AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Skrevet 17. januar 2024 Hei, jeg har hatt store problemer med insomnia. Har brukt ulike medisiner i en periode. Gikk på circadin nå de siste par måneder og har ikke trengt annet, har da sovet mellom 4-7 timer. Nå har jeg kommetat at jeg tar kun 1 mg melatonin. Det som skjer er at jeg føler jeg er våken frem til morgenen... ser på klokken og slik..tar en paracet etterhvert og då sover jeg slik at jeg føler at jeg har sovet frem til 8 /9 på morgenen.. Når jeg ser på min fitbit, som normalt sett er korrekt. Forteller den meg at jeg har sovet også i begynnelsen av natten (også dypsøvn). Jeg føler meg ganske bra som.at jeg har sovet greit og fitbit sier jeg har sover i 8-9 timer. Hvorfor føler jeg som jeg er våken i timesvis hvis jeg sover? Hvordan kan jeg bli " frisk" fra dette? Men jeg er utrolig glad for å ha kommet så langt. Fra null søvn til 8/9 timer uten sterke medisiner. Føler meg normal igjen. Anonymkode: cbe1a...a9a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #2 Skrevet 17. januar 2024 Noen med erfaring? Anonymkode: cbe1a...a9a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #3 Skrevet 17. januar 2024 Kan det være at du drømmer at du er våken eller at det kjennes ut som om tiden går mye saktere enn den gjør? Hvis jeg våkner om natten og blir liggende halvvåken i en time kan det kjennes ut som om jeg har vært "våken hele natten", men egentlig har jeg sovet mesteparten. Forresten, hvorfor tar du Paracet om natten? Hvor har du smerter? Ville prøvd å legge vekk klokken om natten for det kan bli en dårlig vane å våkne igjen og igjen og sjekke hva klokka er. Så lenge du føler deg ok og uthvilt om morgenen så er jo alt vel. Anonymkode: e8dc7...467
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Skrevet 17. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Kan det være at du drømmer at du er våken eller at det kjennes ut som om tiden går mye saktere enn den gjør? Hvis jeg våkner om natten og blir liggende halvvåken i en time kan det kjennes ut som om jeg har vært "våken hele natten", men egentlig har jeg sovet mesteparten. Forresten, hvorfor tar du Paracet om natten? Hvor har du smerter? Ville prøvd å legge vekk klokken om natten for det kan bli en dårlig vane å våkne igjen og igjen og sjekke hva klokka er. Så lenge du føler deg ok og uthvilt om morgenen så er jo alt vel. Anonymkode: e8dc7...467 Takk. Ja jeg sliter med noe smerter i føtter rygg etc. Men verst er smerte nå i og rundt brystkassen. Spesielt høyre side under brysthøyde. Legene bare trekker på skuldre de vet ikke hva det skyldes, men det gjør det vanskelig for meg å sove. Smertestillende hjelper. Anonymkode: cbe1a...a9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå