Gå til innhold

Hvor ofte tar venner av deg kontakt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På melding eller ringer. Hvor ofte opplever du at en venn har lyst til å dele noe fra livet sitt med deg?

Anonymkode: dae61...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1-2 ganger i året på messenger eller sms. Ingen ringer fordi jeg hater å snakke i telefon med andre enn mannen min og barna mine 🙈😅

Anonymkode: 077a1...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lit usikker, for jeg tror hele gjengen har kuttet meg ut. Hører aldri livstegn fra venner lenger, og får laber respons når jeg tar kontakt selv.

Anonymkode: b6172...d87

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis minst en gang om dagen. Ofte flere. 

Jeg er veldig glad for det❤️Jeg har flere nære venner.  

Anonymkode: 80a18...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer. Noen uker hver dag, andre ingen (hvis det er travle perioder og mye å gjøre i livet etc)

Anonymkode: ee3d0...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite, føler jeg det ofte er jeg som tar kontakt/initiativ til noe, og dropper jeg det så føler jeg meg nesten venneløs. Men har en skilt venninne som tar kontakt når hu ikke har barne, så hun kan jeg regne med et par ganger i måneden. Ellers føler jeg folk prioriterer alt annet enn vennskap i hverdagen, trist egentlig…

Anonymkode: 3de32...66f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. 100 ganger per uke? I hvert fall ganske mange ganger hver dag… Fra flere venner. 

Anonymkode: 34cb8...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aner ikke. 100 ganger per uke? I hvert fall ganske mange ganger hver dag… Fra flere venner. 

typ, nå er klokka kvart på ti på morgenen og jeg har allerede fått meldinger fra to venninner, en kamerat, min mor og min mann som er bortreist på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ofte. Noen ganger i året tenker jeg. For eksempel med jul  eller for å drikke en kopp te.

Men... jeg har ikke bil og går flere ganger i uken til fots til butikken eller en tur for moro skyld. Jeg møter da ofte bekjente på veien og i butikken. Naboer, venner osv. Og så tar vi oss ofte tid til å spørre hverandre hvordan det går osv.

Og noen ganger planlegger vi noe. Noen ganger på mitt initiativ, noen ganger på den andres.

Anonymkode: a701b...581

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har behov for å ha litt kontakt med venner, og fortelle om det er noe som har skjedd, trenger ikke å være noe stort. Har 4- 5 venner jeg anser som fortrolige. Alle er godt voksne med familier. 

Treffer dem sjelden. Kanskje 1- 2 ganger i året. Ellers er det alltid jeg som tar kontakt. De kontakter ikke meg fordi de har lyst til å fortelle noe, selv om de er åpne om livet når vi måtte treffes. 

Det får meg til å lure på om jeg egentlig ikke betyr noe for dem. Om jeg bør slutte å bry dem. Ihvertfall holde meg til å være en perifer venn, som de kanskje synes er hyggelig å treffe en gang i året. 

Det er litt slitsomt å føle seg venneløs også. Om det blir sånn at jeg ikke vil bry dem. Da er det jo ingen å henvende seg til der ute. 

Jeg kan ikke spørre dem om dette. Det er litt skamfullt, og jeg vil ikke at det skal høres ut som om jeg tigger dem om å bruke meg som venn. Så jeg vet ikke om de har andre, nærmere venner, som de bruker å fortelle om stort og smått til, men jeg antar det. 

Aner ikke hvordan folk generelt har det med venner. Om det er normalt sånn som jeg har det? Normalt med denne ensomheten selv om en har familie? Eller om jeg bare må innse at jeg ikke er særlig ettertraktet som venn. 

Ts

Anonymkode: dae61...ac0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...