Gå til innhold

Bytte bank - sjekkliste! hva gjør en?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg skal også bytte! 

Hva gjør man med aksjer og fond? 

Anonymkode: 37d30...260

Du kan flytte ASKer i sin helhet til ny bank, du gjør det via den nye banken som ordner det med Sbanken. Jeg solgte aksjene selv før jeg startet prosessen. Sbanken solgte fondene,  slik at kun penger ble overført. Prosessen tok litt tid, ca et par uker. Jeg flyttet til Kron, det var enkelt inni appen. 

Anonymkode: 880c5...e46

Skrevet

Ble positivt overrasket over hvor enkelt det var å flytte avtalegiroer. Noen få tastetrykk så var både avtalene og de regningene som lå til forfall flyttet. Jeg er gammel nok til å huske da man måtte hente skjemaer på postkontoret og fylle ut kontonumre osv for hånd og sende inn med post. 😅

Anonymkode: b0012...45f

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ble positivt overrasket over hvor enkelt det var å flytte avtalegiroer. Noen få tastetrykk så var både avtalene og de regningene som lå til forfall flyttet. Jeg er gammel nok til å huske da man måtte hente skjemaer på postkontoret og fylle ut kontonumre osv for hånd og sende inn med post. 😅

Logget du deg inn i din nye bank for å fikse dette, eller din gamle/Sbanken?

Anonymkode: a7c0e...44a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 17.01):

kan jeg egentlig ha lønnskonto i en annen bank enn boliglånet mitt? føler jeg er "forpliktet" til å ha lønnskonto der? haha...kanskje bare tull det.

Anonymkode: 98021...fd2

AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 17.07):

Jeg har det. Men kan ikke betale på boliglånet direkte fra den kontoen, så må overføre beløpet til gammel konto også trekkes lånet derfra. Har fastrente så kan ikke flytte lånet nå

Anonymkode: 6a368...e39

Det samme har jeg. Lån i sbanken der renta er bundet i fem år. Kan dnb endre dette? Og hva om de gjør det, koster det mye å etablere nytt lån i den banken jeg bruker daglig?

AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 17.12):

Ja :) har satt på fast overføring av boliglånsbeløpet fra bulder bankkonto til sbankenkonto hver lønningsdag. 

Anonymkode: 6a368...e39

Og når renta er bundet, kan de endre dette?

Anonymkode: 6ef17...c3a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var ikke mye enkelt da jeg gjorde dette i DB for en 2-3 år siden. Det var den digitale versjonen av lister som du beskriver her. 

Anonymkode: 880c5...e46

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Logget du deg inn i din nye bank for å fikse dette, eller din gamle/Sbanken?

Anonymkode: a7c0e...44a

Min nye. Jeg bare valgte flytte avtalegiro i menyen, så kom mine eksisterende avtaler fra sbanken opp. Straks etterpå lå fakturaene klare i forfallslisten, veldig enkelt. Dette var hos Obos-banken, men regner med andre banker har noe lignende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...