AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #1 Skrevet 16. januar 2024 Jeg hadde øyebetennelse i slutten av november, fikk behandling for det men føler ikke at det ble bra. Har siden da gått med irritert øye, kjennes ut som rusk på øyet. Legen ga meg en øyesalve jeg skulle prøvd nå, føler ikke det har hjulpet men gir det noen dager til. Dette er kun på venstre øyet, og nå i kveld når jeg tar hånda over det "gode" øyet og ser på teksten på tv med kun det venstre øyet ser jeg at teksten deles på midten av teksten, som en rett linje tvers over teksten og delere bokstavene i to. Noen som har vært borti lignende? Det ser fint ut på det høyre øyet. Blir litt redd for om det er noe alvorlig galt🫣 Anonymkode: d18cd...d0c 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #2 Skrevet 16. januar 2024 Sjekk det hos optiker i morgen. Øyesymptomer bør man ta på alvor. Optiker ser om du bør til lege Anonymkode: 483af...9b4 4
Hensatt Skrevet 16. januar 2024 #3 Skrevet 16. januar 2024 Leger har som regel ikke peiling på syn. Gå til den første optikeren du finner og få en henvisning til øyelege om de mener det er nødvendig. 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #4 Skrevet 16. januar 2024 12 minutter siden, Hensatt said: Leger har som regel ikke peiling på syn. Gå til den første optikeren du finner og få en henvisning til øyelege om de mener det er nødvendig. Men hva kan optiker finne ut evt? Nå er det ikke bare at det er en strek over teksten, synet mitt er betraktelig dårlige/blurry på det venstre øyet ser jeg. Jeg var hos optiker 07 desember, for en synstest. Hadde ikke noe særlig dårlig syn da, og de bemerket ikke noe spesielt. Men de tok jo ikke bilder eller noe, så ting og tang kan jo ha skjedd innen den tid😞 Anonymkode: d18cd...d0c
Hensatt Skrevet 16. januar 2024 #5 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hva kan optiker finne ut evt? Nå er det ikke bare at det er en strek over teksten, synet mitt er betraktelig dårlige/blurry på det venstre øyet ser jeg. Jeg var hos optiker 07 desember, for en synstest. Hadde ikke noe særlig dårlig syn da, og de bemerket ikke noe spesielt. Men de tok jo ikke bilder eller noe, så ting og tang kan jo ha skjedd innen den tid😞 Anonymkode: d18cd...d0c Jeg er ikke optiker, men det er jo åpenbart at du trenger hjelp dersom synet er dårlig eller skadet. 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #6 Skrevet 16. januar 2024 Kontakt optiker. Der kan du få tatt OCT-scan av øyet, der man ser alle lag og kan finne skader og/eller sykdommer. Tror ikke alle optikere har OCT, men kjeden jeg jobber for, Specsavers, skal ha det i alle landets butikker. Det du beskriver kan også være øyemigrene, men da bruker det å gi seg i løpet av relativt kort tid (alt fra et par til 30 minutter). Anonymkode: bd4dc...4f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #7 Skrevet 17. januar 2024 23 minutter siden, AnonymBruker said: Kontakt optiker. Der kan du få tatt OCT-scan av øyet, der man ser alle lag og kan finne skader og/eller sykdommer. Tror ikke alle optikere har OCT, men kjeden jeg jobber for, Specsavers, skal ha det i alle landets butikker. Det du beskriver kan også være øyemigrene, men da bruker det å gi seg i løpet av relativt kort tid (alt fra et par til 30 minutter). Anonymkode: bd4dc...4f5 Hmm, her er vi hvertfall på den sikre siden: mannen ringte til legevakten som mente jeg burde komme innom en tur😅Så nå sitter jeg her, og venter i "spenning"🥹Men greit å være på den sikre siden, selvom jeg tenkte at det holdt å vente til i morgen😅 Anonymkode: d18cd...d0c 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #8 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hmm, her er vi hvertfall på den sikre siden: mannen ringte til legevakten som mente jeg burde komme innom en tur😅Så nå sitter jeg her, og venter i "spenning"🥹Men greit å være på den sikre siden, selvom jeg tenkte at det holdt å vente til i morgen😅 Anonymkode: d18cd...d0c Flinke mannen din Var det jeg skulle si - om dette er nyoppstått symptom nå plutselig, så burde du ringe legevakta nå i kveld. For noen øyeting bør ta tas i med en gang, og da er det greit å få ei vurdering for sikkerhets skyld. Håper alt går fint for deg ❤️ Anonymkode: d6981...356 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #9 Skrevet 17. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Flinke mannen din Var det jeg skulle si - om dette er nyoppstått symptom nå plutselig, så burde du ringe legevakta nå i kveld. For noen øyeting bør ta tas i med en gang, og da er det greit å få ei vurdering for sikkerhets skyld. Håper alt går fint for deg ❤️ Anonymkode: d6981...356 Takk for det💞🙏 Alt det ytre så visst bra ut, men hun kunne ikke forklare det med at jeg ser en strek på tvers av tekst som er et stykke unna. Så jeg fikk time hos øyelege i morgen bare for å være på den sikre siden. Ellers mistenkte de at det bare kan være "overbruk" av øyedråper og salver ifm. øyebetennelse, men øyelege ville utelukke evt. andre tilstander👌 Grudde meg sånn til å oppsøke hjelp i tilfelle det skulle være noe skikkelig ille som man ikke vil høre at man har. Men da virker det heldigvis ut som det ikke er noe veldig alvorlig👏😀 Anonymkode: d18cd...d0c
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #10 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg hadde øyebetennelse i slutten av november, fikk behandling for det men føler ikke at det ble bra. Har siden da gått med irritert øye, kjennes ut som rusk på øyet. Legen ga meg en øyesalve jeg skulle prøvd nå, føler ikke det har hjulpet men gir det noen dager til. Dette er kun på venstre øyet, og nå i kveld når jeg tar hånda over det "gode" øyet og ser på teksten på tv med kun det venstre øyet ser jeg at teksten deles på midten av teksten, som en rett linje tvers over teksten og delere bokstavene i to. Noen som har vært borti lignende? Det ser fint ut på det høyre øyet. Blir litt redd for om det er noe alvorlig galt🫣 Anonymkode: d18cd...d0c Det trenger ikke å være alvorlig selv om det er noe galt. Alt som er galt er ikke nødvendigvis farlig. Men dette bør sjekkes hos øyelege eller optiker. Anonymkode: 77ab2...d3f 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå