AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Skrevet 17. januar 2024 Det er en sivilsak mot meg og en annen person, der de har lagt ned påstand om at jeg skal betale hele saksomkostningene. Jeg vet dette er ca 100.000kr. Nå gikk advokaten min rett fra men sak og inn i en annen rettssak, så han er ikke tilgjengelig før ut i neste uke. Hva vil dette si for meg om det blir dømt slik? Skal jeg betale de pengene til den andre personen eller til advokaten? Eller er det firma til mitt advokat som skal betale? Kan forsikring hjelpe med dette? Anonymkode: 10059...651
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #2 Skrevet 17. januar 2024 Det innebærer at du må betale pengene til den andre personen. Anonymkode: da938...f03 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #3 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det innebærer at du må betale pengene til den andre personen. Anonymkode: da938...f03 Er du sikker? Som erstatning på en måte da? Hvorfor til den andre personen? Er det ikke advokaten som skal ha pengene, for jobben? Hvor skal jeg få de pengene fra Anonymkode: 10059...651
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du sikker? Som erstatning på en måte da? Hvorfor til den andre personen? Er det ikke advokaten som skal ha pengene, for jobben? Hvor skal jeg få de pengene fra Anonymkode: 10059...651 Har du ikke pengene, må du ta opp lån. Du betaler til den andre personen slik at han kan betale advokaten sin og andre kostnader han har hatt i forbindelse med saken. Dette er ikke en erstatning. Anonymkode: 9a3c4...899 1 2
endo Skrevet 17. januar 2024 #5 Skrevet 17. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er en sivilsak mot meg og en annen person, der de har lagt ned påstand om at jeg skal betale hele saksomkostningene. Jeg vet dette er ca 100.000kr. Nå gikk advokaten min rett fra men sak og inn i en annen rettssak, så han er ikke tilgjengelig før ut i neste uke. Hva vil dette si for meg om det blir dømt slik? Skal jeg betale de pengene til den andre personen eller til advokaten? Eller er det firma til mitt advokat som skal betale? Kan forsikring hjelpe med dette? Anonymkode: 10059...651 Saksomkostninger betales retten. Og det er den som tapte saken som da må betale om dette blir idømt 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #6 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du sikker? Som erstatning på en måte da? Hvorfor til den andre personen? Er det ikke advokaten som skal ha pengene, for jobben? Hvor skal jeg få de pengene fra Anonymkode: 10059...651 Den andre personen har vel betalt advokaten sin. Er det du som har saksøkt noen? Da burde du være klar over denne risikoen. Anonymkode: 874c0...964
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #7 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Den andre personen har vel betalt advokaten sin. Er det du som har saksøkt noen? Da burde du være klar over denne risikoen. Anonymkode: 874c0...964 Står i HI "sak mot meg", så regner med TS ikke er den som har gått til sak. Anonymkode: faf25...e60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå