AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Del Skrevet 17. januar 2024 Har sendt selve søknaden nå, og avtalt med jobb når jeg skal ha ferie underveis. Holder det å bare si ifra til jobb at permisjon starter (dato) og at jeg er tilbake i jobb (dato), eller skal man gjøre noe mer? Er det noen flere dokumenter som skal sendes inn til NAV? Bekreftelse på termin feks, det må vel lege sende inn? Skal jeg be lege om dette, eller går det automatisk uten meg? Anonymkode: 0cac7...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #2 Del Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har sendt selve søknaden nå, og avtalt med jobb når jeg skal ha ferie underveis. Holder det å bare si ifra til jobb at permisjon starter (dato) og at jeg er tilbake i jobb (dato), eller skal man gjøre noe mer? Er det noen flere dokumenter som skal sendes inn til NAV? Bekreftelse på termin feks, det må vel lege sende inn? Skal jeg be lege om dette, eller går det automatisk uten meg? Anonymkode: 0cac7...c9f Evnt andre dokumenter jeg må fikse? Anonymkode: 0cac7...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #3 Del Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Evnt andre dokumenter jeg må fikse? Anonymkode: 0cac7...c9f Ligger en lang liste der. Må jeg fikse og laste opp dette?? «dokumentasjon på avtalt ferie» »bekreftelse fra arbeidsgiver» (på hva??) »kopi av skattemelding» »terminbekreftelse» Anonymkode: 0cac7...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Del Skrevet 17. januar 2024 Vi har et interndokument som må fylles ut på jobb. Hør med HR-avdelingen dersom dere har det:) Anonymkode: a6142...7e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #5 Del Skrevet 17. januar 2024 Legen sender ikke bekreftelse på termin. NAv trenger kun terminbekreftelse om du er selvstendig næringsdrivelse eller uten arbeidsgiver ved permisjonsstart. Om du har arbeidsgiver ved start av skal Nav derfor ikke har terminbekreftsle. Du kan lese om dette på nav.no Hva arbeidsgiver trenger må du snakke med de om. De fleste arbeidsgiver krever en eller annen form for skriftlig bekreftselse på permisjoner over 4 uker. Der jeg jobber må vi søke om foreldrepermisjon via blankett hvor vi fyller inn startdato, evt ferieperiode, ulønnet permisjon og foreløpig tilbakekomt i jobb. Vi må også levere kopi av vedtaket og evt endret vedtak i løpet av permisjonen slik arbeidsgiver kan følge med om de mottar korrekt refusjon fra Nav (de forskuttere lønn). Anonymkode: c6fa8...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #6 Del Skrevet 17. januar 2024 Hør med jobben. Her fyller vi bare ut et varsel om permisjon og søker til NAV. Anonymkode: 67860...c41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #7 Del Skrevet 17. januar 2024 Min jobb hadde et skjema jeg måtte fylle ut, mannens jobb hadde et annet slags skjema. Hør med sjefen/HR. Du trenger ikke sende termindato til NAV om du er vanlig arbeidstaker. Anonymkode: b95c0...f3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå