Gå til innhold

Kan man fjerne tannsten selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare skraper det vekk med noe hardt som en tannpirker eller pinsett. Funker.

Anonymkode: 60197...706

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bare skraper det vekk med noe hardt som en tannpirker eller pinsett. Funker.

Anonymkode: 60197...706

Pinsett har jeg ikke prøvd, men tannpirker bare knekker, det er ikke sterkt nok. Noe av tannsteinen er så kronglete plassert så vanskelig å nå da. Noe klarer jeg med neglene, men ikke alt. 

Skal bestille tannlegetime i byen jeg bor i nå for å få bort det som er der nå, jeg bare gruer meg så fælt og har litt dårlig råd etter julen. 

Anonymkode: 96ac2...6e3

Skrevet

Jeg har én gang opplevd at det gjorde vondt, og i et par uker etterpå fikk jeg sår på tungen fordi den hektet seg fast mellom tennene, skikkelig skarpe kanter. Noen ganger har det vært ubehagelig, men de siste gangene har det gått kjempefint, og det kjennes bare deilig ut med tungen i etterkant. Min erfaring er at under halvparten av dem jeg har prøvd har vært gode til å fjerne tannstein. 

Jeg går til tannlegen én gang i året og fjerner hver gang. Jeg ville ikke brukt metall for å prøve selv. Negler er det hardeste jeg ville prøvd, men det beste er nok å pusse godt.

Anonymkode: 1bcbf...5ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har så lite plass mellom tennene at det er sp vidt jeg får tanntråden mellom, så sånn liten tannbørste er kkke snakk om. 

Anonymkode: 96ac2...6e3

Samme her, men tannbørsten kommer mellom likevel 😊

Anonymkode: ce87b...31d

• Liker 1
  • 9 måneder senere...
Skrevet

Noen som har prøvd ultrasonisk tannsteinsfjerner hjemme?

Anonymkode: 2fb53...71b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 12.33):

Jeg er klar over at det ikke er anbefalt. Men forrige gang jeg gjorde det hos tannlegen var det utrolig vondt, og det ble utført av en tannpleier uten bedøvelse. Pluss at det er dyrt.

Så jeg lurer på om noen her har klart å fjerne det hjemme med suksess? Evt. hvordan?

(Blekingen tar det ikke)

Anonymkode: 18f9d...e6c

Har du godt renhold av tenne dine så får du ikke tannsten. Forebygging er som vanlig langt bedre enn behandling. Og billigere og.

Anonymkode: d3e65...cea

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde det selv i mange år. Pirket det bort med saksen på en liten lommekniv.

Etter at jeg begynte å bruke elektrisk tannbørste har jeg ikke behøvd å gjøre det mer.

Anonymkode: d3288...945

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...