Gå til innhold

Har aldri fortalt det til noen, burde hun vite det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var 12 (er nå 28) var jeg med en venn og familien hans på ferie. Han hadde et søskenbarn som bodde der, hun var 18 eller 19. Lang historie kort iløpet av de fire ukene forgrep hun seg på meg flere ganger. Aldri følt meg komfortabel med å si at hun voldtok meg siden jeg var kommet i puberteten i full sving. Ble litt betatt med det samme jeg møtte henne, ikke for å sette henne i forsvar da det satte sine spor når jeg ble eldre. Selv om jeg følte mye nervøsitet når det utviklet seg fra at hun gav mye klem, kos og kyss på kinnet til mer var det ikke som at hun behøvde å holde meg fast og tvinge seg på meg. 

Jeg kan se på det rasjonelt idag som voksen å vite at det som skjedde var kriminelt, og hadde noe slikt skjedd med noen i min famillie ville jeg blitt fullstendig rasende. Samtidig har jeg blannede følelser fordi ikke bare føltes det godt fra et seksuelt standpunkt. Før det gikk så langt, og når det var folk tilstedet viste hun meg en form for kvinnelig platonisk kontakt jeg hadde lite erfaring med og lengtet etter. Jeg følte hun brydde seg om meg. Derfor klarer jeg ikke å være sint på henne for hver dårlige ting jeg mener det har gjort, kommer jeg alltid tilbake til at jeg var ønsket. Samtidig som det nok er delvis grunn til at jeg ikke har hatt noe langt forhold. Hatt noen korte en til to ukers forhold og to engangsligg.

Hun jeg har gått ut med i litt over en måned nå, er det lengste jeg har vært med noen, hun spurte veldig tidlig om vi kunne vente med sex. Hun trenger at det skal være følelser, trygghet og tillit innvolvert. Forteller hun meg idag at hun vil gjerne sove over hos meg i helgen. Samtidig som jeg gleder meg har jeg plutselig følt på en nervøsitet jeg ikke har gjort siden jeg var 12. Det var aldri noe problem for meg at hun ville vente, jeg har fått stor nytelse av å bare bli kjent med henne. Uten at jeg har bedt henne om noe har hun gitt meg den følelsen av å være ønsket igjen bare på væremåten hennes.

Dette har brakt tilbake minnene, og uten å vite hvorfor føler jeg på dårlig samvittighet over å enda ikke ha fortalt ny kjæresten hva som har skjedd meg. Ikke at hun har opplevd noe slikt, så vidt jeg vet, har hun fortalt meg om tøffe vanskelige ting hun har opplevd. Er redd for om jeg ikke sier noe før helgen og hun får vite det senere vil det bryte tilliten. Og hvis jeg sier noe og er ærlig at følelsene jeg har til situasjonen er litt mer komplisert enn å si at jeg ble voldtatt at hun vil mene noe er galt med meg. Har ikke snakket med noen om dette før aner ikke hvordan jeg skal snakke om det eller om jeg burde overhode. At det kanskje er best at jeg tier stille om det helt?

Anonymkode: fd164...ede

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje leit å høre, men det er ikke bra å bare dumpe ut med slikt til en ny partner. Dette burde du heller få profesjonell hjelp til å bearbeide.

Anonymkode: 44888...137

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du burde snakke om dette. Den vonde følelsen av at man har opplevd overgrep går aldri bort. Men hvis du snakker om det og bearbeider følelsene blir det enklere med tiden. 

Hun setter nok pris på om du betror deg til henne. Det er også bra for deg. La oss si du føler deg ukomfortabel med noe, mens hun er på besøk i helgen. Da kan du si det og hun forstår det. Hvis hun reagerer negativt, så er det et klart tegn på at hun ikke viser respekt og slike mennesker trenger du ikke. 

Ikke føl skam fordi du har kompliserte følelser. Absolutt ingenting er galt med deg! ❤️

Anonymkode: 9f843...cb9

Skrevet

Kyss, klem og vennskap var hennes måte å groome deg på, det er ulovlig. Hun utnyttet sårbarheten din! Selv om du var i puberteten, så er det like fullt en voldtekt. Ikke snakk ned det som skjedde! Jeg regner nesten med at du sliter med at kroppen "forrådte" deg og penis var villig, selv om du egentlig ikke ville. Det er en refleks! En måte for kroppen å overleve på. Det er ikke din skyld!!! 

Jeg håper du snakker med noen om dette, som i en profesjonell! Så kan du dele dette med henne, når du har jobbet litt med det, med noen som kan det. 

Anonymkode: f7fca...648

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg syns du skal fortelle henne det hvis dette er en du virkelig liker og ønsker å være sammen med videre. 
Du starte med at du har lyst til fortelle henne noe du aldri har sagt til noen, så skjønner hun at dette er vanskelig for deg men at du stoler på og er trygg på henne.

Anonymkode: 1ad26...3fd

Skrevet

Snakk med en psykolog.

Anonymkode: a35dd...123

• Liker 1
Skrevet

Du har nok ikke følt for å snakke om det før fordi du ikke har følt deg trygg nok. Og nå gjør du det, så da kommer dette opp. 

Hun har betrodd seg til deg, da synes jeg du kam betro deg til henne. At du er redd for at hun vil bli lei seg om hun får vite det i etterkant, kan indikere at du kjenner henne og vet at hun ønsker at du skal dele både det gode og det dårlige.

Du velger jo fritt frem hvor mye du går i detalj, du starte med å si at når du var veldig ung hadde du en negativ seksuell opplevelse. Og så tar du det litt derifra.

Anonymkode: faa93...c83

Skrevet

Ikke si det til henne ..! Snakk med en psykolog, men ikke en dame du har datet i en mnd..!!

Anonymkode: ac8ef...fd5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke si det til henne ..! Snakk med en psykolog, men ikke en dame du har datet i en mnd..!!

Anonymkode: ac8ef...fd5

Hvem er dere som ikke tåler å høre at noen har opplevd noe forferdelig og være der for dem? 

Anonymkode: e7f40...4be

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvem er dere som ikke tåler å høre at noen har opplevd noe forferdelig og være der for dem? 

Anonymkode: e7f40...4be

Ja, det tenkte jeg også. Man må vel kunne kommunisere om noe vondt? De fleste klarer å skille mellom psykolog som kan hjelpe deg profesjonelt og kjæreste/date som er en liten skulder å gråte på.

Anonymkode: 9f843...cb9

Skrevet

Aller først, det er trist og leit at hun 18-åringen forgrep seg på deg. Du kan anmelde henne. Hvis hun innrømmer det, så vil hun med stor sannsynlighet bli straffedømt. Et alternativ er å ta kontakt med henne og si fra. Hvis hun er oppegående, så er sannsynligheten stor for at hun angrer og sier unnskyld. Det var feil av henne å forgripe seg på deg og lokke deg til «voksenkos». Du var et barn, en gutt, og helt uskyldig i det som skjedde. Selv om du skulle synes det var spennende og smigrende, så var det uansett feil av henne. 

Når det gjelder din date/mulig kjæreste. Kanskje du bare skal si det til henne. Da spiller du med åpne kort og mest sannsynlig vil hun ta det på en god måte. ❤️

Anonymkode: bb694...b88

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kyss, klem og vennskap var hennes måte å groome deg på, det er ulovlig. Hun utnyttet sårbarheten din! Selv om du var i puberteten, så er det like fullt en voldtekt. Ikke snakk ned det som skjedde! Jeg regner nesten med at du sliter med at kroppen "forrådte" deg og penis var villig, selv om du egentlig ikke ville. Det er en refleks! En måte for kroppen å overleve på. Det er ikke din skyld!!! 

Jeg håper du snakker med noen om dette, som i en profesjonell! Så kan du dele dette med henne, når du har jobbet litt med det, med noen som kan det. 

Anonymkode: f7fca...648

Jeg sliter egentlig mer pyskisk med hvordan jeg tenkte i situasjonen enn hvordan kroppen reagerte. Jeg forventet aldri at hun kom til å ta det så langt, at hun viste meg den type oppmerksomhet som hun gjorde var kjempestort for meg. Ja hun groomet meg nok, og må ha lagt merke til at jeg søkte hennes godkjenning for å få mer av det platoniske etter hun først gav meg det. 

Det høres kanskje rart ut at det platoniske betydde så mye, men det var ikke noe som var vanlig for meg å få fra noen. Her var det plutselig noen som ikke bare gav meg følelser jeg aldri hadde hatt før. Jeg følte meg ikke motbydelig lenger, fordi det var eneste forklaringen jeg hadde til hvorfor jeg ikke fikk normal klem, kyss og kos slik jeg hadde sett andre hele livet mitt få.

Når det kom til første overgrepet så følte jeg at kroppen min forrådte meg men av motsatt grunn. Vi satt i bobblebadet deres med henne lent mot meg, regner med hun gjorde det med vilje, ene brystet hennes falt ut av bikinien. Hun skyndet seg opp for å dekke det til, men for å komme seg opp la hun ene hånden på meg og fikk full kontakt med ereksjonen min.

Jeg var overbevist om at hun kom til å bli sint, at det var siste gang hun kom til å gi meg oppmerksomhet fordi jeg var blitt hard. Jeg ble faktisk desperat og begynte å unnskylde meg om og om igjen. Tror hun merket at jeg var nesten på tur til å gråte, da hun kjapt tok meg bak nakken og dro meg helt inntil seg og ba meg slappe av. Fortalte meg at jeg ikke hadde gjort noe galt, og tok på ereksjonen min som om at hun gjorde et poeng av det mens hun sa at dette var en helt normal reaksjon når gutter og jenter er alene. Spesielt når man hadde lite klær på seg slik som nå som vi var i bobblebadet.

Det som var viktig å huske var at dette bare var noe som kunne skje når det ikke var noen andre i nærheten. Jeg måtte love å aldri fortalte det til noen annen fordi dette var nå noe privat mellom oss. At det ikke kunne bli noe mer kos eller noen andre ting hvis noen viste det fordi da ville hun få dårlig rykte på seg. Så nå hadde jeg et valg, enten måtte vi avslutte alt nå og at det var helt okej. Eller så kunne vi fortsette og da kunne hun gi meg mitt første kyss.

Selvfølgelig var dette grov manipulering/mishandel/overgrep når jeg ser på situasjonen med voksne briller. Jeg vil ikke at det skal høres ut som at jeg glamoriserer dette til å være noe alle unge gutter burde prøve, eller at det var bra for meg og min utvikling. Det er bare vanskelig for meg å kalle det for voldtekt fordi hun fikk meg til å føle at det faktisk fantes noen som ikke syntes jeg var motbydelig og ekkel. At noen til og med kunne være glad i meg og ikke var en byrde. 

Vet jeg ikke burde fortelle henne jeg nå går ut med ned til hver detalj, og jeg har utlatt mye for å ikke overskride eventuelle regler som finnes her inne. Men det har vært godt å få dette ut for første gang, enda ikke sikker på om jeg burde fortelle henne noe da folk virker litt splittet her inne på om det er smart å si noe eller ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg sliter egentlig mer pyskisk med hvordan jeg tenkte i situasjonen enn hvordan kroppen reagerte. Jeg forventet aldri at hun kom til å ta det så langt, at hun viste meg den type oppmerksomhet som hun gjorde var kjempestort for meg. Ja hun groomet meg nok, og må ha lagt merke til at jeg søkte hennes godkjenning for å få mer av det platoniske etter hun først gav meg det. 

Det høres kanskje rart ut at det platoniske betydde så mye, men det var ikke noe som var vanlig for meg å få fra noen. Her var det plutselig noen som ikke bare gav meg følelser jeg aldri hadde hatt før. Jeg følte meg ikke motbydelig lenger, fordi det var eneste forklaringen jeg hadde til hvorfor jeg ikke fikk normal klem, kyss og kos slik jeg hadde sett andre hele livet mitt få.

Når det kom til første overgrepet så følte jeg at kroppen min forrådte meg men av motsatt grunn. Vi satt i bobblebadet deres med henne lent mot meg, regner med hun gjorde det med vilje, ene brystet hennes falt ut av bikinien. Hun skyndet seg opp for å dekke det til, men for å komme seg opp la hun ene hånden på meg og fikk full kontakt med ereksjonen min.

Jeg var overbevist om at hun kom til å bli sint, at det var siste gang hun kom til å gi meg oppmerksomhet fordi jeg var blitt hard. Jeg ble faktisk desperat og begynte å unnskylde meg om og om igjen. Tror hun merket at jeg var nesten på tur til å gråte, da hun kjapt tok meg bak nakken og dro meg helt inntil seg og ba meg slappe av. Fortalte meg at jeg ikke hadde gjort noe galt, og tok på ereksjonen min som om at hun gjorde et poeng av det mens hun sa at dette var en helt normal reaksjon når gutter og jenter er alene. Spesielt når man hadde lite klær på seg slik som nå som vi var i bobblebadet.

Det som var viktig å huske var at dette bare var noe som kunne skje når det ikke var noen andre i nærheten. Jeg måtte love å aldri fortalte det til noen annen fordi dette var nå noe privat mellom oss. At det ikke kunne bli noe mer kos eller noen andre ting hvis noen viste det fordi da ville hun få dårlig rykte på seg. Så nå hadde jeg et valg, enten måtte vi avslutte alt nå og at det var helt okej. Eller så kunne vi fortsette og da kunne hun gi meg mitt første kyss.

Selvfølgelig var dette grov manipulering/mishandel/overgrep når jeg ser på situasjonen med voksne briller. Jeg vil ikke at det skal høres ut som at jeg glamoriserer dette til å være noe alle unge gutter burde prøve, eller at det var bra for meg og min utvikling. Det er bare vanskelig for meg å kalle det for voldtekt fordi hun fikk meg til å føle at det faktisk fantes noen som ikke syntes jeg var motbydelig og ekkel. At noen til og med kunne være glad i meg og ikke var en byrde. 

Vet jeg ikke burde fortelle henne jeg nå går ut med ned til hver detalj, og jeg har utlatt mye for å ikke overskride eventuelle regler som finnes her inne. Men det har vært godt å få dette ut for første gang, enda ikke sikker på om jeg burde fortelle henne noe da folk virker litt splittet her inne på om det er smart å si noe eller ikke. 

Ble faktisk helt kvalm når jeg leste dette. Hun viste at hun utnyttet deg, hun viste det var galt. Hun forstod din sårbarhet og hun utnyttet det. Det hun gjorde var fullstendig bevist og hun viste det var galt!

Hva du forteller hun dater er helt opp til deg. Husk at de som gir deg svar her har sin historie på godt og vondt. Og når man spør om råd vil du ofte få like mange ulike råd dom antall mennesker du spør. Livet har ingen fasit, derfor er svarene her sprikende. Kjenn etter inni deg og gjør det du vil gjøre.

Når det er sagt så vil jeg anbefale deg å snakke med noen profesjonelle. Start med å gå til fastlegen. Det er det samme om du vil sette ordet voldtekt eller ikke, men du har opplevd noe i ung alder som jeg tror du vil ha fordel av å få sortert tankene dine med en profesjonell 

Anonymkode: faa93...c83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...