AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Skrevet 17. januar 2024 Hei, jeg driver å studerer master og har tidligere arbeidserfaring innenfor ledelse som avdelingsleder. Jeg er på utkikk etter en deltidsjobb ved siden av studiene. Det ble utlyst en stilling som sikkerthetskontrollør/vekter på flyplass, noe jeg synes virker ganske spennende. Jeg er 26 år ung og lurte på om noen jobber innenfor yrke? kanskje dere kunne fortelle meg litt om hvordan dagene ser ut, hva dere gjør og hva som er utfordrende. Gjerne også hvilke personligheter jobben kan passe til. Dette er på en liten lokal flyplass forresten, dersom det har noe å si. Takk for svar på forhånd. Anonymkode: 5b757...84e
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #2 Skrevet 17. januar 2024 Da får du kurs gjennom arbeidsgiver som består av flere deler: først vekterkurset, så sikkerhetskontrollørkurset. Så går du som trainee med en godkjent sikkerhetskontrollør, og må ta ulike tester før du sertifiseres. Kurset er betalt, og du forplikter deg til 1 år i jobb. En vekter kan ikke jobbe som sikkerhetskontrollør, men en sikkerhetskontrollør kan jobbe som vekter. Så kommer det litt an på hvor på flyplassen en jobber. Det er mer enn bare sikkerhetskontrollen. Det kan være i port inn til flyplassen, egne innganger for ansatte, hvor de tar imot varer, bagasje som passasjerer sender osv. Anonymkode: 3d5de...0a7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #3 Skrevet 17. januar 2024 Har jobbet i vekteryrket i mange år, riktignok ikke på flyplass, men har snakket med en rekke som har jobbet der tidligere, det som går igjen med de er hvor leie de var av jobben da de sluttet. Masse stress, ukurante arbeidstider (de tidligste vaktene starter i 5 tiden på morran, lite/intet av busser så tidlig, en mā ha bil) og mye rutinepreget arbeid. Pluss reisende/passasjerer som nærmest hater deg for bryderiet du forulemper dem med. Jada, jada sikkerhet og alt det der, men folk har lite godvilje når du roter rundt i bagasjen deres. 2 steder jeg lovte meg selv å aldri utsette meg for uansett hvor mye jeg trengte jobb var flyplass og Oslo S. Anonymkode: 0b4f5...10b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hei, jeg driver å studerer master og har tidligere arbeidserfaring innenfor ledelse som avdelingsleder. Jeg er på utkikk etter en deltidsjobb ved siden av studiene. Det ble utlyst en stilling som sikkerthetskontrollør/vekter på flyplass, noe jeg synes virker ganske spennende. Jeg er 26 år ung og lurte på om noen jobber innenfor yrke? kanskje dere kunne fortelle meg litt om hvordan dagene ser ut, hva dere gjør og hva som er utfordrende. Gjerne også hvilke personligheter jobben kan passe til. Dette er på en liten lokal flyplass forresten, dersom det har noe å si. Takk for svar på forhånd. Anonymkode: 5b757...84e Har jobbet som det. Morsom jobb og veldig varierte oppgaver, selv om storparten er å stå i sikkerhetskontrollen. Liker du å jobbe litt ukurante tider, så anbefales det. Dynamisk, ungt miljø - flyplass er liksom flyplass. Anonymkode: 90be9...f68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå