AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #21 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er vel neppe så mange av de Anonymkode: 5d832...e59 Vel, om man sier i slutten av 20-årene så er det nok av dem her i området jeg bor. Middels stor østlandsby m/omegn. Anonymkode: 0e19a...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #22 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Menn får seigere sæd og tror de ser bedre ut som 60- åring enn når de var 25, ser det ofte på jobb. (Ikke sæden da 🤣) Anonymkode: a22bf...f27 Hva er det med "seigere sæd"? Jeg har aldri sett eller opplevd det, men er det farlig? Anonymkode: e0fd0...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #23 Skrevet 18. januar 2024 De vanligste grunnene er vel penger, modenhet, dårlige erfaringer med yngre menn, daddyissues. Anonymkode: 11cd8...2f4 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #24 Skrevet 18. januar 2024 Modne menn, i riktige posisjoner, stråler av selvtillit. Om det er en lederstilling i et godt firma eller en professor ved et universitet, spiller mindre rolle. Trygghet, kunnskap, lun humor som avvæpner osv gjør at mange unge kvinner faller for menn i 50+ alderen. Tenker at så lenge kvinnen er over 18 år, kan hun gjøre hva hun vil. Det er uansett en erfaring å ta med seg videre i livet, dersom hun velger å involvere seg med en som er mer enn dobbelt så gammel. Hilsen middelaldrende kvinne. Anonymkode: 733d3...c63 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #25 Skrevet 18. januar 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Menn eldres som vin, og kvinner som melk Anonymkode: b9e32...1f5 Har du sett menn på 35+? 😂 Anbefaler deg å gå ut døren og ta en titt. Anonymkode: c43df...6b2 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #26 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Daddy issues og de tror ikke de fortjener bedre Anonymkode: 89e27...cec Sier du med det at 50-åringer er «dårligere» enn 25-åringer? Gjelder det bare menn da, eller gjelder det 50-årige kvinner også, at de er dårlige? Anonymkode: 3ceb6...249 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #27 Skrevet 18. januar 2024 Jeg var 29 år da jeg ble forelsket i en mann jeg traff tilfeldig som var 53 år, han holdt seg godt og hadde en god personlighet. Han var singel da. Vi holdt litt på, noen måneder. Men aldersforskjellen og hvor vi var i livet ble for tydelig for meg, så jeg avsluttet det. Men han var en fin fyr, som jeg håper treffer en flott dame. Det handler ikke om å legge seg etter noen, det er tilfeldig hvem man forelsker seg i. Jeg har hatt en tilstedeværende far også, så ingen daddy issues her. Anonymkode: c7e9c...72a 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #28 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tipper disse 50 åringene bare misforstå signaler. Det er IKKE vanlig at 20 år gamle jenter legger seg etter 50 år gamle gubber. Anonymkode: ecae5...fe8 Dette. Nei, menn eldes ikke så mye bedre enn kvinner. Det er noe innbilske menn tror. De overvurderer sin egen attraktivitet, og undervurderer kvinnenes. Problemet til mange menn er at de anser alt fra smil, hyggelig prat og oppmerksomhet som at dama er klar til å hoppe til køys med dem og kjempeforelska. Anonymkode: a4150...08a 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #29 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var 29 år da jeg ble forelsket i en mann jeg traff tilfeldig som var 53 år, han holdt seg godt og hadde en god personlighet. Han var singel da. Vi holdt litt på, noen måneder. Men aldersforskjellen og hvor vi var i livet ble for tydelig for meg, så jeg avsluttet det. Men han var en fin fyr, som jeg håper treffer en flott dame. Det handler ikke om å legge seg etter noen, det er tilfeldig hvem man forelsker seg i. Jeg har hatt en tilstedeværende far også, så ingen daddy issues her. Anonymkode: c7e9c...72a Det er litt rart at moderne, liberale mennesker kan forelske seg i en av samme kjønn, en eller begge parter kan bytte kjønnsidentitet, man kan ha åpne forhold, drive med S&M eller swingers, trekant, være aseksuell. Alt er lov. Men om hun er 29 og han 53 så hagler de styggeste karakteristikker om de begge. Så langt strekker ikke moderne feminisme seg, som til at man kan ha stor forskjell i alder. Det får da være grenser. Anonymkode: 3ceb6...249 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #30 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sier du med det at 50-åringer er «dårligere» enn 25-åringer? Gjelder det bare menn da, eller gjelder det 50-årige kvinner også, at de er dårlige? Anonymkode: 3ceb6...249 All statistikk tilsier at forhold mellom jevnaldrende har best sjanse for å lykkes. Er aldersforskjellen 8 år eller mer, er sjansen stor for at det ikke varer. Selvfølgelig bør 20 år gamle jenter ikke være sammen med 50 år gamle menn. Av veldig mange årsaker. Anonymkode: a4150...08a 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #31 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): All statistikk tilsier at forhold mellom jevnaldrende har best sjanse for å lykkes. Er aldersforskjellen 8 år eller mer, er sjansen stor for at det ikke varer. Selvfølgelig bør 20 år gamle jenter ikke være sammen med 50 år gamle menn. Av veldig mange årsaker. Anonymkode: a4150...08a Bør menn også ikke være sammen med menn? Er vi der at vi skal prøve å forvalte andre mennesker kjønn? Anonymkode: 3ceb6...249
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 18. januar 2024 #32 Skrevet 18. januar 2024 Tror ikke det er vanlig, men fenomenet finnes selvfølgelig. Handler som regel om en eller annen fetisj/spenningssøking og/eller golddiggers hvis han har mye penger. De forholdene varer veldig sjelden.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #33 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bør menn også ikke være sammen med menn? Er vi der at vi skal prøve å forvalte andre mennesker kjønn? Anonymkode: 3ceb6...249 En mann på 50 er på samme sted i livet som hans mannlige kjæreste på 46. En mann på 50 er IKKE på samme sted i livet som hans kjæreste på 20, uansett kjønn på kjæresten. Det er ikke snakk om seksuelle preferanser, men at unge mennesker på 20 for eksempel ikke har ferdig utviklet hjerne enda, de bør ikke syltes ned i kamferdrops, Voltaren-gel og TV-kvelder med varmeflaske. De skal leve livet, utforske og bygge livet sammen med en som er på samme sted i livet. Ikke være gratis pleier for en eldre person. Anonymkode: a4150...08a 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #34 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En mann på 50 er på samme sted i livet som hans mannlige kjæreste på 46. En mann på 50 er IKKE på samme sted i livet som hans kjæreste på 20, uansett kjønn på kjæresten. Det er ikke snakk om seksuelle preferanser, men at unge mennesker på 20 for eksempel ikke har ferdig utviklet hjerne enda, de bør ikke syltes ned i kamferdrops, Voltaren-gel og TV-kvelder med varmeflaske. De skal leve livet, utforske og bygge livet sammen med en som er på samme sted i livet. Ikke være gratis pleier for en eldre person. Anonymkode: a4150...08a Du argumenterte med at kvinner i 20-årene ikke burde være sammen med menn på 50 fordi det er større sjanse for at forholdet ikke varer. Hvis det varer så er det også galt? Mannlig homofile forhold har dårligere odds for å vare enn heterofile forhold. Foreslår du at vi sender mannlige homofile på terapi sånn at de tilfredsstiller dine idealer? Eller skal vi være enige om at voksne, åndsfriske mennesker får forvalte kjønn og hjerte som de vil med andre voksne, åndsfriske mennesker? Anonymkode: 3ceb6...249 1
Rosa Dartle Skrevet 18. januar 2024 #35 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bør menn også ikke være sammen med menn? Er vi der at vi skal prøve å forvalte andre mennesker kjønn? Anonymkode: 3ceb6...249 Hvis aldersforskjellen er veldig stor, så bør de ikke det. Men utfordringen med så stor forskjell i alder er at kvinner 16-25 ikke er ferdig utviklet og at det gjerne er et skjevt maktforhold. Menn på 50 er et helt annet sted seksuelt også, og det er noe viktig i det å kunne prøve og feile og modnes med en likeverdig partner i stedet for «opplæring» av en eldre partner som har gjort det meste. Jeg er nå 40. Da jeg var 17 hadde jeg ikke hatt sex, utover å ta på den erigerte penisen til kjæresten min én gang. Da jeg var 20 hadde jeg hatt temmelig standard sex med kjæresten der vi hadde prøvd oss fram over tid og testet litt med en god venninne. Det hadde blitt slutt med kjæresten, jeg hadde vært helt i kjelleren av kjærlighetssorg, og jeg ble etter hvert litt på flørtern med en ny, en som var på samme alder og like uerfaren som meg. Med venninnene mine gikk det i «hva mente han med det?» og «hvordan tolker dere dette?» og «han ringte ikke i går, hva tror dere det betyr?».. Man er umoden og skal lære seg kommunikasjon med en likeverdig partner, ikke hoppe over mange trinn. Jeg ser jo hvor unge de på 18-25 år er. De har ofte ikke mistet noe i livet. Mange har ikke opplevd sitt første store brudd enda. De har kanskje ikke opplevd langvarig sorg. De har ikke opplevd det å få barn og å ta ansvar for noen andre enn seg selv. Og vi som har opplevd det, (som 20-åring var jeg f.eks pårørende til foreldre), har godt av å være unge, fri og ikke få ekstra ansvar for andres barn. Det er alle disse livsfasene, store og små, som er fint at man går sammen gjennom, ikke at den andre personen ligger mange faser foran. Nå som jeg er 40 har jeg i tillegg prøvd mye forskjellig, og har en helt annen seksualitet enn for 20 år siden. Det var mange eldre menn som prøvde seg på meg da, men jeg er glad for at jeg fikk mine erfaringer med jevnaldrende, og har et sunt og trygt forhold til egen seksualitet i dag. For min del har det ikke noe med fordommer osv. å gjøre, men at vi kvinner ofte har sett hva stor aldersforskjell i seksuelle og vanlige forhold har gjort med våre venninner over tid. Jeg har også ei venninne som var over 25 da hun ble sammen med en mye eldre, og det har ikke hatt så mye betydning, men fortsatt en del i dette med skjevt maktforhold, den ene parten har opplevd en skilsmisse tidligere osv. Og de vokste fra hverandre da han bikket 60. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #36 Skrevet 18. januar 2024 Rosa Dartle skrev (15 minutter siden): Hvis aldersforskjellen er veldig stor, så bør de ikke det. Du gikk glipp av poenget i posten min. Personen jeg quotet vil gjerne ta styringen over andre voksnes sex-liv. Jeg sammenligner det med mørke-menn (og kvinner) som mener at homofili er en styggedom. For å toppe det hele viser jeg at deler av posterens argumentasjon er gyldig for homofile par så vel som heterofile par med stor aldersforskjell. Anonymkode: 3ceb6...249
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #37 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette. Nei, menn eldes ikke så mye bedre enn kvinner. Det er noe innbilske menn tror. De overvurderer sin egen attraktivitet, og undervurderer kvinnenes. Problemet til mange menn er at de anser alt fra smil, hyggelig prat og oppmerksomhet som at dama er klar til å hoppe til køys med dem og kjempeforelska. Anonymkode: a4150...08a I tillegg ser jeg at datteren min, tidlig i 20-årene, og venninnene hennes sliter med å sette grenser for innpåslitne eldre menn. De har ikke erfaring nok enda til å vite at det er bedre for alle parter at de sier i klartekst at de ikke er interessert, så de går rundt grøten og hinter, og blir frustrerte når mennene ikke forstår at de prøver å avvise. Anonymkode: 9a4f1...946 1
Rosa Dartle Skrevet 18. januar 2024 #38 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): I tillegg ser jeg at datteren min, tidlig i 20-årene, og venninnene hennes sliter med å sette grenser for innpåslitne eldre menn. De har ikke erfaring nok enda til å vite at det er bedre for alle parter at de sier i klartekst at de ikke er interessert, så de går rundt grøten og hinter, og blir frustrerte når mennene ikke forstår at de prøver å avvise. Anonymkode: 9a4f1...946 Eller de tør ikke. Var en annen tråd her tidligere om dette. Da jeg var ung opplevde jeg ubehagelige ting da jeg avviste, f.eks. eldre menn som begynte å rope ufine karakteristikker osv. For eksempel forsøker en mann å flørte, by på et glass osv., og man sier høflig nei takk. Så begynner de å rope «hvem tror du at du er?!» og bli ubehagelige. Spesielt etter noen glass selvsagt, men slike hendelser gjør en engstelig for å avvise, og man ender med å gå rundt grøten i stedet. 1
Nymerïa Skrevet 18. januar 2024 #39 Skrevet 18. januar 2024 Jeg har aldri opplevd at dette fenomenet har vært annet enn helt spesielle enkelttilfeller eller grunnløst skryt Jeg har vært i 20-årene selv, har erfaring fra mange arbeidsplasser og har barn som ikke er veldig langt unna 20-årene. Det store flertallet går etter folk på egen alder.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #40 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tipper disse 50 åringene bare misforstå signaler. Det er IKKE vanlig at 20 år gamle jenter legger seg etter 50 år gamle gubber. Det er ikke normen nei. Men heller ikke en misforståelse, selv om det ikke er så utbredt. Som mann på 50, hender det absolutt at kvinner i 20-årende matcher med med på Tinder og vi treffes, dater og har sex. Det er nok ikke tanken at det skal bli et langvarig forhold av det - men noen kvinner tenner på det, og noen liker bare ikke jevnaldrende menn. Jeg opplever at kvinnene opplever en reell tiltrekning - selv om mange sikkert synes det er rart, siden aldersforskjellen er så stor. Ser ikke helt problemet, så lenge begge er voksne og har glede av det. Anonymkode: e8035...af0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå