AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Skrevet 17. januar 2024 Jeg har vært en kjær kunde av Sbanken i mange år, men skal nå bytte bank. Jeg har boliglån i lokalbanken min, så det er kun brukskonto og regningsbetaling som skal flyttes. Sparing har jeg også et annet sted. Jeg har jo ikke byttet bank på forferdelig mange år... så dette har jeg glemt...dessuten var det i brevgiroens tid... følger mine efaktura/avtalegiroer med videre til ny bank? Er det en huskeliste eller lignende for hva en må gjøre i forbindelse med bytte av bank? Anonymkode: 98021...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #2 Skrevet 17. januar 2024 Skal gjøre det samme👆👍 Fra Sbanken her også. Anonymkode: d81cf...fb5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #3 Skrevet 17. januar 2024 kan jeg egentlig ha lønnskonto i en annen bank enn boliglånet mitt? føler jeg er "forpliktet" til å ha lønnskonto der? haha...kanskje bare tull det. Anonymkode: 98021...fd2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Skrevet 17. januar 2024 - gi arbeidsgiver nytt kontonr - skift kontonr på nav og Helsenorge så du får sykepenger og penger tilbake når man går over frikortgrensen - skifte kontonr til strømnett leverandør (tror jeg det var) - avtalegiroer pleier å overføres, men lurt å sjekke at alt er med. - husk å sende alle familiemedlemmer nytt kontonr - endre kontonr og kort på vipps - legge til nye kort til apple pay nå som dnb ikke ødelegger det er alt jeg kommer på Anonymkode: 6a368...e39 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #5 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): kan jeg egentlig ha lønnskonto i en annen bank enn boliglånet mitt? føler jeg er "forpliktet" til å ha lønnskonto der? haha...kanskje bare tull det. Anonymkode: 98021...fd2 Jeg har det. Men kan ikke betale på boliglånet direkte fra den kontoen, så må overføre beløpet til gammel konto også trekkes lånet derfra. Har fastrente så kan ikke flytte lånet nå Anonymkode: 6a368...e39
Hedda-78 Skrevet 17. januar 2024 #6 Skrevet 17. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): - gi arbeidsgiver nytt kontonr - skift kontonr på nav og Helsenorge så du får sykepenger og penger tilbake når man går over frikortgrensen - skifte kontonr til strømnett leverandør (tror jeg det var) - avtalegiroer pleier å overføres, men lurt å sjekke at alt er med. - husk å sende alle familiemedlemmer nytt kontonr - endre kontonr og kort på vipps - legge til nye kort til apple pay nå som dnb ikke ødelegger det er alt jeg kommer på Anonymkode: 6a368...e39 Skatteetaten, for utbetaling ved skatt til gode. Og så kan man jo beholde den gamle kontoen en stund, slik at evt. e-faktura osv kommer inn, og så opplyser man bare om det nye kontonummer etter hvert som man oppdager det. Endret 17. januar 2024 av Hedda-78
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #7 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har det. Men kan ikke betale på boliglånet direkte fra den kontoen, så må overføre beløpet til gammel konto også trekkes lånet derfra. Har fastrente så kan ikke flytte lånet nå Anonymkode: 6a368...e39 Du mener at boliglånet trekkes fra konto i banken jeg har lånet i, ikke sant? Da kan jeg jo føre over et beløp til kontoen i boliglån- banken. 🙂 Anonymkode: 98021...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #8 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): - gi arbeidsgiver nytt kontonr - skift kontonr på nav og Helsenorge så du får sykepenger og penger tilbake når man går over frikortgrensen - skifte kontonr til strømnett leverandør (tror jeg det var) - avtalegiroer pleier å overføres, men lurt å sjekke at alt er med. - husk å sende alle familiemedlemmer nytt kontonr - endre kontonr og kort på vipps - legge til nye kort til apple pay nå som dnb ikke ødelegger det er alt jeg kommer på Anonymkode: 6a368...e39 til strømnettleverandør?? hvorfor? Anonymkode: 98021...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #9 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): kan jeg egentlig ha lønnskonto i en annen bank enn boliglånet mitt? føler jeg er "forpliktet" til å ha lønnskonto der? haha...kanskje bare tull det. Anonymkode: 98021...fd2 Det kommer an på banken du har boliglån i. De fleste banker krever lønnsinngang, men ikke alle gjør det. Anonymkode: 7ab8f...e56 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #10 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): til strømnettleverandør?? hvorfor? Anonymkode: 98021...fd2 Hvis du vil ha tilbakebetalt f.eks strømstøtte, så bør nettselskapet ha kontonummer... Anonymkode: 7ab8f...e56
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #11 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du mener at boliglånet trekkes fra konto i banken jeg har lånet i, ikke sant? Da kan jeg jo føre over et beløp til kontoen i boliglån- banken. 🙂 Anonymkode: 98021...fd2 Ja har satt på fast overføring av boliglånsbeløpet fra bulder bankkonto til sbankenkonto hver lønningsdag. Anonymkode: 6a368...e39 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #12 Skrevet 17. januar 2024 Jeg skal også bytte! Hva gjør man med aksjer og fond? Anonymkode: 37d30...260
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #13 Skrevet 17. januar 2024 Hvor har du BankID? Dersom du sier opp kontoene i den banken der du har BankID, må du sørge for å ha BankID i en annen bank. Anonymkode: 898a8...499
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #14 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): - gi arbeidsgiver nytt kontonr - skift kontonr på nav og Helsenorge så du får sykepenger og penger tilbake når man går over frikortgrensen - skifte kontonr til strømnett leverandør (tror jeg det var) - avtalegiroer pleier å overføres, men lurt å sjekke at alt er med. - husk å sende alle familiemedlemmer nytt kontonr - endre kontonr og kort på vipps - legge til nye kort til apple pay nå som dnb ikke ødelegger det er alt jeg kommer på Anonymkode: 6a368...e39 Avtalegiro flyttes ikke automatisk, man må legge de inn i ny bank. Man må tross alt velge hvilken konto det skal trekkes fra. Anonymkode: 7ab8f...e56
missdiett Skrevet 17. januar 2024 #15 Skrevet 17. januar 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har vært en kjær kunde av Sbanken i mange år, men skal nå bytte bank. Jeg har boliglån i lokalbanken min, så det er kun brukskonto og regningsbetaling som skal flyttes. Sparing har jeg også et annet sted. Jeg har jo ikke byttet bank på forferdelig mange år... så dette har jeg glemt...dessuten var det i brevgiroens tid... følger mine efaktura/avtalegiroer med videre til ny bank? Er det en huskeliste eller lignende for hva en må gjøre i forbindelse med bytte av bank? Anonymkode: 98021...fd2 Holder på med det samme selv i dag. Har hatt samme bank i 30 år. Det jeg kom på var : klarna, norsk tipping, trumf, altinn, paypal, vipps, coinbase (kryptovaluta) og forsikringsselskapet. I tilegg må nye opplysninger legges inn i abonnentene som jeg har. Dette blir trukket en gang i året. Slik som my heritage Og overvåkningskameraene (skal ha nytt kort i ny bank)
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #16 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis du vil ha tilbakebetalt f.eks strømstøtte, så bør nettselskapet ha kontonummer... Anonymkode: 7ab8f...e56 Strømstøtten trekkes jo fra på fakturaen. Anonymkode: 7f7f4...48b 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #17 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Avtalegiro flyttes ikke automatisk, man må legge de inn i ny bank. Man må tross alt velge hvilken konto det skal trekkes fra. Anonymkode: 7ab8f...e56 Bulder bank har en automatisk knapp du kan trykke på. Anonymkode: 6a368...e39
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #18 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Strømstøtten trekkes jo fra på fakturaen. Anonymkode: 7f7f4...48b Og utbetales om fakturaen går i minus... Jeg har fått utbetalt penger fra nettleieselskapet nesten hver måned siden strømstøtten ble innført. Anonymkode: 7ab8f...e56
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #19 Skrevet 17. januar 2024 Jeg holder også på med samme nå. Vi venter på at låneforespørsel skal behandles hos spk, to mnd igjen av saksbehandlingstiden nå… Men har i dag bestilt ny bankkonto med kort til barna mine i en annen bank (Nordea, pga fagforeninga mi, UNIO). Har fra før en konto der, nå skal vi skaffe flere konti og kort. Det siste jeg kommer til å gjøre, er flytting av fonds. Må finne ut litt mer om det først, synes det er skikkelig kjipt pga at vi har vært så fornøyde med Sbanken, i mange, mange år. Veldig trist at dette oppkjøpet var lovlig. Klarer du ikke å konkurrere mot noen, må du kjøpe dem opp for så å ødelegge dem. Tvinge kundene til å velge deg i stedet for å gjøre egen bank attraktiv slik at folk velger den av fri vilje…. Anonymkode: 9a8b2...7a1 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #20 Skrevet 18. januar 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Og utbetales om fakturaen går i minus... Jeg har fått utbetalt penger fra nettleieselskapet nesten hver måned siden strømstøtten ble innført. Anonymkode: 7ab8f...e56 Tviler på at vi får det problemet i Oslo i hvert fall 😅 Men mange nyttige tips i tråden her, takk alle sammen, jeg var faktisk på vei inn her for å starte en sånn tråd selv. Vi er mange som driver med bankbytte om dagen tydeligvis. Anonymkode: b0012...45f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå