Gjest Kalsberg92 Skrevet 18. januar 2024 #21 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Altså typ samles for å "finne på noe gøy og bli bedre kjent". Med overnatting. På helg. Ikke betalt, frivillig deltakelse, men "kjekkest om det passer for alle sammen". Dette er da ansatte i et stort firma som er på samme gruppe, men geografisk spredt på ulike kontorer. Bare jeg som synes det er en uting å bruke fritiden på sånt? Jeg har flinke og fine kolleger som jeg setter stor pris på, men jeg har overhodet ikke noe behov for eller lyst til å bli bedre kjent eller bruke helga mi på tid og reise sammen med "jobben". Andre som tenker det samme? Eller det motsatte, og i så fall, hva tenker dere? Anonymkode: ad24e...af1 Jævlig hyggelig å bra! Skaper en vinnerkultur og samhold i gruppa. Om man ikke er type som liker slik burte man si fra under ansettelse prosessen, er veldig mye å hente på etabler et team med eierskap til jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #22 Del Skrevet 18. januar 2024 Det hadde jeg nok ikke giddet. Heldigvis er min arbeidsgiver flink til å legge slikt til hverdagene og betale for alt. Anonymkode: de749...3c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 18. januar 2024 #23 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Altså typ samles for å "finne på noe gøy og bli bedre kjent". Med overnatting. På helg. Ikke betalt, frivillig deltakelse, men "kjekkest om det passer for alle sammen". Dette er da ansatte i et stort firma som er på samme gruppe, men geografisk spredt på ulike kontorer. Bare jeg som synes det er en uting å bruke fritiden på sånt? Jeg har flinke og fine kolleger som jeg setter stor pris på, men jeg har overhodet ikke noe behov for eller lyst til å bli bedre kjent eller bruke helga mi på tid og reise sammen med "jobben". Andre som tenker det samme? Eller det motsatte, og i så fall, hva tenker dere? Anonymkode: ad24e...af1 Om de dekker opphold, reise og mat, og jeg ikke hadde andre planer, hadde jeg blitt med. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #24 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg hadde aldri deltatt på det, bruker ikke fritid på jobben lenger. Sier alltid nei, bryr meg ikke om hva mine kollegaer tenker om det. Elsker å ta EGNE valg, synes det er gøy å se hvordan sauene rundt meg reagerer på det En kollega for meg er et menneske jeg møter på jobb, skal jobbe sammen. Ha en god tone der, bruker MASSE tid sammen hver uke. Da er det viktig å ha ALL fritid selvstyrt Om JEG vil møte min kollega på fritiden klarer JEG å avtale det SELV! Vis ryggrad, si NEI! Anonymkode: baac4...aee Er man sauer hvis man har lyst og anledning til å reise på helgetur med jobben?? Jeg har mange kolleger jeg hadde elsket å reise med, og gjør faktisk det med noen uansett, da vi har jobbet sammen i mange år og er en liten gjeng med kvinner som gjerne drar på shoppingtur eller hyttetur. Å dra på storbytur til utlandet, kunne jeg gjort med hvem som helst, så lenge man ikke bare sitter og fester, for å oppleve ting. Enten så sier man ja, eller nei, men trenger ikke poengtere ting og markere at "jeg viser ryggrad, og bestemmer selv".... Mange liker slike turer AnonymBruker skrev (16 timer siden): Skal man holde en kollega utenfor fordi man ikke deltok på noe etter arbeidstiden? Snakk om barneskolementalitet. Anonymkode: baac4...aee Nei, det skal man ikke! Men - det er jo klart at hvis noen kjenner hverandre bedre, og har en kollega som helst ikke vil være med dem utenom jobb, så blir jo det til at man gjerne snakker annerledes med dem man kjenner best, snakker og ler om ting de har opplevd på tur - ja, de får mye mer til felles, slik at den som aldri er med på noe kan føles seg utenfor uten at det er bevisst fra kollegene sin side. Sånn er det jo i alle relasjoner, venner, familie osv. Anonymkode: e174f...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #25 Del Skrevet 18. januar 2024 TS her. Mange gode svar 😀 Antar overnatting og mat blir delvis dekket, regner med liten egenandel, men tviler på at aktiviteten blir det. En aktivitet jeg verken bedriver selv eller har eget utstyr til. Har ingen problemer med å si nei eller melde avbud. Men vi er en liten gruppe, så frafall fra flere gir fort utslag. Overhodet ikke redd for at gruppa blir bedre kjent eller at jeg selv skal havne utenfor, vi er ikke 14 år og vi har alle selvstendig arbeid i hverdagen som vi styrer selv.. Kan gå en hel dag uten å snakke med kolleger i det hele tatt, faktisk. Spørs om jeg har en sånn "nå er jeg på jobb for å jobbe"-innstilling og setter fritiden min veldig høyt. Får dekket det sosiale utenom arbeidstid og har ikke behov for å bli så veldig godt kjent med folk, egentlig. Men her er vi vel forskjellige. Anonymkode: ad24e...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 18. januar 2024 #26 Del Skrevet 18. januar 2024 Synes ikke noe særlig om det. Når skal jeg liksom få til noe slikt i helgen med familie og barn? Når jeg ikke hadde familie og barn syntes jeg også at det var kjipt: et opplegg der man ekskluderte kollegaer med familie og barn, når ALLE SAMMEN heller kunne funnet på noe i arbeidstiden eller potensielt rett etterpå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #27 Del Skrevet 18. januar 2024 katties skrev (Akkurat nå): Synes ikke noe særlig om det. Når skal jeg liksom få til noe slikt i helgen med familie og barn? Når jeg ikke hadde familie og barn syntes jeg også at det var kjipt: et opplegg der man ekskluderte kollegaer med familie og barn, når ALLE SAMMEN heller kunne funnet på noe i arbeidstiden eller potensielt rett etterpå. Enig i akkurat det. Mange som ikke har mulighet pga. småbarnsliv og alt dette fører med seg av logistikk. En annen ting jeg vil legge til er at jeg aller helst vil tilbringe fritiden min sammen med partner og barn. Det er jo på helg vi alle har fri. Anonymkode: ad24e...af1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #28 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er man sauer hvis man har lyst og anledning til å reise på helgetur med jobben?? Jeg har mange kolleger jeg hadde elsket å reise med, og gjør faktisk det med noen uansett, da vi har jobbet sammen i mange år og er en liten gjeng med kvinner som gjerne drar på shoppingtur eller hyttetur. Å dra på storbytur til utlandet, kunne jeg gjort med hvem som helst, så lenge man ikke bare sitter og fester, for å oppleve ting. Enten så sier man ja, eller nei, men trenger ikke poengtere ting og markere at "jeg viser ryggrad, og bestemmer selv".... Mange liker slike turer Nei, det skal man ikke! Men - det er jo klart at hvis noen kjenner hverandre bedre, og har en kollega som helst ikke vil være med dem utenom jobb, så blir jo det til at man gjerne snakker annerledes med dem man kjenner best, snakker og ler om ting de har opplevd på tur - ja, de får mye mer til felles, slik at den som aldri er med på noe kan føles seg utenfor uten at det er bevisst fra kollegene sin side. Sånn er det jo i alle relasjoner, venner, familie osv. Anonymkode: e174f...999 Altså, jeg går på jobb for å jobbe. Ikke drikke kaffe, skravle og "ha det morsomt med kollegaer som venner". Venner har jeg nok av. Jeg jobber godt, er hyggelig, samarbeidsvillig og morsom. Det bør være nok. Anonymkode: 3f926...8ff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #29 Del Skrevet 18. januar 2024 WORD Anonymkode: ad24e...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #30 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det er jo frivillig? Hvis du ikke vil så kan du jo bare ikke delta. I selskapet vårt dro vi til Barcelona fredag til søndag, hadde ikke blitt noe tur dersom vi ikke kunne reise i helgen... Anonymkode: f68e1...750 Det er jo ikke sikkert det er frivillig, jeg fikk advarsel hos en tidligere arbeidsgiver fordi jeg sa jeg ikke kunne være med pga. sykdom i familien. Anonymkode: d1f32...1e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #31 Del Skrevet 18. januar 2024 18 minutter siden, katties said: Synes ikke noe særlig om det. Når skal jeg liksom få til noe slikt i helgen med familie og barn? Når jeg ikke hadde familie og barn syntes jeg også at det var kjipt: et opplegg der man ekskluderte kollegaer med familie og barn, når ALLE SAMMEN heller kunne funnet på noe i arbeidstiden eller potensielt rett etterpå. Jobbet i en sånn type firma en kort periode, og da misunte vi barnløse de som kunne slippe unna de meningsløse aktivitetene fordi de hadde barn 😅 Det ble ikke like godt mottatt å si at man bare hadde andre planer, eller enda verre, ikke lyst til å bruke fritiden sin på jobb. Anonymkode: 23b3b...af6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #32 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er jo ikke sikkert det er frivillig, jeg fikk advarsel hos en tidligere arbeidsgiver fordi jeg sa jeg ikke kunne være med pga. sykdom i familien. Anonymkode: d1f32...1e7 Advarsel for hva? At du ikke ville være på jobb utenom arbeidstiden..? Anonymkode: baac4...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #33 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Advarsel for hva? At du ikke ville være på jobb utenom arbeidstiden..? Anonymkode: baac4...aee Sannsynligvis for at det var meg, produksjonssjefen tålte meg ikke fordi jeg sa ifra når noe ikke var greit, som f.eks. at kun truckførere fikk vernesko. Anonymkode: d1f32...1e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 18. januar 2024 #34 Del Skrevet 18. januar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Sånne kolleger vil jeg ikke ha. Anonymkode: 23b3b...af6 Synd man ikke kan velge kollegaene sine, da…😉 Enkelte er barnslige og «klikkete», spesielt i unge miljøer. Personlig liker jeg å være sosial på fritiden med kollegaer, men er ikke så stor fan av «bli kjent» leker etc.. Men hotellopphold, turer og middager sier jeg gjerne ja til. Man merker jo fort hvem som alltid er med, og hvem som finner på unnskyldninger for å slippe. Det legger også sjefene merke til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #35 Del Skrevet 18. januar 2024 Det er jo kjempefint at det arrangere sosiale ting utenom jobbtid. Det er jo frivillig å bli med. Dumt å kalle det teambuilding da, da tenker man jo med en gang at det er jobb og noe obligatorisk opplegg. De bør kalle det sosialt og ikke pushe folk på å bli med. De første årene i min jobb (før jeg fikk barn og ble mer bundet på hjemmebane) var jeg med på alt mulig sånt, det var helt supert, hadde det kjempegøy. Og mange av kollegaene er nå mine beste venner også på fritiden Hvorfor skal mennesker man møter på jobb, det stedet man tilbringer mest tid, settes i en slags "kollega, du kan aldri bli vennen min!"-bås? Spesiell holdning å ha. Men jeg er kanskje bare en taper som ikke hadde et rikt nok liv fra før med nok venner fra før 😄 Anonymkode: 2d2c7...051 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 18. januar 2024 #36 Del Skrevet 18. januar 2024 Enig i at det er en uting å måtte gjøre sånt en helg/på fritiden. Vi er såpass mye på jobb at dette skal absolutt ikke være nødvendig. Er det nødvendig så må dette gjøres i arbeidstiden evt i hverdager med betalt overnatting mm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #37 Del Skrevet 18. januar 2024 Portia Catonis skrev (10 minutter siden): Man merker jo fort hvem som alltid er med, og hvem som finner på unnskyldninger for å slippe. Det legger også sjefene merke til. Holdningen din hører hjemme på grunnskolen, patetisk 🤮 Anonymkode: baac4...aee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 18. januar 2024 #38 Del Skrevet 18. januar 2024 Jeg har alltid takket nei til sånt, jeg får nok av kollegaene mine på jobb. Har aldri blitt dårlig stemning av det. Unner de som vil å komme sammen og finne på noe gøy, men sånt er ikke for alle. Når uken er over er jeg sliten og må bruke helgen på å lade opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 18. januar 2024 #39 Del Skrevet 18. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Holdningen din hører hjemme på grunnskolen, patetisk 🤮 Anonymkode: baac4...aee Det er ikke min holdning, det er sånn virkeligheten er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 18. januar 2024 #40 Del Skrevet 18. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo kjempefint at det arrangere sosiale ting utenom jobbtid. Det er jo frivillig å bli med. Dumt å kalle det teambuilding da, da tenker man jo med en gang at det er jobb og noe obligatorisk opplegg. De bør kalle det sosialt og ikke pushe folk på å bli med. De første årene i min jobb (før jeg fikk barn og ble mer bundet på hjemmebane) var jeg med på alt mulig sånt, det var helt supert, hadde det kjempegøy. Og mange av kollegaene er nå mine beste venner også på fritiden Hvorfor skal mennesker man møter på jobb, det stedet man tilbringer mest tid, settes i en slags "kollega, du kan aldri bli vennen min!"-bås? Spesiell holdning å ha. Men jeg er kanskje bare en taper som ikke hadde et rikt nok liv fra før med nok venner fra før 😄 Anonymkode: 2d2c7...051 Enig med deg😉. Jeg er en ganske asosial type med få venner, så kollegaene mine (gamle og nye) er mine mest verdifulle bekjentskaper. Det er folk jeg har stått igjennom mange stormer med, kranglet, ledd og grått sammen med. Å finne seg venner på fritiden er ikke alltid like lett når man har nådd en alder der alle stort sett er opptatt med ektefeller, hus og barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå