Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

jeg skal snart føde, og lurer egentlig bare hva dere som har født sover i på sykehuset / barsel? Jeg sover alltid naken så har ikke noen pysj. Bør jeg kanskje investere i en?🙈 andre tips til fødebagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får en kjole der når du skal føde dagen om det er vanlig fødsel. (Keisersnitt vet jeg ikke) dagen etter på kan du bytte til vanlig klær😊

Anonymkode: 5ec6c...f8c

Skrevet

Du kommer til å blø masse, så å ligge naken er uaktuelt. Bruk enten netting trusene på sykehuset, eller ta med deg svære truser med plass til store bind i. Det er heller ikke gitt at du har toalett på selve rommet, så det kan være lurt å ha på sykehus skjorta i alle fall, og noen sandaler når du skal vandre rundt. 

Ellers ta med i fødebag:

- mørke komfortable bukser (pakk 2 eller 3, plutselig blør du igjennom 

- noen overdeler 

- amme bh

- sokker

- shampo, såpe evt balsam

- toalett saker

- lader

- medisiner du evt bruker

- snacks og evt drikke.

- skift til babyen når dere skal reise hjem.

• Liker 1
Skrevet
tussi84 skrev (1 minutt siden):

Du kommer til å blø masse, så å ligge naken er uaktuelt. Bruk enten netting trusene på sykehuset, eller ta med deg svære truser med plass til store bind i. Det er heller ikke gitt at du har toalett på selve rommet, så det kan være lurt å ha på sykehus skjorta i alle fall, og noen sandaler når du skal vandre rundt. 

Ellers ta med i fødebag:

- noen overdeler 

- amme bh

- sokker

- toalett saker

- lader

- snacks og evt drikke.

Tenkte ikke på det, det var bra du skrev det👍🏼

Anonymkode: 5ec6c...f8c

Skrevet
tussi84 skrev (17 minutter siden):

Ellers ta med i fødebag:

- noen overdeler 

- amme bh

- sokker

- toalett saker

- lader

- snacks og evt drikke.

Takk for bra tips😊

Skrevet

Lang cardigan/noe som dekker bleierumpa.

Slippers, du vil ikke gå barbent/i sokker på sykehusgulvene!

Multimam kompresser mot såre brystknopper, jeg har hatt bruk for det begge gangene.

Proteinbarer/muslibarer. Med hyppige oppvåkninger og mye amming på natten så blir man sulten. På barselhotellet jeg var på så brukte vi kantina til alle måltid, og det var ikke nattåpent der 😂.

Lipsyl til den tørre sykehuslufta.

Så spørs det om du bor nære sykehuset eller ikke, ta med litt ekstra om du bor langt unna. 

Anonymkode: f6286...0d4

Skrevet

Om du tilfeldigvis ikke skal amme, ta med stram sportsbh :) Ellers enig med alt over!

Anonymkode: b35b9...2cf

• Hjerte 1
Skrevet

Et tips;

jeg ble igangsatt på en rutinekontroll og fikk ikke lov å reise hjem uten baby. Hadde heldigvis fødebagen i bilen så litt klær hadde jeg jo, men jeg hadde ikke regnet med å være på sykehuset i 1 uke…, følte ikke for å gå i sykehusklær når jeg ikke var i fødsel enda, så skulle ønske jeg hadde en ekstra bag med litt klær «sånn i tilfelle». De som bor nært sykehuset kan selvsagt få noen til å komme bort med det som mangler, men det var ikke tilfellet for meg med 1,5 times reisevei. Og mannen min savnet egne slippers, han fikk låne mine når han dusjet🤭

Anonymkode: a506c...288

Skrevet

Hadde med eget tøy til meg og baby. Føler meg mer vel i eget tøy. Jobber innen helse og de skjortene har vært over alt, og dekket av hva som helst. Hadde egne truser og nattbind.

Slippers og sko du liker.  Hudkrem, lepomade, drikkeflaske, litt snop du liker anbefaler jeg. 

Anonymkode: 7fd11...c03

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Om du tilfeldigvis ikke skal amme, ta med stram sportsbh :) Ellers enig med alt over!

Hvorfor stram? Høres vondt ut 😅

Anonymkode: 2c7c2...c26

Skrevet

Om du ikke har store truser med plass til nattbind anbefaler jeg å kjøpe det, så du har rikelig både før og etter fødsel. Før fordi vannet kan gå gradvis, og da er det ikke vits i å prøve å balansere et stort nattbind på stringtrusa. Jeg måtte låne boksere av samboeren min fordi jeg ikke hadde egnede truser selv da vannet gikk 😂

Etter fordi det kan være vanskelig å unngå blodsøl, og veldig kjedelig å plutselig være tom for gode truser. Jeg hadde kun stringtruser (liker ikke vanlige, blir sprø av trusekanten), så jeg måtte sende samboeren min avgårde for å kjøpe et lass mammatruser etter fødsel.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor stram? Høres vondt ut 😅

Fordi du vil stoppe melkeproduksjonen i de tilfellene :) 

Skrevet

Jeg brukte bare sykehusskjortene. De er ganske lange, så de dekker alt. Måtte av med trusa for å sette kateter flere ganger ila et døgn så da var det likegreit å ikke ha på bukse. Truser får du også på sykehuset. Ellers hadde jeg behov for: toalettmappe med innhold (Tannbørste, tannkrem, medisiner, kremer, et par hårstrikker osv), ipad og headset siden jeg ble satt i gang, vannflaske, litt snacks, crocs, et ekstra skift til meg og baby. Hadde med hårbørste, men endte bare opp med å gå med håret i strikk. Tok en ordentlig dusj og vask og gredde håret da jeg kom hjem. 

Anonymkode: ee6e4...e7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...