AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Skrevet 17. januar 2024 Hei, leverte sønnen i barnehagen frisk. Siden det er nærmere -20 ute så holder barna seg inne. ble derfor overrasket over å se bilder av barna ute på terrassen hvor de fyller på uendelig mange tallerkener med vann kun i ført stiling og trøye. resultatet er nå dagen etter feber, hoste og snørr… innafor å synes dette ikke er greit? Man står ikke på en terrasse uten jakke og leker med vann i minus 15/20? Anonymkode: d9fa0...436
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #2 Skrevet 17. januar 2024 Så veldig ikke greit at jeg nesten ikke tror på deg. Det hørtes skikkelig uansvarlig ut. Du kan ta det opp med styrer, eller barnehageansvarlig i kommunen. Anonymkode: 986c9...ba5 2
Mezzosoprena Skrevet 17. januar 2024 #3 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): ble derfor overrasket over å se bilder av barna ute på terrassen hvor de fyller på uendelig mange tallerkener med vann kun i ført stiling og trøye. Anonymkode: d9fa0...436 Dette har selvfølgelig ikke skjedd... 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Skrevet 17. januar 2024 Mezzosoprena skrev (12 minutter siden): Dette har selvfølgelig ikke skjedd... Det må være litt pinlig når du innser at andre kanskje ikke alltid lyver? Kanskje det er på tide å ta en liten pause fra den høye hesten og innse at du ikke alltid har rett. Legger ved bilde, som du ser har barnet på seg stillongs. Jeg glemte å legge til malefrakk, eller hva man nå kaller de tynne plastikk-overdelen. Anonymkode: d9fa0...436 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #5 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det må være litt pinlig når du innser at andre kanskje ikke alltid lyver? Kanskje det er på tide å ta en liten pause fra den høye hesten og innse at du ikke alltid har rett. Legger ved bilde, som du ser har barnet på seg stillongs. Jeg glemte å legge til malefrakk, eller hva man nå kaller de tynne plastikk-overdelen. Anonymkode: d9fa0...436 Hva tenjer de med? Er de som driver barnehagen 10 år? Jeg hadde klikket i vinkel. Her jeg bor er deg bare -1 grader, og ungene blir pakket inn som om de skulle til nordpolen. Anonymkode: fbeb7...0c8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #6 Skrevet 17. januar 2024 spurvi skrev (4 minutter siden): De har nok ikke vært ute lenge men skjønner at du reagerer. Jeg hadde gitt beskjed på en fin måte. Hadde ikke anklaget dem for at barnet er sykt, men sagt det er uansvarlig å risikere at barnet blir kaldt når det går mye sykdom og er såpass kaldt ute Tusen takk for svar, enig blir vanskelig å bevise at barnet er blitt sykt av den hendelsen. Er bare at vi kjører til barnehagen og har ikke vært ute, så mest sannsynlig er det. Men er så glad i de ansatte der at jeg vurderer å la det være, de er utrolig fine ellers. trengte bare å lufte tankene siden jeg ikke helt visste om jeg overreagerte innvendig eller ikke 🙈 Anonymkode: d9fa0...436 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #7 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det må være litt pinlig når du innser at andre kanskje ikke alltid lyver? Kanskje det er på tide å ta en liten pause fra den høye hesten og innse at du ikke alltid har rett. Legger ved bilde, som du ser har barnet på seg stillongs. Jeg glemte å legge til malefrakk, eller hva man nå kaller de tynne plastikk-overdelen. Anonymkode: d9fa0...436 Og dette beviser at det har skjedd, ikke at det skjedde nå i vinter med 20 blå ute…. Anonymkode: 89949...607 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #8 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det må være litt pinlig når du innser at andre kanskje ikke alltid lyver? Kanskje det er på tide å ta en liten pause fra den høye hesten og innse at du ikke alltid har rett. Legger ved bilde, som du ser har barnet på seg stillongs. Jeg glemte å legge til malefrakk, eller hva man nå kaller de tynne plastikk-overdelen. Anonymkode: d9fa0...436 Men… dette bildet kan umulig være tatt i -20? Ikke noe rim eller spor av frost? Anonymkode: 986c9...ba5 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #9 Skrevet 17. januar 2024 Sikker på at bildet er fra den dagen da? Ser jo heller ikke ut på bildet som det er spesielt kaldt… Anonymkode: 7e828...d14 1
PepsiMinus Skrevet 17. januar 2024 #10 Skrevet 17. januar 2024 Her ser det ut som noen ikke har fulgt helt med i timen. Man får ikke feber av å være ute når det er kaldt. Selvfølgelig ikke utenkelig at viruset fikk fortgang på seg ved å være ute, men igjen man blir ikke såpass syk av å være ute. Ser ut som barna har lagt ut vann for å fryse det til is, og ikke noe som ser ut til å ha tatt særlig lang tid. Alle har sikkert vært ute og tatt ett fat. Snakk med bhg om det, men helt ærlig, barnet ditt hadde nok blitt syk uansett de nærmeste dagene. 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #11 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men… dette bildet kan umulig være tatt i -20? Ikke noe rim eller spor av frost? Anonymkode: 986c9...ba5 hvorfor skal jeg lyve om gradene? Skrev mellom -15 og -20.. og teksten son følger med bildet er «når gradestokken viser iskaldt ute, må vi være kreativ inne» ikke at dette var en inne-aktivitet heller 🙈 men du kan jo bare gjette hva iskaldt ute betyr, til informasjon har barnehager -10 som grense på når de ikke skal være ute. Anonymkode: d9fa0...436 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #12 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sikker på at bildet er fra den dagen da? Ser jo heller ikke ut på bildet som det er spesielt kaldt… Anonymkode: 7e828...d14 Dagbok-posten er fra tirsdag 16.01.24.. var vel neppe noen varme steder i går? Anonymkode: d9fa0...436
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #13 Skrevet 17. januar 2024 Oi, så veldig defensiv du ble, med litt hersketeknikk også. Jeg sier ikke at du lyver. Jeg sier bare at bildet ikke er tatt i mange kuldegrader. Anonymkode: 986c9...ba5 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #14 Skrevet 17. januar 2024 Barnet ditt hadde blitt sykt uansett. Om det var ute i 1 minutt for å fylle en tallerken, så hadde det ikke vært nok. Uansett, spør heller hva de drev med igår, og ikke anklag for sykdom. Det gir bare dårlig inntrykk av deg. Anonymkode: 905cd...23d 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #15 Skrevet 17. januar 2024 Man blir syk av virus og bakterier. Hvis man er utsatt for disse, så kan kroppen være lettere mottakelig for dem ved kulde, men man blir ikke syk AV kulde! Vil tro de har vært ute i maks to minutter. Lengre tid tar ikke sånne ting når man tar et par barn av gangen. Det blir man faktisk ikke syk av. Anonymkode: 36dc3...47e 4
Mezzosoprena Skrevet 17. januar 2024 #16 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det må være litt pinlig når du innser at andre kanskje ikke alltid lyver? Kanskje det er på tide å ta en liten pause fra den høye hesten og innse at du ikke alltid har rett. Legger ved bilde, som du ser har barnet på seg stillongs. Jeg glemte å legge til malefrakk, eller hva man nå kaller de tynne plastikk-overdelen. Anonymkode: d9fa0...436 Nei, egentlig ikke pinlig i det hele tatt - jeg bare synes handlingen er såpass hårreisende at jeg ikke er i stand til å tro at noen voksne mennesker, aller minst barnehageansatte virkelig hadde gjort det.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #17 Skrevet 17. januar 2024 Hvor er de ute? Ser ut som de holder på med aktivitet som er langt unna snø, frost og vind på det bilde. Blir ikke mennesker syke av å være kalde. Hva barna mine gjør i barnehagen er opptil de som jobber der. Hva med å spørre først TS. Du virker som ei surmugga mor. Anonymkode: cbb00...a06 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå