa på snap....altså, jeg har slett ikke for vane å be om trusebilder på sosiale medier, men de dukker nå opp i (bl.a) snappet min hele fokkings tiden allikevel. Før drev alle jenter med håndball eller hest. Nå kler de av seg på snap. Og hvis det attpåtil var et av/på forhold...🤷♂️ Endret 17. januar 2024 av Påkrevd 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 17. januar 2024 #10 Skrevet 17. januar 2024 Påkrevd skrev (14 minutter siden): Greit kjappe med konklusjonene her. Ikke noe annet å forvente, selvsagt😂 Som det ble påpekt tidligere her, Mycoplasma er ikke vanlig å testes for med mindre det er spesifikk mistanke og symptomer. https://www.oslocitylegesenter.no/gynekolog/kjonnssykdommer/mykoplasma/ Sitat: "Mange kan ha infeksjonen uten å vite det og smitte andre etter lang tid slik at det da ikke trenger å bety at partner har vært utro om infeksjonen oppdages". Så hun kan altså ha bli smittet av han i forrige uke, eller hun kan ha hatt det hele tiden, uten at det har vært oppdaget. For alt vi vet, kan det ha vært hun som har hatt med seg denne bakterien inn i forholdet. Så pust nå for all del med magen før hele vinskapet er tømt. Og dette med damer i trusa på snap....altså, jeg har slett ikke for vane å be om trusebilder på sosiale medier, men de dukker nå opp i (bl.a) snappet min hele fokkings tiden allikevel. Før drev alle jenter med håndball eller hest. Nå kler de av seg på snap. Og hvis det attpåtil var et av/på forhold...🤷♂️ Hallo? Hun har allerede fått det én gang da han var utro! Da gikk hun selvfølgelig på antibiotika. Nå har hun fått det for ANDRE gang👀
Jadaomatte Skrevet 17. januar 2024 #11 Skrevet 17. januar 2024 Påkrevd skrev (20 minutter siden): Greit kjappe med konklusjonene her. Ikke noe annet å forvente, selvsagt😂 Som det ble påpekt tidligere her, Mycoplasma er ikke vanlig å testes for med mindre det er spesifikk mistanke og symptomer. https://www.oslocitylegesenter.no/gynekolog/kjonnssykdommer/mykoplasma/ Sitat: "Mange kan ha infeksjonen uten å vite det og smitte andre etter lang tid slik at det da ikke trenger å bety at partner har vært utro om infeksjonen oppdages". Så hun kan altså ha bli smittet av han i forrige uke, eller hun kan ha hatt det hele tiden, uten at det har vært oppdaget. For alt vi vet, kan det ha vært hun som har hatt med seg denne bakterien inn i forholdet. Så pust nå for all del med magen før hele vinskapet er tømt. Og dette med damer i trusa på snap....altså, jeg har slett ikke for vane å be om trusebilder på sosiale medier, men de dukker nå opp i (bl.a) snappet min hele fokkings tiden allikevel. Før drev alle jenter med håndball eller hest. Nå kler de av seg på snap. Og hvis det attpåtil var et av/på forhold...🤷♂️ Dukker aldri opp trusebilder, verken av menn eller kvinner på snap hos meg 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #12 Skrevet 17. januar 2024 WhisperingWind skrev (9 minutter siden): Hallo? Hun har allerede fått det én gang da han var utro! Da gikk hun selvfølgelig på antibiotika. Nå har hun fått det for ANDRE gang👀 Hvor leser du det? Klamydia og mycoplasma er ikke det samme. Anonymkode: 12367...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #13 Skrevet 17. januar 2024 WhisperingWind skrev (11 minutter siden): Hallo? Hun har allerede fått det én gang da han var utro! Da gikk hun selvfølgelig på antibiotika. Nå har hun fått det for ANDRE gang👀 «Antibiotika» er ikke ett legemiddel som fungerer på alle infeksjoner. Doksycyclin er det vanligste antibiotikumet å behandle klamydia med, og er ikke spesielt effektivt mot mykoplasma. Anonymkode: 5b717...6c5
Påkrevd Skrevet 17. januar 2024 #14 Skrevet 17. januar 2024 (endret) WhisperingWind skrev (15 minutter siden): Hallo? Hun har allerede fått det én gang da han var utro! Da gikk hun selvfølgelig på antibiotika. Nå har hun fått det for ANDRE gang👀 Da har du fått mer info enn oss andre. HI forteller bare om en Klamydia-infeksjon da de ble sammen etter et av/på forhold, og fikk behandling for den. Dette ble oppdaget tilfeldig da hun skulle sette i spiral, så det var tydeligvis ikke snakk om noe symptomer på han heller. Ingen har for ordens skyld noe pålegg om å leve i sølibat så lenge de ikke er sammen. Hvordan du konkluderer med utroskap, skjønner jeg ikke. Greit du ikke er dommer i retten, si😅 Nå er det altså en Mycoplasma-infeksjon det er snakk om, som er en annen bakterie som det normalt sett ikke testes for. Dermed er så vidt vi vet ingen av dem noengang testet for denne. Som linken sier, her kan smitte overføres etter lang tid (spesielt hvis man er symptomfri, vil jeg tro), så utroskap kan man langt fra konkludere med her heller. Endret 17. januar 2024 av Påkrevd 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #15 Skrevet 17. januar 2024 Jeg kan rådføre meg med medisinsk helsepersonell angående dette. Jeg var nok et lite ludder på 2010-tallet, og jeg kan avkrefte at dette ikke er noe som testes for. Da spesifikt mycoplasma genitalium. Har tidligere hatt, og fått kurert, dette. Åpenbart har hverken jeg eller min sambo levd i sølibat tidligere, men jeg skjønner ikke hvordan han "plutselig" kan ha fått det. Konfronterte han med det, og han hevder sin uskyld OG AT DET ER JEG SOM HAR VÆRT UTRO! Fy f. Han kan ta den spiralen min rett ned i halsen. Anonymkode: 634ae...cae 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #16 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kan rådføre meg med medisinsk helsepersonell angående dette. Jeg var nok et lite ludder på 2010-tallet, og jeg kan avkrefte at dette ikke er noe som testes for. Da spesifikt mycoplasma genitalium. Har tidligere hatt, og fått kurert, dette. Åpenbart har hverken jeg eller min sambo levd i sølibat tidligere, men jeg skjønner ikke hvordan han "plutselig" kan ha fått det. Konfronterte han med det, og han hevder sin uskyld OG AT DET ER JEG SOM HAR VÆRT UTRO! Fy f. Han kan ta den spiralen min rett ned i halsen. Anonymkode: 634ae...cae Run🏃♀️ Anonymkode: 8093d...89f 1
Grüner Skrevet 17. januar 2024 #17 Skrevet 17. januar 2024 (endret) WhisperingWind skrev (1 time siden): Hallo? Hun har allerede fått det én gang da han var utro! Da gikk hun selvfølgelig på antibiotika. Nå har hun fått det for ANDRE gang👀 Feil! Nå må du lese hva hun skriver. Hun testet seg for klamydia sist siden typen hadde dette og fikk det påvist. Nå testet hun seg for mycoplasma i forbindelse med celleendringer. Men som flere her påpeker, så kan hun ha fått mycoplasma den gang hun fikk klamydia, siden hun ikke ble testet for det og siden det ofte er symptomfritt. Endret 17. januar 2024 av Grüner
Påkrevd Skrevet 17. januar 2024 #18 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg kan rådføre meg med medisinsk helsepersonell angående dette. Jeg var nok et lite ludder på 2010-tallet, og jeg kan avkrefte at dette ikke er noe som testes for. Da spesifikt mycoplasma genitalium. Har tidligere hatt, og fått kurert, dette. Åpenbart har hverken jeg eller min sambo levd i sølibat tidligere, men jeg skjønner ikke hvordan han "plutselig" kan ha fått det. Konfronterte han med det, og han hevder sin uskyld OG AT DET ER JEG SOM HAR VÆRT UTRO! Fy f. Han kan ta den spiralen min rett ned i halsen. Anonymkode: 634ae...cae Selvfølgeslig kan man testes det for det, men det gjøres normalt ikke som en standard prosedyre. Jeg har selv tatt SOI-tester flere ganger, og mycoplasma har ikke vært en del av det. Så da vil jeg tro at du eller lege har hatt symptomer eller mistanke om nettopp mycoplasma. Fra sex og samfunn: "De eneste personene uten symptomer som testes for mykoplasma på Sex og samfunn er faste partnere til en som får behandling for mykoplasma. Tidligere partnere som man ikke skal ha sex med igjen skal ikke testes". Og som du ser fra tidligere kilde: Bakterien kan man ha lenge uten symptomer, og det kan gå lang tid før man evnt. smitter partner. Du har rett i at en av dere plutselig har fått det, men det kan altså godt være før dere ble sammen, uten at noen har vært utro. Hvis det er tilfelle, har jo han like god grunn til å beskylde deg som du har til å beskylde ham.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #19 Skrevet 17. januar 2024 Påkrevd skrev (1 minutt siden): Selvfølgeslig kan man testes det for det, men det gjøres normalt ikke som en standard prosedyre. Jeg har selv tatt SOI-tester flere ganger, og mycoplasma har ikke vært en del av det. Så da vil jeg tro at du eller lege har hatt symptomer eller mistanke om nettopp mycoplasma. Fra sex og samfunn: "De eneste personene uten symptomer som testes for mykoplasma på Sex og samfunn er faste partnere til en som får behandling for mykoplasma. Tidligere partnere som man ikke skal ha sex med igjen skal ikke testes". Og som du ser fra tidligere kilde: Bakterien kan man ha lenge uten symptomer, og det kan gå lang tid før man evnt. smitter partner. Du har rett i at en av dere plutselig har fått det, men det kan altså godt være før dere ble sammen, uten at noen har vært utro. Hvis det er tilfelle, har jo han like god grunn til å beskylde deg som du har til å beskylde ham. Kan avkrefte at jeg er medisinsk personell. Men flere ganger jeg har testet meg for kjønnsykdommer har dette vært en av tingene de har testet for, og fanget opp, i Oslo. Kanskje de har endret prosedyrer, men jeg ba bare om en "standard" kjønssykdomtest hver gang og er glad for at de fanget myco opp. Mulig sex og samfunn er så overlesset av andre sykdomstilfeller at de ikke kan teste direkte, men en normal fastlege eller en privat lege vil åpenbart teste og fange dette opp. Anonymkode: 634ae...cae
Påkrevd Skrevet 17. januar 2024 #20 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan avkrefte at jeg er medisinsk personell. Men flere ganger jeg har testet meg for kjønnsykdommer har dette vært en av tingene de har testet for, og fanget opp, i Oslo. Kanskje de har endret prosedyrer, men jeg ba bare om en "standard" kjønssykdomtest hver gang og er glad for at de fanget myco opp. Mulig sex og samfunn er så overlesset av andre sykdomstilfeller at de ikke kan teste direkte, men en normal fastlege eller en privat lege vil åpenbart teste og fange dette opp. Anonymkode: 634ae...cae Vet ikke noe mer om sex og samfunn enn deg. Det var bare første treff. Jeg har blitt testet andre steder, i forskjellige byer. Kanskje de inkluderer noen steder, men hvis ingen er testet for det siden dere ble sammen for to år siden (før nå), så kan fortsatt ingen anklages for utroskap. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå