Gå til innhold

Aggressivt Russland, Trump trekker USA ut av NATO?? Ekstremvenstre får ønsket sitt oppfylt.

Commander

Anbefalte innlegg

Sikkerhetsgarantien som NATO og Norge har hatt gjennom USA står nå i fare. Trump vinner med stor sannsynlighet valget og Norge kan stå  igjen alene med et forsvar som i dag består av rundt 17.-18.000 mennesker totalt. Det er inkludert sivilt  kjøkkenpersonell, brøytemannskap og HR personell. Hvis Trump gjør det han har truet med.

Så hva er status hvis NATO mister USA og Norge står alene igjen? Kan vi regne med Tyrkia og Ungarn??

Til sammenligning rykket  Wagner gruppen  mot Moskva med 25.000 kampklare menn. Uten USA , hvem stopper dem fra å kjøre gjennom Sverige til Norge neste gang?  Russland har mistet ca.300.000 i Ukraina men holder trykket oppe og pøser på med nye. Hva kan Norge stille opp med det?

Krig er matematikk, om  det er lønnsomt å gå til krig blir det ofte det. Kostnaden ved å invadere Norge for Putin vil være verdt det. Landområder, olje, fisk, isfrie havner mm. Uten USA i ryggen blir vi den svakeste gutten i skolegården uten lærere.

Kongsberg produsere så mye ammunisjon de klarer , men må utvide fabrikken for å øke. Men er ikke villig til å ta kostnaden for økt produksjon. Kongsberggruppen vil ikke bruke 500 millioner på en produksjon ingen trenger OM det blir fred i Ukraina. Så går dagene....... og årene mens regjeringen overvåker situasjonen nøye?!

Vi har ikke nok penger til å seile med 3!! fregattene vi har.

Nordisk forsvarsallianse er fine ord som brukes mye, men Danmark og Sverige er enda svakere forsvar en oss.

Nå blir Rødt (Og tidligere SV) sine visjoner og mål muligens virkelighet, gjennom Trump. Så hva nå?? Vi står mer eller mindre naken tilbake og det holder med at Putin truer med invasjon før norske politikere må velge mellom invasjon eller føye seg for Putins krav. Hva enn de måtte være.

Polen er mindre naive  har skjønt tegninga og er i dag sterke. De har flere stridsvogner en Tyskland, Frankrike og England til sammen.

Polens enorme opprustningsliste (forsvaretsforum.no)

I Norge har vi avviklet verneplikten i praksis med at kun ca. 15% faktisk er inne til førstegangstjeneste. Det finnes omtrent ikke reserver og vi har færre enn 75 stridsvogner. Polen har 1000+++

Rødt får det kanskje som de ønsket hele tiden. Så hva er planen nå??

Hvorfor ut av NATO? (roedt.no)

SV var 100% i mot NATO, det er derfor SV brøt ut av AP og grunnlaget for partiet. Etter Russlands kriger har de moderert seg fra avvisende til lunken, men det var under forrige leder. Kirsti Bergstø er til venstre for tidligere leder og kjenner ikke hennes NATO standpunkt??

SV – Ny sikkerhetspolitisk uttalelse vedtatt  

For å være helt ærlig blir 2024 utrolig avgjørende for Norges fremtid. Og vi sitter på hendene mens forsvaret gradvis strupes...

Eit forsvar på sotteseng – Aldrimer.no

Lenge siden 9 april 1940.....

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Commander skrev (31 minutter siden):

Sikkerhetsgarantien som NATO og Norge har hatt gjennom USA står nå i fare. Trump vinner med stor sannsynlighet valget og Norge kan stå  igjen alene med et forsvar som i dag består av rundt 17.-18.000 mennesker totalt. Det er inkludert sivilt  kjøkkenpersonell, brøytemannskap og HR personell. Hvis Trump gjør det han har truet med.

Så hva er status hvis NATO mister USA og Norge står alene igjen? Kan vi regne med Tyrkia og Ungarn??

Til sammenligning rykket  Wagner gruppen  mot Moskva med 25.000 kampklare menn. Uten USA , hvem stopper dem fra å kjøre gjennom Sverige til Norge neste gang?  Russland har mistet ca.300.000 i Ukraina men holder trykket oppe og pøser på med nye. Hva kan Norge stille opp med det?

Krig er matematikk, om  det er lønnsomt å gå til krig blir det ofte det. Kostnaden ved å invadere Norge for Putin vil være verdt det. Landområder, olje, fisk, isfrie havner mm. Uten USA i ryggen blir vi den svakeste gutten i skolegården uten lærere.

Kongsberg produsere så mye ammunisjon de klarer , men må utvide fabrikken for å øke. Men er ikke villig til å ta kostnaden for økt produksjon. Kongsberggruppen vil ikke bruke 500 millioner på en produksjon ingen trenger OM det blir fred i Ukraina. Så går dagene....... og årene mens regjeringen overvåker situasjonen nøye?!

Nordisk forsvarsallianse er fine ord som brukes mye, men Danmark og Sverige er enda svakere forsvar en oss.

Nå blir Rødt (Og tidligere SV) sine visjoner og mål muligens virkelighet, gjennom Trump. Så hva nå?? Vi står mer eller mindre naken tilbake og det holder med at Putin truer med invasjon før norske politikere må velge mellom invasjon eller føye seg for Putins krav. Hva enn de måtte være.

Polen er mindre naive  har skjønt tegninga og er i dag sterke. De har flere stridsvogner en Tyskland, Frankrike og England til sammen.

I Norge har vi avviklet verneplikten i praksis med at kun ca. 15% faktisk er inne til førstegangstjeneste. Det finnes omtrent ikke reserver og vi har færre enn 75 stridsvogner. Polen har 1000+++

SV var 100% i mot NATO, det er derfor SV brøt ut av AP og grunnlaget for partiet. Etter Russlands kriger har de moderert seg fra avvisende til lunken, men det var under forrige leder. Kirsti Bergstø er til venstre for tidligere leder og kjenner ikke hennes NATO standpunkt??

For å være helt ærlig blir 2024 utrolig avgjørende for Norges fremtid. Og vi sitter på hendene mens forsvaret gradvis strupes...

Trump kan ikke trekke USA ut av NATO, det må 2/3 flertall til i kongressen, noe som er veldig tvilsomt at han hadde fått. I tillegg hadde det antagelig blitt ramaskrik i NATO om det hadde skjedd og USA ville fått et veldig dårlig forhold til alle sine allierte. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du USA er villig til å ofre rikdommen til Norge til Russland da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes generelt det begynner å bli en skremmende utvikling. Jeg tror folk ikke helt forstår, da vi har lukket øynene i noen måneder nå (ifh til nyheter). Jeg visste ikke at Norge må ut av NATO hvis Trump vinner? Vi er jo økonomisk bistand i NATO er vi ikke? 

Jeg er bekymret for hvordan det eskalerer i Midtøsten og et lekket dokumenter fra militæret/regjering Tyskland viser til at Russland planlegger nå et enda større angrep med enda flere soldater og kraftigere våpen ovenfor Ukraina. Tyskland, i følge dette dokumentet forbereder seg på storkrig. Polen trapper kraftig opp.. gigantisk militær øvelse på vei med NATO. Det er også «overraskende» stille i mediene, pressekonferanser etc. Jeg tror dette kommer til å ta en sving når Russland setter inn støtet. Iran og Russland på talefot, nord Korea og Russland på talefot. Sverige advarer svenskene om å forberede seg. Hvis man leder gjennom linjene.. så virker det som at dette kan eskalere på veldig mange måter.. dommedags klokka blir vel stilt snart. Blir interessant å se hvor nærme midnatt vi er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillix skrev (15 minutter siden):

Jeg syntes generelt det begynner å bli en skremmende utvikling. Jeg tror folk ikke helt forstår, da vi har lukket øynene i noen måneder nå (ifh til nyheter). Jeg visste ikke at Norge må ut av NATO hvis Trump vinner? Vi er jo økonomisk bistand i NATO er vi ikke? 

Jeg er bekymret for hvordan det eskalerer i Midtøsten og et lekket dokumenter fra militæret/regjering Tyskland viser til at Russland planlegger nå et enda større angrep med enda flere soldater og kraftigere våpen ovenfor Ukraina. Tyskland, i følge dette dokumentet forbereder seg på storkrig. Polen trapper kraftig opp.. gigantisk militær øvelse på vei med NATO. Det er også «overraskende» stille i mediene, pressekonferanser etc. Jeg tror dette kommer til å ta en sving når Russland setter inn støtet. Iran og Russland på talefot, nord Korea og Russland på talefot. Sverige advarer svenskene om å forberede seg. Hvis man leder gjennom linjene.. så virker det som at dette kan eskalere på veldig mange måter.. dommedags klokka blir vel stilt snart. Blir interessant å se hvor nærme midnatt vi er. 

Interessant faktisk?!?!??!? :P 

Må vi ut av NATO da? Er det ikke mer at USA er bærebjelken i NATO og at vi står ganske fattige tilbake uten de?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, dårligbrukernavn said:

Interessant faktisk?!?!??!? :P 

Må vi ut av NATO da? Er det ikke mer at USA er bærebjelken i NATO og at vi står ganske fattige tilbake uten de?

Altså dette med at Norge må/kan gåut NATO vet jeg ingenting om. 😛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke det at Trump ønsker at NATO landene skal bidra mer økonomisk? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (På 17.1.2024 den 13.16):

Dette er helt riktig. Folk har Trump i vrangstrupen og forstår ikke tankesettet som ligger bak.

Hele Natoalliansen har siden oppstarten hvilt på USA og latt dem ta støyten for kostnader og opprustning. Trump vet dette og legger press på Europa nå. Det er det eneste som vil få Stoltenberg og co til å lytte og agere. Det er helt på sin plass! Vi har regelrett snyltet! Og nei, USA kommer ikke til å trekke seg ut av Nato. De nyter svært godt av denne alliansen selv og trenger allierte rundt om i Europa for å beskytte deres interesser her. USA vil ikke tjene på å stå alene. Og om ikke Trump selv hadde forstått det så forstår kongressen det. Det vil ikke skje!

Russerne fikk latterkule når de leste at vesten ruster opp og forbereder seg til krig. De har ingen nytte av eller intensjon om å gå inn i en verdenskrig med Europa og USA. Putin VET at det er selvmord for ham, russerne og hele kloden. Alt dette er retorikk. Gale, udugelige vestlige krigshissere's retorikk. Putin har et "oppdrag" i Ukraina. Når det er gjennomført vil krigen der ta slutt.

Iran og Yemen derimot....

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (På 19.1.2024 den 14.49):

Dette er helt riktig. Folk har Trump i vrangstrupen og forstår ikke tankesettet som ligger bak.

Hele Natoalliansen har siden oppstarten hvilt på USA og latt dem ta støyten for kostnader og opprustning. Trump vet dette og legger press på Europa nå. Det er det eneste som vil få Stoltenberg og co til å lytte og agere. Det er helt på sin plass! Vi har regelrett snyltet! Og nei, USA kommer ikke til å trekke seg ut av Nato. De nyter svært godt av denne alliansen selv og trenger allierte rundt om i Europa for å beskytte deres interesser her. USA vil ikke tjene på å stå alene. Og om ikke Trump selv hadde forstått det så forstår kongressen det. Det vil ikke skje!

Russerne fikk latterkule når de leste at vesten ruster opp og forbereder seg til krig. De har ingen nytte av eller intensjon om å gå inn i en verdenskrig med Europa og USA. Putin VET at det er selvmord for ham, russerne og hele kloden. Alt dette er retorikk. Gale, udugelige vestlige krigshissere's retorikk. Putin har et "oppdrag" i Ukraina. Når det er gjennomført vil krigen der ta slutt.

Iran og Yemen derimot....

Forsåvidt ganske enig i mesteparten av det du sier ja.
Har tenkt på Norge som typisk i skoletiden alltid er hen ene på gruppearbeidet som ikke bidrar. :P 

Det tenker jo jeg også at ikke burde være verdt det/gi mening, men jeg blir usikker og forvirret av å lese rundt omkring. Står så mye forskjellig. Hva mener du med "oppdrag" i Ukraina? Hva er "oppdraget"? 

Og hva mener du med "Iran og Yemen derimot"?

Jeg kan helt klart ikke nok om temaet, men jeg er nysgjerrig da - så håper det er i orden at jeg spør.
Har fått med meg noe rundt Iran og Yemen, men ikke nok til at jeg forstår akkurat hva du mener her?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (20 timer siden):

Forsåvidt ganske enig i mesteparten av det du sier ja.
Har tenkt på Norge som typisk i skoletiden alltid er hen ene på gruppearbeidet som ikke bidrar. :P 

Det tenker jo jeg også at ikke burde være verdt det/gi mening, men jeg blir usikker og forvirret av å lese rundt omkring. Står så mye forskjellig. Hva mener du med "oppdrag" i Ukraina? Hva er "oppdraget"? 

Og hva mener du med "Iran og Yemen derimot"?

Jeg kan helt klart ikke nok om temaet, men jeg er nysgjerrig da - så håper det er i orden at jeg spør.
Har fått med meg noe rundt Iran og Yemen, men ikke nok til at jeg forstår akkurat hva du mener her?

Putin hevder han er i Ukraina fordi han skal gjennomføre en militæroperasjon, altså et oppdrag. Når han har utført det han ønsker vil han trekke seg ut.

Iran og Yemen vil begge gå i krig i nær fremtid. Den vil ikke stoppe med det første.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Commander skrev (På 17.1.2024 den 11.43):

Den eneste måten Trump kan redde landets økonomi er gjennom å vinne en stor krig. Så om han trekker landet ut av NATO - så skal det nok kriges et annet sted.

Tror ikke Trump trekker NATO ut, men han vil nok at vi skal betale vår del av regninga. 

Om Trump trekker USA ut av NATO, så tror jeg det er på grunn av at han vil gå inn i en krig med Kina.

Verneplikt eller ei, jeg tror nok alle stridsdyktige menn mellom 18-60 må forsvare landet. Og antakelig må en del kvinner og ut i krig. La oss håpe vi slipper det.

Hva Rødt og SV mener har ingen betydning for hvordan dette vil spille seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/24/2024 at 6:06 PM, Thanos said:

Putin hevder han er i Ukraina fordi han skal gjennomføre en militæroperasjon, altså et oppdrag. Når han har utført det han ønsker vil han trekke seg ut.

Iran og Yemen vil begge gå i krig i nær fremtid. Den vil ikke stoppe med det første.

Han vil trekke seg ut når han har utført det han ønsker?

Målene var vel:

• Denazifisering.

Med denazifisering så mener han vel at hele styresettet må endres på statsnivå eller? Korrupsjonen der nede løper vistnok helt vilt ifølge han selv, ifølge andre opplyste kilder så ligger Ukraina foran Russland på rangeringen over de minst korrupte statene i Europa.

• Demilitarisering.

For at de ikke skal utgjøre noen form for trussel?

• Nøytral status

Regner med at med dette så menes det, nøytral for Russland, slik at ikke NATO kryper enda nærmere grensen, man unngår selvsagt og nevne at Russland har, helt siden opprettelsen av NATO hatt de på grensen i både øst og vest.

Enn så lenge har han kun oppnådd og ta ett område på størrelse med halve italia, 20% av det totale arealet til Ukraina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at det er en enorm prosess for Trump å få USA ut av nato? Han bestemmer jo ikke det alene. Og USA som helhet, vi de ut av nato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stoltskeiv skrev (37 minutter siden):

Er det ikke slik at det er en enorm prosess for Trump å få USA ut av nato? Han bestemmer jo ikke det alene. Og USA som helhet, vi de ut av nato?

Han kan ikke trekke USA ut av Nato 🙂 Det kom vel en lov om det i USA for noen år siden 🙂 Husker ikke helt 🙂

Screenshot_20240130_191638_Samsung Internet.jpg

Endret av Lillemy_87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Justlooking skrev (På 17.1.2024 den 13.16):

Det var en skremmende kommentar av Trump om dette nå vist på nyhetene.  Det som egentlig ligger bak er at alle Nato land skal kjøpe våpen av USA, så dette er ren egoisme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjernen i NATOs formål strekker seg utover Artikkel 5 i seg selv, det handler om å formidle en troverdig og betydelig avskrekkende kraft. Trumps nåværende handlinger truer med å erodere denne fundamentale avskrekkingen som alliansen bygger på.

Alliansens troverdighet spilte en avgjørende rolle i å hindre at den kalde krigen eskalerte til en varm konflikt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lady90 skrev (På 17.1.2024 den 12.17):

Trump kan ikke trekke USA ut av NATO, det må 2/3 flertall til i kongressen, noe som er veldig tvilsomt at han hadde fått. I tillegg hadde det antagelig blitt ramaskrik i NATO om det hadde skjedd og USA ville fått et veldig dårlig forhold til alle sine allierte. 

Selv om han ikke kan konstituelt trekke USA ut av avtalen, kan han bryte avtalen. Og det er det han har truet med. Og fortsatt truer med i denne valgkampen.

Denne trusselen har blitt oppfattet reelt i Europa, og  Europa anser at USA ikke kommer til å være etterettelig NATO partner om Trump vinner. Så ramaskrikene har gått i Europa i over 6 år : kravene til Trump er krav som Europa hverken ønsker eller politisk kan innfri.
Fra Amerikansk side  klages det på at Europa bruker for lite penger på forsvar, fra Europeisk side frustreres det over at man har brukt ekstreme mengder forsvarsmidler, personell og ikke minst politisk kapital på å underbygge amerikanske geopolitiske ambisjoner.

At kongressen nå stenger for militær støtte til Ukraina som hindrer bruk av vestlige personell i en situasjon som er såpass lik opptakten til 2. verdenskrig, ansees som direkte svik. 

Biden har drevet brannslukning i hele sin periode, men trusselbildet fra Europeisk side er ikke Trump  i seg selv, men politisk strømning i USA : Det var den samme politiske strømningen vi ser nå som var årsaken til at 2. verdenskrig fikk gå så langt før USA ble med. 

Thanos skrev (På 19.1.2024 den 14.49):

Det er fullt mulig russerene fikk latterkule, men den latteren burde ha stilnet nå : De HAR gått inn i en Verdenskrig med USA og Europa, den verdensordning de har trodd eksistert som ville kunne gitt dem muligheten for denne typen  "oppdrag" finnes ikke.  Så dette ER et selvmordoppdrag, og har vært det siden dag en. (Og dette har vært klart siden de annekterte Krim, så det handler ikke om manglende kommunikasjon.)

Thanos skrev (På 24.1.2024 den 18.06):

Det er så, men dette er direkte i tilknytning til situasjonen i Ukraina. Uten konflikten i Ukraina, hadde vi ikke hatt situasjonen i midtøsten.  Det eneste "positive" med denne situasjonen , er at den har gitt Biden en unnskyldning til å gå til en krig som HAR stor støtte i USA, noe som pleier bety han blir gjenvalgt : Wag the dog. 

Det flytter også konflikten i Yemen fra en borgerkrig, som er noe vesten typisk ikke vil ta i med en 10 meters stang, til en internasjonal konflikt med Houtiene  som har vært politisk ønsket i flere ti år : kansje Yemen kan bli et fritt land igjen?

Endret av Druid
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Commander skrev (På 17.1.2024 den 11.43):

Nei, strengt tatt er det ikke det. 

Vi har mye natur, men krig handler 100 prosent om logistikk, og vi har ekstremt dårlig infrastruktur.  Det samme problemet vi har for å forsvare landet, er det samme en angriper vil ha i forhold til å forsvare posisjonene sine.

Isfrie havner var en utfordring under andre verdenskrig, det har ekstremt lite å bety i dag.

Infrastrukturen vi har for Olje og Gass, er 100% sårbar og fisken er i havet : vi kan ikke forsvare Nordsjøen uansett hvor stort vi oppskalerer. 

Vi er ikke svakeste gutt i klassen, men vi er den minst interesante: det er ingen verdi i å ta oss.  Faktisk er det ekstremt nyttig å ha oss i den posisjonen vi har hatt, siden situasjonen på Kola er mye mer operativ: Der Norge ikke har utviklet infrastruktur for å angripe Russland, har russerene gjort det for angrep mot Norge. Og infrastruktur går begge veier. 

Norge er dessuten det siste landet på Nordkalotten som ikke har direkte oppskalert seg til trusselsituasjon med Russland. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (15 timer siden):

Selv om han ikke kan konstituelt trekke USA ut av avtalen, kan han bryte avtalen. Og det er det han har truet med. Og fortsatt truer med i denne valgkampen.

Denne trusselen har blitt oppfattet reelt i Europa, og  Europa anser at USA ikke kommer til å være etterettelig NATO partner om Trump vinner. Så ramaskrikene har gått i Europa i over 6 år : kravene til Trump er krav som Europa hverken ønsker eller politisk kan innfri.
Fra Amerikansk side  klages det på at Europa bruker for lite penger på forsvar, fra Europeisk side frustreres det over at man har brukt ekstreme mengder forsvarsmidler, personell og ikke minst politisk kapital på å underbygge amerikanske geopolitiske ambisjoner.

At kongressen nå stenger for militær støtte til Ukraina som hindrer bruk av vestlige personell i en situasjon som er såpass lik opptakten til 2. verdenskrig, ansees som direkte svik. 

Biden har drevet brannslukning i hele sin periode, men trusselbildet fra Europeisk side er ikke Trump  i seg selv, men politisk strømning i USA : Det var den samme politiske strømningen vi ser nå som var årsaken til at 2. verdenskrig fikk gå så langt før USA ble med. 

Det er fullt mulig russerene fikk latterkule, men den latteren burde ha stilnet nå : De HAR gått inn i en Verdenskrig med USA og Europa, den verdensordning de har trodd eksistert som ville kunne gitt dem muligheten for denne typen  "oppdrag" finnes ikke.  Så dette ER et selvmordoppdrag, og har vært det siden dag en. (Og dette har vært klart siden de annekterte Krim, så det handler ikke om manglende kommunikasjon.)

Det er så, men dette er direkte i tilknytning til situasjonen i Ukraina. Uten konflikten i Ukraina, hadde vi ikke hatt situasjonen i midtøsten.  Det eneste "positive" med denne situasjonen , er at den har gitt Biden en unnskyldning til å gå til en krig som HAR stor støtte i USA, noe som pleier bety han blir gjenvalgt : Wag the dog. 

Det flytter også konflikten i Yemen fra en borgerkrig, som er noe vesten typisk ikke vil ta i med en 10 meters stang, til en internasjonal konflikt med Houtiene  som har vært politisk ønsket i flere ti år : kansje Yemen kan bli et fritt land igjen?

Nato er en militærallianse hvor hele poenget var at alle medlemene skal måtte bidra med prosentvis like mye, for å felles bære byrdene i å ha et stort samhold militært. Når 95% av medlemene over tid ikke er i nærheten av å bidra det som ble lovet, er det ikke sjokkerende at den nasjonen som bærer det største ansvaret, krever mer innsats. Så kan man skylde på at Europa gjorde slik, som tjener USA og motsatt, men det er ikke Nato anliggende. USA skal og må ikke ta det ansvaret nær sagt aleine. Og derfor truer Trump slik han gjør, og det med rette. Stoltenberg SELV sa i intervju at det var riktig av Trump å sette alvoret på plass.

Den eneste grunnen til at USA kanskje ikke hadde kommet til unnsetning vil uansett være på bakgrunn av at de er involvert i for mange konflikter, og må prioritere. Amerikanerne har enormt store interesser i hele Europa og er klin kokos avhengige av et samarbeid med EU og Norden. Og det er smått ironisk at alle hele tiden hevder Trump lyver og lyver og knapt snakker sant, men at han er sannhetens talsmann i Natospørsmålet, ja da er det ikke noe tvil om han snakker sant eller ikke 🤔

Ja vi så hvor fritt det ble i Irak? Verden hadde vært en langt tryggere plass dersom USA viste måteholdenhet på det å blande seg i alle verdens koflikter. Putin og Zelinsky ble enige om en avtale, rett før Biden sendte Boris Johnson ned for å sabotere. Avtalen tok visst litt for lite hensyn til amerikanske interesser! Europa og USA har i et par årtier vært besatt av elendige ledere! Ukloke, grådige, snobbete og selvgode. For første gang på mange mange år, blir et Europeisk land invadert av et annet. Disse politikerne får samlet panikk! De antar, synser og mener de vet hvordan Putin tenker, men har ikke selv brydd seg med å høre med ham. De har ingen intel eller annen matnyttig info som gjør dem sikre i sin sak, derfor roper de høyt om ny verdenskrig uten et snev av fakta til å underbygge de grove påstandene sine.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...