Lenelarsen Skrevet 17. januar 2024 #21 Del Skrevet 17. januar 2024 newman01 skrev (3 minutter siden): Jaha? Ingen statlige støttemidler eller noen annen form for tilskudd? 166k i året er ikke mye til forbruk Går fint, bolig uten gjeld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 17. januar 2024 #22 Del Skrevet 17. januar 2024 (endret) 1.36 mrd er MYE penger. Nesten for mye for noen som ikke vet hvordan å multiplisere dem. Hadde det vært meg, ville jeg først betalt ned boliglånet til banken, så kjøpt meg ny bil, booket en fin ferie til sommeren for hele familien til et eksotisk sted, hjulpet økonomisk nær familie i fornuftig grad. Sikret barna med startkapital til egen bolig i fremtiden eller studier i utlandet hvis de vil. Så resten av pengene må investeres - kanskje noen eiendommer til utleie som genererer inntekt og kan eventuelt senere bli bebodd av mine barn og 100% sikkert vil mesteparten bli investert i utlandet i firma som ikke er basert i Norge for å unngå å bli flådd av skatter og avgifter fra grådig regjering i Norge. P.S. Noe ville også gått til 2-3 organisasjoner med gode formål men ikke Leger uten grenser, Røde kors eller andre som driver med menneskesmugling i Middelhavet. Kanskje Kreftforeningen, Autismeforeninger, NFU, Prematurforeningen, o.l. som jobber for å bedre forholdene for utsatte grupper i Norge. Endret 17. januar 2024 av Drizzt 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tror og ser det Skrevet 17. januar 2024 #23 Del Skrevet 17. januar 2024 Druid skrev (7 timer siden): og fordi inflasjonen ligger rundt 4,6 % , brenner du ganske mye penger hver eneste dag .... Ikke glem formuesskatt ! 1.1 %. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 18. januar 2024 #24 Del Skrevet 18. januar 2024 Hadde selvsagt ikke sagt nei til en slik gevinst hvis det var meg, MEN jeg tror livet ville blitt snudd på hodet - kanskje ikke bare i positiv forstand. For det første, hadde det garantert gjort noe med relasjonene til de rundt meg. Familie og venner. Dynamikken der ville blitt veldig annerledes. For det andre, ryker vel også anonymiteten når skattelistene skal publiseres. Plutselig blir man kjent som Norges topp 500 rike... Jeg vet ikke om jeg hadde vært helt komfortabel med det. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 18. januar 2024 #25 Del Skrevet 18. januar 2024 Det mest fornuftige tror jeg egentlig ville vært og emigrere til at land hvor folk økonomi ikke er offentlig, ett land hvor det ikke er underholdning i dagsavisene hvor mye folk tjener og eier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnys Skrevet 18. januar 2024 #26 Del Skrevet 18. januar 2024 Hadde jeg vunnet så mye penger hadde jeg fått sjokk og svimt av. Det er snakk om så mye penger at for et vanlig menneske med vanlig økonomi hadde ikke tålt det. Rett og slett usunt. Hadde hvertfall delt ut mye penger til familie og venner. Hadde ikke klart å sitte på ei så stor formue. Tror en hadde blitt rar i hodet av hele greia. Hadde jeg vunnet 20 mill hadde jeg kunnet sikret fremtiden til både meg og barna. Mer hadde jeg ikke hatt godt av. mentalt sett tror jeg ikke jeg hadde taklet det. Høres jo sykt ut, da alle vil ha mer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 18. januar 2024 #27 Del Skrevet 18. januar 2024 bvp skrev (33 minutter siden): Det mest fornuftige tror jeg egentlig ville vært og emigrere til at land hvor folk økonomi ikke er offentlig, ett land hvor det ikke er underholdning i dagsavisene hvor mye folk tjener og eier. Absolutt. Det er en uting at folks økonomi, adresse og telefonnummer er offentlige. Kriminelle vil misbruke det til de grader og 1.36 mrd gjør enhver til mål for kriminelle. Man vil ikke risikere å få sin familie bortført og betale til kriminelle å få dem løslatt. Norge er helt feil land å være veldig rik i. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 18. januar 2024 #28 Del Skrevet 18. januar 2024 Mange føler nok eit snev av missunelse å høre at noen får over 1 milliard innpå sin konto. som er ufatteleg mye penger. De aller fleste private med eit igjennomsnittleg husholdningsbudsjett har ingen kompetanse i å håndtere så mye penger umiddelbart. Vel, ein får bare håpe dei får oppfølgning i å forvalte så mye penger,som kunne gitt mange eldre en bedre alderdom, oppgradering av skoler, sykehusene, og gitt en bedre hverdag for mange barn som lever i fattigdom, og åpnet en dør til at flere yngre kunne fått inngangsbillett til boligmarkedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goodtimes Skrevet 19. januar 2024 #29 Del Skrevet 19. januar 2024 Mr.Anon skrev (På 17.1.2024 den 11.31): Hei. Skal vi bli venner?? 😂😂 Haha, hadde du vært en venn som har holdt kontakten opp igjennom årene, så kunne jeg garantert en god sum på deg. Det er bare et problem, jeg vant ikke førstepremien 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 19. januar 2024 #30 Del Skrevet 19. januar 2024 Hadde elsket det! Gledet folk rundt meg, betalt ned gjeld, donert en god slump til veldedighet, reist litt til eksotiske destinasjoner, kjøpt en liten hytte på en isolert plass, og investert i noen lovende vekstselskaper i Norge. Men aller mest hadde jeg satt av til å kose meg med å forske på akkurat det jeg har lyst til, og forhåpentligvis fått et godt forskermiljø på stell. Tror jammen pengene hadde fått bein å gå på! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tapetkniv Skrevet 21. januar 2024 #31 Del Skrevet 21. januar 2024 Kjente på litt misunnelse og bitterhet over at jeg glemte å levere spill akkurat den fredagen der for å være ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå