Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter på et hotellrom og gråter og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er sammen med en mann som ikke ser ut til å bry seg særlig om meg. Han har alltid vært stille og ikke en utpreget følelsesperson men de siste ukene har det vært helt jxxxxx rett og slett. Snakker knapt til meg når jeg er hjemme, sender ikke en eneste mld når jeg er borte og spør jeg eller sier jeg noe så er svaret alltid bare ok. 

Er i en annen by nå pga sykdom i nær familie og han har ikke en enste gang spurt hvordan jeg eller vedkommende har det, og jeg sender mld og nesten trygler om hans kjærlighet men det er ikke noe å hente .

Gruer meg til å dra hjem, da hver samtale idet siste har handlet om vi skal gjøre det slutt. Og jeg ønsker ikke det skal skje, men jeg vet ikke hvordan jeg skal fikse det når han ikke ser ut til å forstå at det er et problem der engang. For han sier alltid det, han skjønner ikke hva problemet er. 

Vet ikke om det er noe jeg egentlig vil her bare trenger å lufte ut, har vært mye følelser de siste dagene. Ønsker alle en fin dag :)

Anonymkode: 2d9a2...3f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du være sammen med en mann som gjør deg så trist?

Anonymkode: 513df...ef8

• Liker 12
Skrevet

Virker som om du vil få det langt bedre uten han, uten at vi her kjenner historien deres 🙂

Ønsker deg lykke til uansett.

Stor klem ❤️

• Liker 5
Skrevet

Gjør det slutt og flytt fra han. Jeg har selv vært i samme situasjon. Tro meg, sorgen og ensomheten blir enda verre når det tragiske skjer at en som står deg nær dør. Sørg og tap/dødsfall er selvfølgelig ille nok som det er, å ha en partner som ille støtter deg oppi det er hundre ganger verre. Så ta vare på deg, la han få bli singel og leve det miserable livet sitt på egenhånd uten deg 

Anonymkode: dc68e...fff

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor vil du være sammen med en mann som gjør deg så trist?

Anonymkode: 513df...ef8

Jeg er jo glad i dette mennesket og har vært gjennom mye sammen, så for meg er det ikke enkelt å bare dra eller at han drar fra meg, jeg har alltid vært en person som ikke bare klarer å gi opp på andre mennesker så lett. 

Skrevet
1 minutt siden, imagineme said:

Virker som om du vil få det langt bedre uten han, uten at vi her kjenner historien deres 🙂

Ønsker deg lykke til uansett.

Stor klem ❤️

Jeg synes det er kjempe vanskelig å tenke på nå, som om hjernen ikke helt klarer å forstå det om det gir mening. Men takk for dine ord :) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Gjør det slutt og flytt fra han. Jeg har selv vært i samme situasjon. Tro meg, sorgen og ensomheten blir enda verre når det tragiske skjer at en som står deg nær dør. Sørg og tap/dødsfall er selvfølgelig ille nok som det er, å ha en partner som ille støtter deg oppi det er hundre ganger verre. Så ta vare på deg, la han få bli singel og leve det miserable livet sitt på egenhånd uten deg 

Anonymkode: dc68e...fff

Skulle ønske det var så enkelt, for meg er det ikke det, noen er mer sterk enn andre og bare går til tross for at de elsker noen, jeg er dessverre ikke slik. kanskje burde jeg vært mer kald og gjort det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skulle ønske det var så enkelt, for meg er det ikke det, noen er mer sterk enn andre og bare går til tross for at de elsker noen, jeg er dessverre ikke slik. kanskje burde jeg vært mer kald og gjort det. 

Det handler jo ikke om å være kald, det handler om å være varm nok til å ivareta deg selv. Altså, du skriver at det er en skikkelig sorg i forholdet, at du sitter på et hotellrom og gråter fordi du har en mann som ikke ser ut til å bry seg særlig mye om deg. Han snakker knapt til deg, og du gruer deg til å dra hjem. Han må jo være en helt ekstrem fantastisk person på andre måter da, i og med at du velger å bli i forholdet. 

Anonymkode: d9fef...6bc

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor uttrykker du ikke ett behov til han om at du trenger å bli sett og hørt.

Kanskje han tar det for gitt, kanskje han ikke har lært den "kjærligheten" hjemme...

Det er noe med å uttrykke hva du har behov for når man går inn i ett forhold. Nå skriver ikke du hvor lenge dere har vært sammen og lignende, men altså... Om mannen aldri har gjort det før, så kan du aldri forvente at han gjør det sånn ut av det blå heller.

Anonymkode: 51c9c...51b

Skrevet

Det blir ikke bedre. Jeg har vært med samme type mann og vært lei meg i over 10 år. Nå med ny mann innser jeg hvor viktig slike ting er for å føle seg elsket. 

Anonymkode: d8b43...7fe

• Liker 2
Skrevet

Å tviholde på et forhold som ikke fungerer lengre, fordi en drømmer om det som var, eller kan bli bra igjen bare han forandrer seg, det er å kaste bort livet sitt. Ta deg sammen, planlegg og gå ut av forholdet. Det ligger bedre tider og venter på dere begge, hver for seg, litt lengre frem i tid. Ikke nøl lengre. Ikke ligg på kne og bønnfall om oppmerksomhet og kjærlighet. Det kommer ikke. Håper du går.  :) 🌹

Anonymkode: 7c0c5...eed

• Liker 1
Skrevet

Dere har snakket om å gjøre det slutt. Ingen av dere tør å ta steget. Han oppfører seg slik for å få deg til å slå opp. Ja, det er feigt. Men vil du virkelig være sammen med en som ikke vil ha deg lenger?

Anonymkode: 98e0c...f08

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvem av dere er det som snakker om å gjøre det slutt? Han eller deg? Hvis det er han som tar det opp så har du egentlig ikke noe valg.

Utrolig dårlig gjort å oppføre seg sånn!

Anonymkode: 9cad5...651

• Liker 1
Skrevet

Vil han gjøre det slutt med deg? Ta han på ordet! Det blir sorg. Men det er verre sorg slik du lever nå! Snakker av erfaring!😰

Anonymkode: f91a5...873

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vil han gjøre det slutt med deg? Ta han på ordet! Det blir sorg. Men det er verre sorg slik du lever nå! Snakker av erfaring!😰

Anonymkode: f91a5...873

Han sier han ikke vil men at han burde de gangene vi krangler, men det er sårende. Jeg har flere ganger sagt at han må gjøre det og gjøre det som er best for han også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Elsker du at han ikke bryr seg om deg lenger?

Elsker du at han ikke en gang har empati?

Elsker du at han ikke en gang respekterer deg og det du går gjennom nå?

Elsker du at han ikke gidder svare deg med annet enn "ok"?

Elsker du å være helt dønn mutters alene emosjonelt, selv om du egentlig lever i et forhold?

Elsker du å være sammen med en mann du ikke kan stole på?

Elsker du at han ikke stiller opp for deg, selv i kriser?

Hva er igjen å elske?

Du elsket den han en gang var, jeg tror ikke du elsker den han er blitt.

Du er ikke kald om du går fra ham! Om du går fra ham så tar du vare på deg selv, du står opp for deg selv, du viser respekt og omtanke for deg selv og tar ansvar for eget liv.

Den som står deg nær, som er så syk, hva tror du den personen ønsker for deg? En mann som ikke lenger bryr seg, en som ikke viser deg hverken omtanke eller respekt, en som ikke støtter deg selv i kriser? Eller en mann som faktisk elsker deg, en som viser i både praksis og ord at han her der for deg, støtter deg, vil deg vel, har omtanke og respekt og kjærlighet for deg?

Du vet svaret selv...

Har dere ikke prøvd parterapi, kan dere alltids prøve det. Om ikke annet tror jeg du vil bli mer bevisst hvor store problemer dere faktisk har i det forholdet, og du vil se om han har noe ønske om å jobbe for å beholde forholdet eller ikke...

❤️

Anonymkode: 8104f...c58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...