Gå til innhold

Forsvaret kan kreve bilen din som del av beredskapen, men hva med el.biler ?

Gjest Acer

Anbefalte innlegg

Har så dårlig rekkevidde på min a jeg er helt trygg på at de ikke tar den 🤣

Anonymkode: 164d3...142

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Troyamin skrev (1 time siden):

God nok for hvermannsen, men jeg tviler på at den vil bli godt nok i en forsvarssituasjon. Hvor mye får du egentlig inn i den i forhold til feks en Caravelle? Og hvordan er den på typiske skogsveier og traktorstier vs en Hiace? 

Vi har en Tesla Model X og en Caravelle. Velger førstnevnte any day. Model X kan du sette på heving, så løfter hele bilen seg og blir som en truck. Bruker den funksjonen på skogsbilveier.

Anonymkode: e4e31...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi har en Tesla Model X og en Caravelle. Velger førstnevnte any day. Model X kan du sette på heving, så løfter hele bilen seg og blir som en truck. Bruker den funksjonen på skogsbilveier.

Og du ser for deg at i en krigssituasjon så velger forsvaret mod X over Caravellen, bare fordi den er mer komfortabel å kjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (6 minutter siden):

Og du ser for deg at i en krigssituasjon så velger forsvaret mod X over Caravellen, bare fordi den er mer komfortabel å kjøre? 

Jeg sier hva jeg hadde valgt, og det er at Teslaen har best framkommelighet, f.eks når jeg skal langt inn på skauen for å skjule meg på hytta 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sier hva jeg hadde valgt, og det er at Teslaen har best framkommelighet, f.eks når jeg skal langt inn på skauen for å skjule meg på hytta 😄 

Da kan du dra på hytta, mens jeg er stuck hjemme fordi forsvaret har tatt 4x4 kassebilen min som går på diesel😂

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke sett at Y har den funksjonen? 

Anonymkode: a232c...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅR får vi vite eventuelt? Skal dra på reise i morgen og blir borte en måned…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den har ikke luftfjæring nei, men normalt god bakkeklaring og svært god fremkommelighet. Jeg har parkert på noen plasser den siste uka der jeg først måtte brøyte meg gjennom en brøytekant og deretter parkere i ~30cm snø. Null problem med Model Y, den brøyter seg vei gjennom det meste. Men jeg måtte plukke mye hardpakket snø ut fra nedre del av støtfangeren etterpå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, -jk- said:

Den har ikke luftfjæring nei, men normalt god bakkeklaring og svært god fremkommelighet. Jeg har parkert på noen plasser den siste uka der jeg først måtte brøyte meg gjennom en brøytekant og deretter parkere i ~30cm snø. Null problem med Model Y, den brøyter seg vei gjennom det meste. Men jeg måtte plukke mye hardpakket snø ut fra nedre del av støtfangeren etterpå ;) 

Piggdekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

NÅR får vi vite om noe?

I løpet av dagen 🙄

Anonymkode: b4ffd...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare én bil, helt uaktuelt å gi den bort om det blir krig... skal familien ta bussen for å komme seg i sikkerhet dersom det oppstår noe da? 🤡 Blir litt redd for brev, for det er en ny diesel-SUV med 4x4

Anonymkode: 14da3...935

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

I løpet av dagen 🙄

Anonymkode: b4ffd...36b

Via? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har bare én bil, helt uaktuelt å gi den bort om det blir krig... skal familien ta bussen for å komme seg i sikkerhet dersom det oppstår noe da? 🤡 Blir litt redd for brev, for det er en ny diesel-SUV med 4x4

Forstår du hva rekvirere og mobilisering betyr? Det betyr ikke at de spør om de kan låne bilen, de _tar_ den.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hahahahahahahahaahahha

Anonymkode: 575a7...088

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Aner ikke, har ikke kjørt Y.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

NÅR får vi vite eventuelt? Skal dra på reise i morgen og blir borte en måned…

Det er jo ikke som de skal hente den neste uke 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om forsvaret har lyst på den gamle bilen min så værsågod være min gjest. Ødelagt girkasse/drivverk, reimbytte og vel så det. Da skal de få fikse den opp på egen regning altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre biler på gården (to husholdninger), så regner med at den minste av dem får stå igjen. Ser ikke på dette som et stort problem.

Anonymkode: 8b666...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...