Gå til innhold

Bruke fritid/helg på "teambuilding"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså typ samles for å "finne på noe gøy og bli bedre kjent". Med overnatting. På helg. Ikke betalt, frivillig deltakelse, men "kjekkest om det passer for alle sammen". Dette er da ansatte i et stort firma som er på samme gruppe, men geografisk spredt på ulike kontorer. 

Bare jeg som synes det er en uting å bruke fritiden på sånt? Jeg har flinke og fine kolleger som jeg setter stor pris på, men jeg har overhodet ikke noe behov for eller lyst til å bli bedre kjent eller bruke helga mi på tid og reise sammen med "jobben". 

Andre som tenker det samme? Eller det motsatte, og i så fall, hva tenker dere? 

Anonymkode: ad24e...af1

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja. Det måtte ha vært en veldig morsom aktivitet, og jeg måtte hatt virkelig NULL planer fra før. Og hvis det var noen fra ledelsen som sa at det var «kjekkest om det passer for alle» så skulle overnatting og mat vært dekket av jobb. Ellers, nei takk. 

Anonymkode: 79d4a...db6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er frivillig og man ikke får betalt for det hadde jeg funnet på en unskyldning.  Uansett synes jeg sånne ting er kipe, heller ta en kaffe eller spise sammen på ettermiddag, det er det lengste jeg hadde strekt meg. Tror ikke man blir så mye bedre kjent heller jeg da på sånne opplegg,

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jobb foregår i ukedagene og slike reiser kan og gjøres i ukedager, med betaling.

Anonymkode: 8bef7...8e8

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo frivillig? Hvis du ikke vil så kan du jo bare ikke delta.

I selskapet vårt dro vi til Barcelona fredag til søndag, hadde ikke blitt noe tur dersom vi ikke kunne reise i helgen...

Anonymkode: f68e1...750

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har to jobber og hadde jobb nummer 1 arrangert noe slikt hadde jeg sluppet alt jeg hadde i hendene for å bli med. Har superkule kollegaer som jeg stortrives sammen med, og vi hadde mest sannsynlig hatt det kjempegøy.

Hadde jobb nummer 2 arrangert hadde jeg nok takket pent nei. Det er kjekke og veldig trivelige folk der også, men ikke folk jeg nødvendigvis ønsker som noe mer enn kollegaer. Det er overhodet ingenting galt med dem, men vi har ikke samme kjemien og er for langt fra hverandre i alder og interesseområder til at en helg hadde vært aktuelt. En middag derimot hadde jeg gladelig takket ja til.

Anonymkode: 60e5a...002

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde dratt, jeg synes det er koselig bli bedre kjent med kolleger. Spesielt kolleger jeg skal samarbeide med som holder til på andre lokalisasjoner.

Jeg synes det bedrer arbeidsmiljøet og letter samarbeidet om man kan bli bedre kjent litt mer uformelt.

Anonymkode: 12f3f...659

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de kollegaene jeg har nå, så kunne jeg gjort det om det passet med hjemmekabalen.

Det sagt, så hadde aldri arbeidsgiveren min lagt opp til noe slikt i helg. Vi har alltid overnattinger på lokasjon mellom mandag og fredag, og vi får dekket reise, mat og opphold.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen kunne jeg blitt med om det passet med egne planer OG man fikk betalt eller fleksitid. Og om opplegget fristet, ikke sånn gå på glødende kull, smilekurs, ri på mekanisk okse osv. 

Anonymkode: 23b3b...af6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Altså typ samles for å "finne på noe gøy og bli bedre kjent". Med overnatting. På helg. Ikke betalt, frivillig deltakelse, men "kjekkest om det passer for alle sammen". Dette er da ansatte i et stort firma som er på samme gruppe, men geografisk spredt på ulike kontorer. 

Bare jeg som synes det er en uting å bruke fritiden på sånt? Jeg har flinke og fine kolleger som jeg setter stor pris på, men jeg har overhodet ikke noe behov for eller lyst til å bli bedre kjent eller bruke helga mi på tid og reise sammen med "jobben". 

Andre som tenker det samme? Eller det motsatte, og i så fall, hva tenker dere? 

Anonymkode: ad24e...af1

Jeg hadde aldri deltatt på det, bruker ikke fritid på jobben lenger. Sier alltid nei, bryr meg ikke om hva mine kollegaer tenker om det. Elsker å ta EGNE valg, synes det er gøy å se hvordan sauene rundt meg reagerer på det :) 

En kollega for meg er et menneske jeg møter på jobb, skal jobbe sammen. Ha en god tone der, bruker MASSE tid sammen hver uke. Da er det viktig å ha ALL fritid selvstyrt :) Om JEG vil møte min kollega på fritiden klarer JEG å avtale det SELV! :) 

Vis ryggrad, si NEI! 

:) 

Anonymkode: baac4...aee

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å la være å delta…🤷‍♀️

Men ikke kom og klag etterpå når kollegaene dine blir mer sammensveiset og holder deg utenfor.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (8 minutter siden):

Men ikke kom og klag etterpå når kollegaene dine blir mer sammensveiset og holder deg utenfor.

Skal man holde en kollega utenfor fordi man ikke deltok på noe etter arbeidstiden? Snakk om barneskolementalitet.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt med hvis jeg digget å henge med kollegaene mine, og aktiviteten(e) på teambuildingen var gøy. Hvis ikke, hadde jeg ikke dratt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit om det er betalt, da legger man litt i det fra begge sider, den ene spandere og den andre "spanderer" fritiden sin, men ubetalt? nei glem det 

kaller du det ubetalt fordi du ikke får betalt som om det var arbeidstid i tillegg til at mat, overnatting og aktiviteter er betalt synes jeg du er litt sær om du ikke vil ha det til å passe.

Anonymkode: 126b0...7b5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker teambuilding er noe som bør skje i arbeidstiden. Da er det betalt og skaper ikke ekstratid i forbindelse med jobb for de ansatte. Er ikke arbeidsgiver villig til dette så er vel strengt tatt ikke teambuildingen viktig nok...

Til nød kan man velge en kort "hyggestund" på kveldstid på ukedagene mellom mandag - torsdag, slik at det holder seg innenfor "jobbuka". 

Jeg er helt imot teambuilding i helger, med mindre vi snakker om storslåtte ting som "cruise", spahotell, utlandstur osv.
En ubetalt hyttetur med overnatting er kanskje det mest tullete jeg hører. Det byr på intim fyllefest med tilhørende problemer, og er på ingen måte eksklusivt hverken for ansatte eller arbeidsplassen. At den lille hytteturen med kolleger og "jobb" sluker en "hel" frihelg er unødvendig bruk av ansattes fritid. 

Jeg ville aldri deltatt på en intim hyttetur med overnatting på helg. Så "koselig" skal vi ikke ha det. 

At andre synes dette høres ut som en god idè får bare være for min del. Kos dere de som vil, jeg kommer ikke.

Endret av Bombasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (10 timer siden):

Jeg tenker teambuilding er noe som bør skje i arbeidstiden. Da er det betalt og skaper ikke ekstratid i forbindelse med jobb for de ansatte. Er ikke arbeidsgiver villig til dette så er vel strengt tatt ikke teambuildingen viktig nok...

Til nød kan man velge en kort "hyggestund" på kveldstid på ukedagene mellom mandag - torsdag, slik at det holder seg innenfor "jobbuka". 

Jeg er helt imot teambuilding i helger, med mindre vi snakker om storslåtte ting som "cruise", spahotell, utlandstur osv.
En ubetalt hyttetur med overnatting er kanskje det mest tullete jeg hører. Det byr på intim fyllefest med tilhørende problemer, og er på ingen måte eksklusivt hverken for ansatte eller arbeidsplassen. At den lille hytteturen med kolleger og "jobb" sluker en "hel" frihelg er unødvendig bruk av ansattes fritid. 

Jeg ville aldri deltatt på en intim hyttetur med overnatting på helg. Så "koselig" skal vi ikke ha det. 

At andre synes dette høres ut som en god idè får bare være for min del. Kos dere de som vil, jeg kommer ikke.

Tur med overnatting betyr alltid FYLL. Noen er så tette i hodet at de har sex med hverandre også...vi bor i Norge. Normalt her dette.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Knirke said:

Sånne kolleger vil jeg ikke ha. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sånne kolleger vil jeg ikke ha. 

Ikke jeg heller, hever meg over slike :) De som lager klikker/gjenger i arbeidstiden å fryser ut andre klarer jeg meg uten. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...