Gå til innhold

Har dere noen i familien som dere ikke tåler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, dere liker rett og slett ikke denne personen men må omgås når det er familieforekomster og slikt? Har dere tips til hvordan holde ut?

Anonymkode: 16cd5...0c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså, dere liker rett og slett ikke denne personen men må omgås når det er familieforekomster og slikt? Har dere tips til hvordan holde ut?

Hvem er det snakk om? En du treffer ofte? Om du absolutt ikke liker denne personen , hvorfor må du treffe den da?

Anonymkode: 4a9ae...1d1

Skrevet

Min søster. Hun er svært psykisk syk, eier ikke selvinnsikt og ruinerer foreldrene mine. Hun er ett forferdelig menneske. 

Anonymkode: c01c8...d4c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Svigerforeldre. Begrenser omgangen. Deler lite fra vårt liv så de har mindre kontroll og mindre å kritisere oss for/legge seg oppi.

Anonymkode: fc4d8...29c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Rulere på bordplasser.

Anonymkode: fce81...826

Skrevet

Svigerforeldre og en svigersøster. 

Begrenser kontakten til når vi må treffes, og deler lite personlige ting.

Jeg forsøker å unngå å respondere på kritikk, frekkheter og nedlatende prat. Mannen veksler mellom å lukke ørene og å overreagere av prinsipp. Eldste barnet nekter å treffe dem. 

Anonymkode: 86dd5...665

• Liker 1
Skrevet

Svigermor. En tante og en onkel på min side. Ikke så mye å gjøre med det, jeg prøver stort sett bare å unngå dem. 

Anonymkode: 61ca1...fcb

• Liker 1
Skrevet

Onkel. Eneste bror til mamma og eneste nærmeste familie igjen på den siden. Han er så påståelig og har alltid rett og krangler på ting han tar feil på osv. har bare bitt det i meg og vørt hyggelig, han var jo snill og grei men den påståeligheten og kranglingen 😮‍💨

nå har han meldt seg ut av familien for snart 1 år siden fordi han krangler med mamma etter at morfar døde så har vært fredelig på bursdager 🤣

• Liker 1
Skrevet

Hadde en svigerbror som var helt forferdelig usympatisk. Frekk, storforlangenede og selvmedlidende. Heldigvis er han ute av bildet nå. Jeg gjorde virkelig så godt jeg kunne for å finne gode sider ved han og prøve å like han men det var vanskelig. Eneste løsningen ble å forsøke å ikke bry meg så godt som mulig.

• Liker 1
Skrevet

K56. Nei, det har jeg aldri hatt. Selvfølgelig noen jeg liker dårligere enn andre, men vi oppfører oss alle som folk.

Anonymkode: 6873a...931

• Liker 1
Skrevet

Begrens hvor ofte og hvor lenge, kjemi og historie får man ikke gjort noe med. Familie har du, venner velger du. 

Anonymkode: bbc2f...8b0

Skrevet

En fetter. Bor i nærheten av meg og. Nå er både hans mor og min mor, som var søstre, død. Så nå slipper jeg ihvertfall den linken. Frekk og mansplainer konstant. Kan fint krangle om fargen på en blomst på bordet.

"tja rød.. Mer dyprød i grensen til mørkerød, men absolutt ikke plommerød om du skulle mene det" 

"jeg sa bare rød" 

"vel, du kunne fint ha kommet med det, for du er ganske uvag og lite beskrivende når du er så unøyaktig at du kun sier rød"

"jeg sa bare rød" 

"altså.. Jeg har en bekjent som jobber i en fargehandel. Han ville nok kunne gitt deg en innføring i hvordan farger er bygd opp. Du skjønner at det er ikke farge, det er lysrefleksjon... Blablabla" 

Sånn går samtaler med han. I timesvis om han får lov. Rettåslett et mareritt å treffe på. 4 minutter på butikken, og dagen er ødelagt. 

Anonymkode: e861c...d35

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem er det snakk om? En du treffer ofte? Om du absolutt ikke liker denne personen , hvorfor må du treffe den da?

Anonymkode: 4a9ae...1d1

Fordi man velger ikke ikke hvilke andre gjester som er til stede i selskaper man blir invitert til.

• Liker 1
Skrevet

Men uansett hva man forsøker å gjøre, så forsøker de selvfølgelig å fremstille alle andre som den "slemme ulven" ovenfor alle andre. Hvis noen for eksempel ønsker å se på TV, så velge de selvfølgelig å sitte i samme rom, utelukkende for å sutre over hva som går på TV hele tiden. Forbanna søppel / bare drittunger som gidder å følge med på dette tullet / for noe dritt! og så videre hele forbanna kvelden. Men hvis noen spør hvorfor de gidder å sitte der, hvis alt sammen virkelig er så "forferdelig" hele tiden, så svarer de at "men det står jo på da, så...." selv om det selvfølgelig er aldri noen som "tvinger" dem til å faktisk sitte der. De kunne jo selvfølgelig bare ha gått sin vei, og heller funnet på noe helt annet. Så etter en stund med all den dritt-praten deres, så velger man å skru av TVen, og bare gå  sin vei.   

Noe de egentlig burde ha vært ufattelig glade for, ettersom de nettopp hadde tilbrakt ett par timer bare for å sutre over det søppelet som de mener gikk på TV. Men når TVen blir skrudd av, ender de med å klage over at TV-en faktisk ble skrudd av! Da blir de umiddelbart veldig sure på grunn av dette, og klager over hvor "slemme" de mener at alle andre var, og at de som hadde skrudd av visstnok hadde vært noen forbanna drittsekker, og noen surpomper hele kvelden. 

Enten er de virkelig så hjerne-skadet at de virkelig ikke innser hvor tåpelig det er å klage hele kvelden, og deretter sutre over hvor dårlige alle andre oppfører seg. Eller så har de stukket deres eget hode så til de grader opp i deres eget rævhull, at de ikke klarer å tenke klart.          

Anonymkode: b87d4...25d

• Liker 2
Skrevet

Nei, det gidder jeg egentlig ikke vurdere.  Omgås når det er naturlig, og oppfører meg. Vi har alle positive og negative egenskaper/vaner.

Anonymkode: 7ed2a...b74

Skrevet

Ja, min egen mor. Har kuttet henne ut, ihvertfall midlertidig. Opplever at hun kun ser seg selv, og er veldig opptatt av å fortelle hva hun har gjort for meg igjennom sitt liv. Som om jeg har vært verdens heldigste fordi vi har hatt brød på bordet og tak over hodet. Du får faen ikke klapp på skuldra for at du har brødfødd ditt eget barn og hatt tak over huet. Sorry mac. 

Anonymkode: d5dca...98c

• Liker 5
Skrevet

Min storesøster som har dominert over meg hele livet, men ikke skjønner det selv.

Anonymkode: 2fa4f...b66

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men uansett hva man forsøker å gjøre, så forsøker de selvfølgelig å fremstille alle andre som den "slemme ulven" ovenfor alle andre. Hvis noen for eksempel ønsker å se på TV, så velge de selvfølgelig å sitte i samme rom, utelukkende for å sutre over hva som går på TV hele tiden. Forbanna søppel / bare drittunger som gidder å følge med på dette tullet / for noe dritt! og så videre hele forbanna kvelden. Men hvis noen spør hvorfor de gidder å sitte der, hvis alt sammen virkelig er så "forferdelig" hele tiden, så svarer de at "men det står jo på da, så...." selv om det selvfølgelig er aldri noen som "tvinger" dem til å faktisk sitte der. De kunne jo selvfølgelig bare ha gått sin vei, og heller funnet på noe helt annet. Så etter en stund med all den dritt-praten deres, så velger man å skru av TVen, og bare gå  sin vei.   

Noe de egentlig burde ha vært ufattelig glade for, ettersom de nettopp hadde tilbrakt ett par timer bare for å sutre over det søppelet som de mener gikk på TV. Men når TVen blir skrudd av, ender de med å klage over at TV-en faktisk ble skrudd av! Da blir de umiddelbart veldig sure på grunn av dette, og klager over hvor "slemme" de mener at alle andre var, og at de som hadde skrudd av visstnok hadde vært noen forbanna drittsekker, og noen surpomper hele kvelden. 

Enten er de virkelig så hjerne-skadet at de virkelig ikke innser hvor tåpelig det er å klage hele kvelden, og deretter sutre over hvor dårlige alle andre oppfører seg. Eller så har de stukket deres eget hode så til de grader opp i deres eget rævhull, at de ikke klarer å tenke klart.          

Altså, bor du i bemannet omsorgsbolig...?

• Liker 1
Skrevet
kaarebjarne skrev (1 minutt siden):

Altså, bor du i bemannet omsorgsbolig...?

nei, de er tilsynelatende normale når de kommer til for eksempel jobb, eller fremstå best mulig ovenfor naboer eller andre vi kjenner. 

men dette stopper dem aldri fra å oppføre seg som en forbanna dritt når det bare er noen få familie-medlemmer til stede.  

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

nei, de er tilsynelatende normale når de kommer til for eksempel jobb, eller fremstå best mulig ovenfor naboer eller andre vi kjenner. 

men dette stopper dem aldri fra å oppføre seg som en forbanna dritt når det bare er noen få familie-medlemmer til stede.  

Hva slags familiemedlemmer er det du sitter og ser på TV med, som ikke bor i husstanden din...?!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...