AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Skrevet 17. januar 2024 Definisjonen på hva som er maskulint og "lite mandig" har nok forandret seg med tiden, uten tvil. Men jeg tror mange av oss fortsatt har et fjærnt bilde av hva en "skikkelig" mann er, på et biologisk nivå Så da spør jeg dere kvinner: hva er din definisjon på en mann som er lite mandig, eller en som ikke er en real man? Og hvor går grensen deres mellom dette, og en mann som bare har menneskelige feil? Anonymkode: d7fa0...e54
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #2 Skrevet 17. januar 2024 Syting. Baksnakking. Sminke. Uvanlig selvopptatthet. Jeg liker en maskulinitet som er stødig, stabil, trygg på seg selv, intelligent, og som har erfart såpass i livet at han er interessant å snakke med. Det er en skikkelig mann for meg. Anonymkode: 66f05...4f3 14 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #3 Skrevet 17. januar 2024 Lite mandig er å svikte og gjemme seg når jeg har det vanskelig. En mann står ved siden av kjæresten når hun trenger det. Anonymkode: 77cf4...a53 12
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Skrevet 17. januar 2024 Menn som slår i ting fordi fotballaget taper, eller kaster pc skjerm fordi de tapte i dataspill (følelsesstyrte much?) Menn som ikke kan snakke om følelser og sloss på byen. Tror ikke jeg vet om mer puslete menn. Ekte menn er de som løfter og hogger ved for familien sin, kjører barna i barnehagen og lager middag og vasker klær 😍 Anonymkode: b1856...f62 22
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #5 Skrevet 17. januar 2024 Lite mandig: å ikke stå opp for kvinnen sin å ikke tenke på kvinnens vel og vel og sette henne foran seg selv å latterliggjøre eller «tøyse» med svakhetene hennes både offentlig og hjemme å la kvinnen ta de tunge takene alene, både fysisk og mentalt å være en pillow Prince en mann som legger til rette for at kvinnen skal få være sitt feminine jeg, og lar henne få romme alle følelser, svakheter og feminine sider, er dønn maskulin. (Som min man ❤️❤️❤️) Anonymkode: 1f7a6...0e7 3 3
Gjest Kalsberg92 Skrevet 17. januar 2024 #6 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Syting. Baksnakking. Sminke. Uvanlig selvopptatthet. Jeg liker en maskulinitet som er stødig, stabil, trygg på seg selv, intelligent, og som har erfart såpass i livet at han er interessant å snakke med. Det er en skikkelig mann for meg. Anonymkode: 66f05...4f3 Det første du nevnte er jo en kvinne.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #7 Skrevet 17. januar 2024 Kalsberg92 skrev (4 minutter siden): Det første du nevnte er jo en kvinne. = lite mandig Anonymkode: 94e80...61a 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #8 Skrevet 17. januar 2024 Jeg forbinder "lite mandig" med "barnslig". Altså en mann som er sutrete, nærtagende, "hjelpeløs" og usikker på seg selv. Litt som et barn som ikke er ferdig oppdratt. Anonymkode: f9ca6...2dd 15
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #9 Skrevet 17. januar 2024 Det er lite mandig å ikke kunne fikse ting, og at han også faktisk gjør det, på eget initiativ. Det er lite mandig å alltid la henne bestemme. Denne biten er viktig. Etter å ha blitt singel etter mange år i forhold merker jeg hvordan mennene som gir meg litt motstand, de som gir beskjed når de ikke likte noe jeg gjorde osv tiltrekker meg så enormt mye mer enn min tidligere kjæreste som stort sett alltid lot meg vinne. Om enn vi feks er uenige politisk, noe som kan være ekstremt frustrerende, så er det bedre enn at han tekker meg i alt. Hvis jeg spør "hva skal vi gjøre/se/spise" ikke svar "hva vil du" hver gang. Jeg var ikke klar over at denne biten for meg var maskulin. Anonymkode: 4fb45...81b 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #10 Skrevet 17. januar 2024 Jeg ser på maskulinitet og mandig som to ulike ting. Maskulinitet handler om utstråling for min del (eventuelt muskuløse menn, men det blir en annen type maskulinitet som kun har betydnig for klitoris, og som er totalt irrelevant i hverdagslivet). For meg, så føler jeg at han er maskulin når han får meg til å føle meg trygg, at han stiller opp som en mentalt sterk støttespiller. At han er stødig og stabil. Også det at han tar initiativ til små og store ting, og klarer å ta avgjørelser. En mandig mann er mer fysisk. Han er hendig, han fikser hus og bil, og som ei over her nevnte: han hogger ved til familien. Han fyrer i peisen, og tar seg av de litt "tyngre" oppgavene i hjemmet, f.eks vaske vinduer. Og er det noe som får mitt libido skikkelig i gang, er det når han gjør det generelle husarbeidet og tar seg av barna. Om det gjør ham mandig, vet jeg ikke, men libidoet mitt sier det. Så en mann som ikke er som dette, er verken mandig eller maskulin. Jeg synes ikke kravene er for store, det handler hovedsakelig om å være til stede med hele seg, og bidra og støtte. Skulle han feile på et punkt eller tre, så går det bra. Jeg vil være like glad i ham, men ikke se ham like mandig eller maskulin som han kanskje ønsker. Jeg hadde ikke sagt ja til ham om jeg ikke mente det. Hadde det vært slik at han endret seg ut i forhold og ble mindre mandig og maskulin, ville jeg nok følt mindre for/om ham. Anonymkode: d36cd...b0c 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #11 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er lite mandig å ikke kunne fikse ting, og at han også faktisk gjør det, på eget initiativ. Det er lite mandig å alltid la henne bestemme. Denne biten er viktig. Etter å ha blitt singel etter mange år i forhold merker jeg hvordan mennene som gir meg litt motstand, de som gir beskjed når de ikke likte noe jeg gjorde osv tiltrekker meg så enormt mye mer enn min tidligere kjæreste som stort sett alltid lot meg vinne. Om enn vi feks er uenige politisk, noe som kan være ekstremt frustrerende, så er det bedre enn at han tekker meg i alt. Hvis jeg spør "hva skal vi gjøre/se/spise" ikke svar "hva vil du" hver gang. Jeg var ikke klar over at denne biten for meg var maskulin. Anonymkode: 4fb45...81b Enig med deg Anonymkode: 1f7a6...0e7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #12 Skrevet 17. januar 2024 Selvsentrerthet og manglende raushet er de minst mandige egenskapene jeg vet om. Jeg har så mange gode menn i familien, og de kjennetegnes med at de er fulle av empati og omsorg. De er en ressurs både i familien og lokalsamfunnet. Kunne aldri falt meg inn å finne en mann som er gnien emosjonelt eller med ressursene sine. Var veldig heldig når jeg fant mannen min, for de to overnevnte egenskapene var det flust av "på markedet". Anonymkode: 0765a...311 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #13 Skrevet 17. januar 2024 Vil dere si at det herved er forbudt for menn å ha, sosial angst for eksempel? For da er de lite mandig om de har menneskelige feil? Anonymkode: d7fa0...e54 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #14 Skrevet 17. januar 2024 Mannfolk som dilter etter dama si, sånn "jada kjære", synes jeg er lite mandig. De må kunne være selvstendige og ha egne meninger. Mannfolk som insisterer på å se ut som en 10 år gammel gutt, typ fjerner alt hår, er også veldig lite mandig. Anonymkode: f19d6...0d9 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #15 Skrevet 17. januar 2024 Det er lite mandig å være opptatt av hva som er lite mandig... Anonymkode: a551d...c7f 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #16 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vil dere si at det herved er forbudt for menn å ha, sosial angst for eksempel? For da er de lite mandig om de har menneskelige feil? Anonymkode: d7fa0...e54 Nei da. Han jeg elsker har en drøss av svakheter, han kjenner seg fort avvist, han er ikke særlig sosial eller utadvent, han er firkantet og kategorisk politisk. Han er et menneske med sine svakheter. Men så har han sine styrker, mange av de er nettopp mandige, som veier opp for svakhetene. Så lenge det positive er sterkere enn det negativt så er det greit. Slik er vi da alle Anonymkode: 4fb45...81b 1
SandraG Skrevet 17. januar 2024 #17 Skrevet 17. januar 2024 Menn som reagerer konstant uten å bearbeide følelser og tanker på forhånd, ikke ha kontroll på følelseslivet. Mangel på selvinnsikt, ikke være til stede for andre i livet sitt. Å ikke ha egne meninger eller kunne stå for det man tror på. Være generelt hjelpesløs. 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #18 Skrevet 17. januar 2024 Det er lite mandig å ikke ta ansvar for egen helse, fysisk og psykisk. Det å ta ikke ta ansvar for konsekvenser av egne handlinger, alltid komme med unnskyldninger. Ikke ta ansvar for eget liv. Ikke at det å ta ansvar er maskulint, nødvendigvis. Men det er umodent. Voksne mennesker tar ansvar. Anonymkode: c6495...e10 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #19 Skrevet 17. januar 2024 Det første som slo meg, er at det er lite mandig å ikke ta ansvar for egne barn. Spesielt ille er det med de som sitter og sutrer over at de må betale barnebidrag for planlagte barn, bare fordi de fant seg ei ny og mer spennende dame etter at ungen var unnfanget. Men de som sutrer over å betale barnebidrag fordi sex uten gummi ble for fristende (gjerne med ukjente kvinner som de har 0 grunn til å stole på), er på en veldig tett andreplass. Anonymkode: 14ffc...340 7 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #20 Skrevet 17. januar 2024 Det er lite mandig å komme med uttalelser som: 'det er for kjerringer og homofile', 'store gutter gråter ikke' Det er lite mandig å tøffe og vise seg fram for kompiser, i håp om anerkjennelse (disse er så lette å se). Lite mandig å skylde på alle andre for ting som er ens egen feil. Det er lite mandig å ikke kunne si unnskyld når det er på sin plass. Det er lite mandig å ikke kunne kontrollere følelsene sine (les: sinne), det er lite mandig å forlate barna sine. Det er lite mandig å kalle en kvinne for hore fordi hun ikke vil være med deg osv osv Anonymkode: b95be...3ca 7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå