Gå til innhold

Hva er gyldig grunn til å sende politiet på naboen angående bråk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor går grensa for dere?

Anonymkode: d0e88...921

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor går grensa for dere?

Om naboen står der med kniven i hånda. 

Anonymkode: a638d...db3

Skrevet

Det har jeg aldri gjort. Men grensa må jo minst være at jeg har snakket med dem og de likevel ikke demper seg, at klokka er godt over 23 og at det går ut over søvn.

Mistanke om vold i hjemmet er også gyldig grunn.

Én gang har naboene holdt meg våken, men det var bare latter og skravling på terassen en varm sommerkveld, og jeg skulle ikke på jobb dagen etter, så det gjorde ingenting.

Skrevet

For meg går den ved mistanke om noe farlig, vold for eksempel.

Jeg har ringt politiet ved krangling, da var det gjentatte rop og dunk der jeg hørte noe jeg oppfatta som løping mellom rom, at nei ble ropt flere ganger og ting ble velta eller kasta. Jeg hadde forsøkt å banke på uten respons og oppfatta det som at krangelen ble mer intens så da ringte jeg politiet. Der viste det seg å bare være verbalt heldigvis men jeg fikk alikevel beskjed om at det var riktig å ringe og at jeg ikke måtte nøle med å ringe på nytt en annen gang.

En gang har jeg også ring politiet på grunn av en hundeeier som lot hunden sin gå løs og angrep både min hund, en annen hund og gikk etter barn. 

Anonymkode: 612af...d03

Skrevet

Vold

Anonymkode: 1bb07...9cf

Skrevet

Du kan ikke "sende politiet på" noen.... De gjør en vurdering av det du melder om, og drar bare om de vurderer det som alvorlig nok. 

Spørsmålet er vel heller "når varsler du politiet om naboen".

Anonymkode: 6846b...b92

• Liker 1
Skrevet

Du kan varsle politiet ved mistenkt brudd på lov. Det skal være stille om natten, og på helligdagene. Vold er selvsagt også lovbrudd.

Men politiet gjør sin egen vurdering. De skal ha tid og kapasitet, og det må ikke være noe annet som er viktigere enn det du melder om. Vold vil de prioritere, støy vil ofte prioriteres ned.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan ikke "sende politiet på" noen.... De gjør en vurdering av det du melder om, og drar bare om de vurderer det som alvorlig nok. 

Spørsmålet er vel heller "når varsler du politiet om naboen".

Selvfølgelig er det jo dette det er snakk om i HI også.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig er det jo dette det er snakk om i HI også.

Ok. Det var relativt upresist formulert, i så fall.

Skrevet

Selv om det er vannvittig irriterende å bli holdt våken natten gjennom, tviler jeg på at politiet prioriterer støy. 

Anonymkode: d821f...e42

Skrevet (endret)

(beklager, skrev i feil tråd)

Endret av mirjia
Skrevet (endret)

(beklager, skrev i feil tråd)

Endret av mirjia
Skrevet

Ringte politiet en natt jeg ble vekket av at naboene over kranglet såpass at jeg trodde de sloss og eller holdt på å drepe hverandre, heldigvis kom politiet og de roet seg. Er stadig høylydt krangling derfra, men ikke like illesom den natten. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Selv om det er vannvittig irriterende å bli holdt våken natten gjennom, tviler jeg på at politiet prioriterer støy. 

Anonymkode: d821f...e42

Ofte tar man kun en telefon til vedkommende og informerer om at det må dempes pga det har kommet klager.

Personlig hadde jeg kun kontaktet politiet om jeg så eller hørte noe som tilsa fare for liv og helse . Mulig jeg hadde kontaktet de om det var fest med ekstremt støynivå men da hadde nok jeg ikke vært første som ringer ettersom jeg har godt sovehjerte så da snakker vi støy som i hjemme alene fest med 50+ ungdommer helt uten hemninger.

Anonymkode: 109db...7fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...