Gå til innhold

Bruker DU kondom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som gonoré er tilbake? Eller er det naivt å håpe på? Jeg tror det siste. Med et hundretalls ONS i løpet av 40 år har jeg aldri brukt beskyttelse, og det går (nesten) alltid bra😋

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym11223344 skrev (6 timer siden):

Nå som gonoré er tilbake? Eller er det naivt å håpe på? Jeg tror det siste. Med et hundretalls ONS i løpet av 40 år har jeg aldri brukt beskyttelse, og det går (nesten) alltid bra😋

Det var før. Nå er nå. Nå er det stor spredning av gonorè og hvis jeg hadde hatt et aktivt sexliv med ONS hadde jeg brukt kondom.

• Liker 4
Skrevet

Ja bruker alltid kondom. 

Anonymkode: ccd66...c8b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er i fast forhold nå, men da jeg var singel brukte jeg selvfølgelig alltid kondom. Jeg synes det er skikkelig rart at folk tar sjansen både på å få barn med ons og/eller kjønnssykdommer. 

Anonymkode: d46f1...344

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, alltid. Hvorfor ikke, liksom? Er jo null stress.

Jeg har aldri hatt ubeskyttet sex med noen som ikke var fast partner, og hvor vi begge testet oss for kjønnsykdommer først.

Anonymkode: 1fa4d...b85

• Liker 2
Skrevet
6 hours ago, Anonym11223344 said:

Gonoré er ikke noe å bekymre seg over. Det er graviditet som er grunnen til at jeg alltid brukter kondom. Hvem som helst kan jo lure deg til å bli pappa, og du har ingenting du skulle sagt, og ingen rettigheter til å komme deg unna.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, bruker ikke kondom med mindre en dame insisterer. Og det er svært sjelden

Anonymkode: 8fcaf...574

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gonoré er ikke noe å bekymre seg over. Det er graviditet som er grunnen til at jeg alltid brukter kondom. Hvem som helst kan jo lure deg til å bli pappa, og du har ingenting du skulle sagt, og ingen rettigheter til å komme deg unna.

AMEN!! Alle menn burde tenke som deg! Jeg tenker stadig at jeg ikke forstår at menn tør OneNight stands i den utstrekning de gjør, for så å stole på p-pillene man ikke en gang vet om er realitet at jentene tar som de sier

Og til spørsmålet - Nå er jeg i ett fast forhold hvor kondom ikke er (håper jeg 😅 ) ett behov. Da jeg var singel, et par år tilbake, så var jeg nok ikke noe flink til det, jeg hadde prevensjon OG i tillegg ba jeg de få jeg hadde sex med om å hoppe av i svingen (just in case, graviditet var IKKE ett tema på den tiden). Det ga ekstra "sikkerhet" ift graviditet, men klart, det hadde jo ikke beskyttet mot en eneste kjønnssykdom. Jeg burde helt klart vært flinkere. Ble smittet av Klamydia en gang for en del år tilbake, da var jeg i ett "flytende" forhold (dvs ikke fast forhold, men jevnlig sex oss i mellom), og han hadde da vært på noen andre uten å si noe. 

Anonymkode: fefd4...9c8

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Om du ikke vil ha barn så er det ingenting som slår sterilisering. Herlig å vite at det aldri blir noen graviditet uansett hvor man kommer. Da er det eventuelt sykdommer du og dere trenger å tenke på.

Særlig bonus er det for de som ikke liker kondom og helst vil ligge uten. Har inntrykk av mange kvinner dropper kondom om mannen er sterilisert.

• Liker 1
Skrevet

Ikke bare finns gonoré, hiv finns også. 

Anonymkode: 04f85...eda

Skrevet

Det har bare vært oss i over 30 år og kun brukt kondom en kort periode mens spiralen var ute. Da jeg var ung tok jeg noen sjanser og det gikk bra før jeg gjorde henne jeg er sammen med gravid. Tok ansvar og vi er fortsatt sammen.

Anonymkode: cb41d...eb2

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er i fast forhold nå, men da jeg var singel brukte jeg selvfølgelig alltid kondom. Jeg synes det er skikkelig rart at folk tar sjansen både på å få barn med ons og/eller kjønnssykdommer. 

Anonymkode: d46f1...344

Eller at de presser dama til å ødelegge kroppen med skadelige hormoner i stedet for å bruke det eneste til nå bivirkningsfrie prevensjonsmiddelet. 

Anonymkode: 425cc...40d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Når du ikke bruker beskyttelse, er du ikke lurt. Du velger å ha ubeskyttet sex.

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Når du ikke bruker beskyttelse, er du ikke lurt. Du velger å ha ubeskyttet sex.

Det blir litt feil å avslå "luring" på generelt grunnlag. Hun kan hevde hun er på pilla, har spiral, er steril osv.  Det er jo en fullt troverdig og plausibel påstand. De fleste kvinner går på en eller annen form for prevensjon. Og tror man på henne og hun ikke har snakket sant, så er man jo lurt.

MEN det er naivt og lite ansvarlig å stole blindt på en ukjent (eller kjent) når det er så store konsekvenser i spill. Så jeg er enig at man ikke har noe å fare med om man ikke beskytter seg selv ... selv om man kan (med rette) kan føle seg lurt.

Skrevet
Even Tuell skrev (1 time siden):

Det blir litt feil å avslå "luring" på generelt grunnlag. Hun kan hevde hun er på pilla, har spiral, er steril osv.  Det er jo en fullt troverdig og plausibel påstand. De fleste kvinner går på en eller annen form for prevensjon. Og tror man på henne og hun ikke har snakket sant, så er man jo lurt.

MEN det er naivt og lite ansvarlig å stole blindt på en ukjent (eller kjent) når det er så store konsekvenser i spill. Så jeg er enig at man ikke har noe å fare med om man ikke beskytter seg selv ... selv om man kan (med rette) kan føle seg lurt.

Ingen prevensjon er 100 prosent sikker. Dama kunne ha hatt diaré eller tatt medisiner som svekker effekten av pillene uten å ha vært klar over det også. Grunnen til at mange kvinner ser seg nødt til å gå på hormonell prevensjon, er fordi mennene nekter å bruke kondom.

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ingen prevensjon er 100 prosent sikker. Dama kunne ha hatt diaré eller tatt medisiner som svekker effekten av pillene uten å ha vært klar over det også. Grunnen til at mange kvinner ser seg nødt til å gå på hormonell prevensjon, er fordi mennene nekter å bruke kondom.

Ja, det er en annen årsak til at prevensjon feiler. I tillegg er det fullt mulig å bli gravid selv med prevensjon som tas slik den skal og alt gjøres riktig. Ingenting er 100%. Alt dette er gode grunner til at menn som ikke ønsker å gjøre dama gravid absolutt bør bruke kondom. Der er vi totalt enige (som jeg forsøkte å antyde i innlegget mitt).

Men som regel funker prevensjonen slik den skal. Og de færreste har diaré, oppkast, annen sykdom sånn til vanlig... og de som har det, har gjerne mindre tilfeldig sex enn andre. Man føler seg gjerne ikke såå fresh om man er ugrei i magen. Sex er gjerne ikke høyt oppå lista da.

Så ja, det finnes få (om noen) objektive grunner til at menn IKKE burde bruke kondom. Teknisk sett burde menn bruke det i et parforhold også. Man har uansett ikke noe å klage på om man velger å ha ubeskyttet sex. Det er vi alle enige om.
Det tar likevel ikke bort faktumet at menn lett kan bli lurt av kvinner som påstår at tar prevensjon, men som ikke gjør det likevel. Det er bokstavlig talt dritenkelt å påstå at man går på pilla men ikke gjør det likevel. Under normale omstendigheter er dette en fullstendig plausibel og troverdig påstand; kvinner som går på pilla er slettes ikke uvanlig. Velger mannen å tro på det, så blir han objektivt lurt.
Ikke at det forandrer saken i særlig grad. Han valgte å ha ubeskyttet sex... så lurt eller ikke; han ikke løpe fra ansvaret.

Kvinner som velger å ha sex med en mann som nekter å bruke kondom er akkurat like uansvarlige. De har heller ikke noe å klage over om de blir gravide eller blir smittet etter ubeskyttet sex. Begge kjønn har nøyaktig det samme ansvaret for å ta vare på egen kropp. En kvinne kan helt fint la være å ligge med en mann om han ikke bruker kondom. Hun er med på å bestemme om det skal bli sex eller ikke hun også.
Hun har like stort ansvar for å ha kondomer tilgjengelig om hun ønsker å ha sex. Kondomer passer i både vesker, lommebøker og nattbordsskuffer. Det ansvaret kan ikke hun løpe fra heller.

ALLE er ansvarlige for å beskytte seg.

• Liker 1
Skrevet

Prøver å bruke det med tilfeldige og kortvarige partnere. Men det glipper ærlig talt ofte - spesielt når damen ikke er opptatt av det. Da er det så som så med selvkontrollen. Så det blir å teste seg regelmessig.
Gonore er heldigvis ikke så vanlig ennå, men Clamydia kan man jo ryke på innimellom.

M40

Anonymkode: bf93e...ddc

Skrevet

Nei. Jeg lar heller vær å ha sex med fruen om jeg må bruke kondom. Om jeg skal ha sex med noen andre og hun er veldig attraktiv kan kondom vurderes, men da ligger den primære nytelsen i å ha sex med noen nye attraktive. 

Anonymkode: 0adb4...9e5

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Jeg lar heller vær å ha sex med fruen om jeg må bruke kondom. Om jeg skal ha sex med noen andre og hun er veldig attraktiv kan kondom vurderes, men da ligger den primære nytelsen i å ha sex med noen nye attraktive. 

Anonymkode: 0adb4...9e5

Jeg syns sex er best uten kondom, men om valget står om sex med kondom eller ingen sex så er svaret enkelt.

Skrevet

Aldri. Har lateks allergi så kondom med lateks er en ukomfortabel opplevelse(ja, vet de finnes uten).
Best er raw spør du meg med langvarig partner. Har aldri hatt ons.

Anonymkode: 1586c...c4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...