Gå til innhold

Skiveprotrusjon med isijas smerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt? 

Jobber i barnehage og har tunge løft, vet ikke helt hvordan jeg skal tilpasse eller om jeg må være vekk.

Anonymkode: 98b13...72a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du akkurat fått det?

Anonymkode: 5f03e...0b8

Skrevet

Du bør gå til fysioterapeut og få behandling/opptreningsprogram. Kjempeviktig å trene kjernemuskulatur - på riktig måte. 

Anonymkode: 7c8f1...3b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har du akkurat fått det?

Ja, smertene, men sikkert hatt det lengre, men utløst nå av måking.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bør gå til fysioterapeut og få behandling/opptreningsprogram. Kjempeviktig å trene kjernemuskulatur - på riktig måte. 

Ja jeg må nok det.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg må nok det.

Det er relativt lett å behandle, særlig hvis du tar treningen på alvor (ikke gjør mer enn du får beskjed om).

Tips, b12 påvirker også dette, tro det eller ei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja, smertene, men sikkert hatt det lengre, men utløst nå av måking.

Kom deg til kiropraktor eller fysioterapeut imorgen, du bør ikke løfte tungt nå, og hvis du merker det i nerven så ta det helt rolig.

Jeg fikk prolaps for 4 mnd siden og sliter fortsatt, fikk beskjed på mandag om å ikke gjøre noe som irriterer nerven, da det ikke er bra.

Lykke til, håper du får en smoothere seiling enn meg, og at du blir bra raskt 🤞

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kom deg til kiropraktor eller fysioterapeut imorgen, du bør ikke løfte tungt nå, og hvis du merker det i nerven så ta det helt rolig.

Jeg fikk prolaps for 4 mnd siden og sliter fortsatt, fikk beskjed på mandag om å ikke gjøre noe som irriterer nerven, da det ikke er bra.

Lykke til, håper du får en smoothere seiling enn meg, og at du blir bra raskt 🤞

Ja jeg får ringe rundt, men jeg er i jobb i bhg, men må prøve å tilpasse.

Skrevet

Akutte smerter: legg på ispose for å dempe hevelse og gå i ulendt terreng eller trapper.

På sikt: søk behandling hos kiropraktor/fysio og de vil gi deg øvelser som mulig å gjennomføre. Om du følger opp og gjerne bygger opp støttemuskulatur, vil du bli tilnærmet bra igjen.

Snakker av erfaring. 

Anonymkode: 3911f...453

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja jeg får ringe rundt, men jeg er i jobb i bhg, men må prøve å tilpasse.

Du bør ikke dra på jobb imorgen, hvis du har fått prolaps idag. Hvis det feks "bare" er en skivebukning så kan det bli verre av tunge løft, og utvikle seg til prolaps, og tro meg du vil ikke ha prolaps.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du bør ikke dra på jobb imorgen, hvis du har fått prolaps idag. Hvis det feks "bare" er en skivebukning så kan det bli verre av tunge løft, og utvikle seg til prolaps, og tro meg du vil ikke ha prolaps.

Nei fått svar på MR. Vært sykemeldt en uke, men tilbake denne uka. Fikk akutte smerter og ringte faktisk 113, men blitt bedre, men med masse utstråling. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei fått svar på MR. Vært sykemeldt en uke, men tilbake denne uka. Fikk akutte smerter og ringte faktisk 113, men blitt bedre, men med masse utstråling. 

Ah så bra at du har fått tatt mr. Har du ikke vært i kontakt med hverken fysio eller kiropraktor siden du ble dårlig?

Skrevet

Her er MR svaret. Legen idag.

Ikke vært hos fysio eller behandling etter smertene kom nei, ventet på MR svaret.

Screenshot_20240118_083713_Messages.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ah så bra at du har fått tatt mr. Har du ikke vært i kontakt med hverken fysio eller kiropraktor siden du ble dårlig?

Nei ikke vært, ventet på MR svar. Legetime nå. 

Skrevet

To ganger. To operasjoner. Sist gang endte det med akutt nedsatt følelse ved dogåing. Ble innlagt tvert. Da kan det bli farlig. Dette må du ta på alvor!

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Her er MR svaret. Legen idag.

Ikke vært hos fysio eller behandling etter smertene kom nei, ventet på MR svaret.

Screenshot_20240118_083713_Messages.jpg

Lykke til! Håper du kommer deg raskt, og ta vare på ryggen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...