Trine Lill Skrevet 29. januar 2006 #1 Skrevet 29. januar 2006 Hei! Greier ikke helt å bestemme oss hvilken meny vi skal ha... Eneste vi er sikre på er at vi skal ha tre retter. Noen som har noen forslag/tips? Hva skal dere selv ha?
Lassie Skrevet 29. januar 2006 #2 Skrevet 29. januar 2006 Siden vi skal gifte oss midt på sommeren når det er varmt, så var vi opptatt av at det ikke skulle være biff og annet typisk "vinter" kjøtt. Forretten vår blir spekeskinke med vannmelon, hovedrett kalkunfilet med grønnsaker, potetbåter og en litt spesiell sterkere saus, og desserten blir isparfait.
kitekatt Skrevet 29. januar 2006 #3 Skrevet 29. januar 2006 Meyen er ikke helt fastsatt men har skrevet mail til kokken og bedt han komme med forslag av noe av dette: Forrett: noe med laks/ ørret Hovedrett: Indrefilet med type små hele ovnsbakte poteter med skall og urter e.l. eller glaserte poteter, Skogsopp, eller sauterte grønnsaker, rødvin eller soppsaus Dessert: Creme bruilee med bringebærsorbet (denne er vi sikker på) Vi er litt opptatt av at alle skal kunne like maten, derfor kjører vi ganske safe
Gjest Gjest_LindaL_* Skrevet 29. januar 2006 #5 Skrevet 29. januar 2006 hei hei,,vi skal ha kamskjell til forett,,indrefilet av okse til hovedrett,,og varme bær og is til dessert,,,gjør ingen ting om man har kjøtt på sommeren,,jeg gifter meg i august,,
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #6 Skrevet 29. januar 2006 Vi skal ha tre retter. Forrett, skogsoppsuppe. Hovedrett, stek av rådyr med grønnsaker og poteter av et eller annet slag, og dessert blåbærmarmorert ostekake.. Nam nam...
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #7 Skrevet 29. januar 2006 Hva med å velge det aller beste dere vet?
kitekatt Skrevet 29. januar 2006 #8 Skrevet 29. januar 2006 Kitekatt, indrefilet av hva? ← hehe, okse
Saeria Skrevet 29. januar 2006 #9 Skrevet 29. januar 2006 Jeg regner med at vi kommer til å ha en buffet når vi gifter oss. På den måten vil alle kunne finne noe de liker, samtidig som stemnigen blir litt mindre formell.
Nordlandspia Skrevet 30. januar 2006 #10 Skrevet 30. januar 2006 (endret) .. Endret 21. november 2009 av Nordlandspia
Gjest gjesta Skrevet 30. januar 2006 #11 Skrevet 30. januar 2006 Asparges m/ hollandaise saus Barsiliert Oksestek m/ fløtegratinerte poteter Vegetarrett til meg Ostekake m/ jordbærsaus
kitekatt Skrevet 30. januar 2006 #12 Skrevet 30. januar 2006 (endret) Da var menyen fastsatt. De lager akkurat det jeg ber om på Engrbrets, og jeg er superfornøyd! Forrett: Grillet ørret servert på urtesalat med en frisk rømmedressing. Hovedrett: Indrefilet av okse, med rødvinssaus, sauterte grønnsaker, stekt skogsopp, sommerpoteter ovnsbakt hele med skall med hvitløk og urter Dessert: Creme Bruilee med bringebærsorbet :-D Endret 30. januar 2006 av kitekatt
Boogie Skrevet 30. januar 2006 #13 Skrevet 30. januar 2006 Mmmm, mye godt her Har ikke snakket med carteringsfirmaet om de kan lage det vi har tenkt på. Menyen er ikke helt ferdig, må få litt hjelp fra de som kan det også Forretten: Urtemarinert scampispyd på en seng av salat. Hovedretten: Indrefilet av kalv, eller kalvestek med lime, fetaost og sesongens grønnsaker, samt kanksje fløtegratinerte poteter og madeirasaus?? Desserten: Hjemmelaget karamellpudding!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå