AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Del Skrevet 17. januar 2024 Jeg er en hundeglad person. Tenkt lenge på å få en dobermann, med kuperte ører. Men har nå fallt litt for Beauceron. Er det noen som har slik di har importert. Det jeg lurer på er det med kuperte ører, hvilket land som er best og kjøpe fra osv. Jeg vil selvfølgelig kjøpe en med kuperte ører isåfall, men finner ikke noe om det på nettet. Anonymkode: 77838...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 17. januar 2024 #2 Del Skrevet 17. januar 2024 Hvorfor vil du ha en som er kupert? Du kan jo ikke stille ut eller konkurrere med en kupert hund. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #3 Del Skrevet 17. januar 2024 Dette er tull og et forsøk på å provosere. Ingen i Norge som er glad i dyr synes det er greit med kuperte ører. Ingen vil vel gå rundt på gata med et så tydlig bevis på at en støtter dyreplageri. Anonymkode: 7cc39...291 22 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Del Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette er tull og et forsøk på å provosere. Ingen i Norge som er glad i dyr synes det er greit med kuperte ører. Ingen vil vel gå rundt på gata med et så tydlig bevis på at en støtter dyreplageri. Enig. Når jeg tenker meg om så tenker jeg hva er dette for en drittsekk når jeg ser en dobermann som er kupert. Men det finnes jo slike som elsker slik oppmerksomhet. Det er av samme grunn som alle tellingene som må ha amstaff eller en slik tøff hund for å kompensere for lav selvtillit. Anonymkode: 34c58...686 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #5 Del Skrevet 17. januar 2024 (endret) Hvorfor er kuperte ører så viktig for deg? Anonymkode: f3601...c19 Endret 18. januar 2024 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #6 Del Skrevet 17. januar 2024 (endret) Det er flotte hunder. Ikke noe jeg vil ha selv. Men tror rasen er veldig undervurdert av mange hundefolk. Men må bare si at det er hund for de spesielt interesserte. Den egner seg dårlig som sofahund. Anonymkode: b3833...28b Endret 18. januar 2024 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 17. januar 2024 #7 Del Skrevet 17. januar 2024 (endret) Jeg er faktisk litt usikker på det med utstilling. Men vet at det er et økende antall beauceron i Norge nå. Flere trener også innenfor bruks nå. Hadde jeg ikke hatt nok hunder, hadde det vært en spennende rase å forsøke seg på innenfor IGP. Der er det ingen som konkurrerer pr dags dato som jeg vet om. Endret 18. januar 2024 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymx74 Skrevet 17. januar 2024 #8 Del Skrevet 17. januar 2024 Jeg vet om minst 2 men da med annen rase. Men kan jeg spørre om hvorfor du ønsker det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymx74 Skrevet 17. januar 2024 #9 Del Skrevet 17. januar 2024 Troyamin skrev (3 minutter siden): Jeg er faktisk litt usikker på det med utstilling. Men vet at det er et økende antall beauceron i Norge nå. Flere trener også innenfor bruks nå. Hadde jeg ikke hatt nok hunder, hadde det vært en spennende rase å forsøke seg på innenfor IGP. Der er det ingen som konkurrerer pr dags dato som jeg vet om. HVis den er kupert kan den ikke delta på noe, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 17. januar 2024 #10 Del Skrevet 17. januar 2024 Troyamin skrev (5 timer siden): Hvorfor vil du ha en som er kupert? Du kan jo ikke stille ut eller konkurrere med en kupert hund. ⬆️ anonymx74 skrev (1 minutt siden): HVis den er kupert kan den ikke delta på noe, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 17. januar 2024 #11 Del Skrevet 17. januar 2024 Så du vil ha import fra utlandet for at det er lovlig å kurere ører der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #12 Del Skrevet 17. januar 2024 Kjøper du hund ut i fra kuperte ører, så er vel utgangspunktet ganske dårlig. Du finner oppdretter med god psyke og helse på hundene. Det gjør man uansett hvilket land den kommer i fra. Anonymkode: ce00f...5cc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 17. januar 2024 #13 Del Skrevet 17. januar 2024 Noe av det styggeste jeg ser er hunder som er kupert i hue og ræva (bokstavelig talt) 😄 Det ser virkelig ikke normalt ut 😳 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #14 Del Skrevet 17. januar 2024 Hvorfor noen ønsker å kupere ørene på noen hunder er for meg uforståelig. Her et par bilder av min beauceron med vanlige, utrykksfulle, vakre ører Anonymkode: e2924...9ea 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 17. januar 2024 #15 Del Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor noen ønsker å kupere ørene på noen hunder er for meg uforståelig. Her et par bilder av min beauceron med vanlige, utrykksfulle, vakre ører Anonymkode: e2924...9ea Åh så vakker... hvorfor i alle dager vil man klippe ørene vekk😣 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 17. januar 2024 #16 Del Skrevet 17. januar 2024 (endret) hvorfor mener du det å skade en hund bevisst er greit da TS? Endret 17. januar 2024 av Carrot 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #17 Del Skrevet 17. januar 2024 Litt dumt å sammenligne kuperte ører på hunder med kjønnslemlestelse av babyer.. Uansett, TS: tror egentlig ikke du blir å få svar her. Om du ønsker å importere en slik hund, må du jo undersøke linjene i utlandet, slik at du sikrer deg et sunt og godt individ. Om du importerer, så vil jo hunden bli kupert, om du ikke ber om at den ikke skal bli det. Slik er det ihvertfall innenfor den rasen jeg har (halekupering). Om du velger å kupere, utelukker du muligheten for å konkurrere i norge, og dermed får du heller ikke bidratt til å bygge opp rasen her i landet - da hunden ikke blir registrert som avlshund. Du kan alltids konkurrere i utlandet da, men det blir jo mer arbeid og utgifter. Anonymkode: 03bac...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 18. januar 2024 #18 Del Skrevet 18. januar 2024 Kupering av kosmetiske årsaker er fullstendig idioti og er rett ut dyremishandling! Å bli utestengt fra alt av konkurranser fordi halen måtte kuperes grunnet brist, brudd eller andre skader, blir feil. Selv om jeg vet at det er satt sånn at ikke idioter "tilfeldigvis" smeller over halen på hunden, bare for å få den kupert. Årsaken til at enkelte raser opprinnelig ble kupert, var tilbakevendende øreproblematikk som ikke kunne behandles godt nok, men som vi kan i dag. Enkelte raser, sånn som feks dobermann, er utsatt for haleknekk og brister. Både halen i klem under arbeid, men også noe så enkelt som å logre den i stykker. Derfor kan jeg til en viss grad akseptere kupering av utsatte raser. Men det beste hadde vært dersom svak hale kunne blitt luket ut som en del av avlsprogrammet og ved endring av rase standarden. At ts ønsker en kupert beauceron til å kun ha som en "tøff" kose og turhund, gjør at jeg fastholder at ts ikke har kunnskap nok til å ha den rasen i utgangspunktet. Det forsterkes gjennom flere innlegg i denne tråden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 18. januar 2024 #19 Del Skrevet 18. januar 2024 Tråden er ryddet for brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer, avsporing, brukerdebatt, brukerangrep, feilpostede innlegg og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå