Gå til innhold

Får man prøve både manuell og automat gir på kjøreskole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å ta lappen, men har ingen å øvelseskjøre med. Hvis jeg går for automatisk, må jeg da ta ny førerprøve for å kjøre med manuell gir? 

Er det hipp som happ hvilken kjøreskole jeg går for, eller bør jeg gjøre research på lærer og skole? 

Anonymkode: 0b48b...91a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at det var slik før i alle fall at om du tar med manuell, så kan du også kjøre automat,
men ikke omvendt. Stemmer det dere som er oppdatert om nye regler? 

• Liker 1
Skrevet

Det over her stemmer 👆🏻

Anonymkode: d49bf...940

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler å kjøre opp til manuell, for da kan du kjøre både manuell og automat. 

Kjører fu opp med automat, så kan du ikke kjøre manuell. 

Kjører du opp til manuell, så har du flere valgmuligheter når du skal kjøpe bil. Automat er såpass lett, at det ikke er noe problem å kjøre det, selv om du har kjørt opp med manuell. 

Anonymkode: 85edc...7f7

Skrevet

Jeg kjørte opp med automat, har klasse B (kode 78) og har ikke lov å kjøre manuell. 

Snart 40 år og har aldri vært borti noe som kan ligne et problem fordi jeg ikke har lov å kjøre manuell. 😂

Det blir ikke direkte færre elbiler på veien heller. 🙂

Anonymkode: 5742c...bec

• Liker 1
Skrevet

Kjører du opp på automat kan du kun kjøre automatgirbil. 

Jeg kjørte opp på manuell og det var null stress når jeg først fikk det inn i beina (og armen), men har ikke rørt en bil med manuelt gir siden oppkjøring. Kjører du nye biler er de aller fleste automat nå, alle elbiler er automat. 

Anonymkode: 66489...a67

• Liker 1
Skrevet

Ville bestilt en time, prøvd å kjøre. Vent med å bestille ny time til du er hjemme. Er du misfornøyd velger du en annen skole.

Du får prøve det du vil. Jeg har elever som har byttet fra automat til manuell eller omvent og elever som bare vil prøve.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...