Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en utblåsning og kanskje leser noen som kommer på andre tanker etter å ha lest dette! 

Jeg har meldt på meg og babyen min på babysvømming. Og det er fint det når en først har kommet seg til bassenget. 
Garderobene er ofte fulle da det ene babysvømmekurset begynner rett etter det andre inkludert en og annen som er der for å svømme. Folk står med babyene sine i kø for å få dusje og for å få en plass å kle av babyen sin. 
Da folkens… Er det virkelig da du er nødt til å gi babyen full babymassasje? Virkelig? Ja jeg smører babyen min jeg også , da vannet er tøff for huden, men det holder vel når du kommer hjem eller så kan en smøre babyen raskt. 
Eller er det da du må sitte på benken i garderoben og amme babyen din  i 40 minutter? Du kan ikke kle på og gå ut i kafeen som er rett utenfor garderoben? Der er det mer ro også ! 
Og er det da du må stå og snakke med venninna di om bleieskift og kveldsuro? Gjør det dere skal og forlat garderoba? Burde ikke være så vanskelig å forstå når det er så mange der?  
Siden det er så kaos forundrer det meg at noen velger å være der lenger enn nødvendig og ikke tenker på andre som står og venter. 

oog ja svømmehallen og kursholdere burde få tilbakemelding slik at det kanskje går å legge kursene slik at den ene puljen rekker å forlate garderoben før den andre puljen kommer hvis mulig. 

Må da være mulig å ta hensyn når situasjonen er som den er? 

Anonymkode: a2fa0...b6a

• Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en utblåsning og kanskje leser noen som kommer på andre tanker etter å ha lest dette! 

Jeg har meldt på meg og babyen min på babysvømming. Og det er fint det når en først har kommet seg til bassenget. 
Garderobene er ofte fulle da det ene babysvømmekurset begynner rett etter det andre inkludert en og annen som er der for å svømme. Folk står med babyene sine i kø for å få dusje og for å få en plass å kle av babyen sin. 
Da folkens… Er det virkelig da du er nødt til å gi babyen full babymassasje? Virkelig? Ja jeg smører babyen min jeg også , da vannet er tøff for huden, men det holder vel når du kommer hjem eller så kan en smøre babyen raskt. 
Eller er det da du må sitte på benken i garderoben og amme babyen din  i 40 minutter? Du kan ikke kle på og gå ut i kafeen som er rett utenfor garderoben? Der er det mer ro også ! 
Og er det da du må stå og snakke med venninna di om bleieskift og kveldsuro? Gjør det dere skal og forlat garderoba? Burde ikke være så vanskelig å forstå når det er så mange der?  
Siden det er så kaos forundrer det meg at noen velger å være der lenger enn nødvendig og ikke tenker på andre som står og venter. 

oog ja svømmehallen og kursholdere burde få tilbakemelding slik at det kanskje går å legge kursene slik at den ene puljen rekker å forlate garderoben før den andre puljen kommer hvis mulig. 

Kanskje babysvømming ikke er noe for deg og dere? Man har da full rett til å benytte tiden i svømmebassenget som man ønsker.  

Anonymkode: e55a5...7c4

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kunne skjønt deg om du ikke klagde på amming. Amming tar man der det passer mor og baby. Jeg har til gode å være i en svømmehall hvor jeg hadde valgt kafe fremfor garderobe til amming.

Anonymkode: 166b6...ae5

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kunne skjønt deg om du ikke klagde på amming. Amming tar man der det passer mor og baby. Jeg har til gode å være i en svømmehall hvor jeg hadde valgt kafe fremfor garderobe til amming.

Anonymkode: 166b6...ae5

Garderoben er stappfull og mennesker med babyen står i kø i garderoben og venter for å få seg et sted å kle av babyen. Da kan du sette deg i kafeen det nesten ikke sitter noen ? 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje babysvømming ikke er noe for deg og dere? Man har da full rett til å benytte tiden i svømmebassenget som man ønsker.  

I svømmebassenget ja? Men garderoben ? 

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

I svømmebassenget ja? Men garderoben ? 

Ja, i garderoben også. 

• Liker 1
Skrevet

Hva med å si ifra til stedet og spørre om de ikke kan sende ut en oppfordring om å være effektive i garderoben for å minimere køen. 

Anonymkode: 45f0e...8b1

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, i garderoben også. 

Selvfølgelig har man «rett»til det, men litt normal folkeskikk og sosiale antenner gjør kanskje at man ikke diller for lenge med noe unødvendig i en smekkfull garderobe der mange står i kø? 😉 ( akuratt amming tenker jeg er litt vanskelig å si helt bastant - jeg personlig ville gått ut i kafeen, men husker jo at noen ganger måtte nesten puppen ut på minuttet…) 

Anonymkode: d2ed0...7cd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig har man «rett»til det, men litt normal folkeskikk og sosiale antenner gjør kanskje at man ikke diller for lenge med noe unødvendig i en smekkfull garderobe der mange står i kø? 😉 ( akuratt amming tenker jeg er litt vanskelig å si helt bastant - jeg personlig ville gått ut i kafeen, men husker jo at noen ganger måtte nesten puppen ut på minuttet…) 

Anonymkode: d2ed0...7cd

Ja, sånn er det med min også i blant. Så jeg kunne satt meg ned i noen minutter i verste fall,  men det verste stilnes etter noen minutter så kan mam flytte seg et annet sted. Og mange sitter fullt påkledd , med en baby fullt påkledd. 
Syns rett og slett det er hensynsløst. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, sånn er det med min også i blant. Så jeg kunne satt meg ned i noen minutter i verste fall,  men det verste stilnes etter noen minutter så kan mam flytte seg et annet sted. Og mange sitter fullt påkledd , med en baby fullt påkledd. 
Syns rett og slett det er hensynsløst. 

Sette var en kommentar om amming. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, i garderoben også. 

Ja, men skal alle gi  babyen sin massasje i 30 minutter, så rekker ikke den andre puljen kurset de har betalt for heller. Det er vel meg, meg og meg som gjelder i din og manges verden forstår jeg. 

• Nyttig 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, men skal alle gi  babyen sin massasje i 30 minutter, så rekker ikke den andre puljen kurset de har betalt for heller. Det er vel meg, meg og meg som gjelder i din og manges verden forstår jeg. 

Man må jo få lov til å smøre inn, kle på, amme og gjøre det man vil. Da får man heller ta opp med kursholderne at de burde ha mer avstand mellom kursene. Jeg forventer jo å få lov til å bli ferdig og bruke tiden jeg trenger. 

• Liker 2
Skrevet

Folk tar jo ikke noe hensyn til noe lenger. Tenker bare på seg selv.

Gikk på liknende babysvømming og vi ble oppfordret til å ikke bruke for lang tid i garderoben etter kurs, samt oppfordret til å ikke komme alt for tidlig før kurset (for da var forrige pulje som var ferdig i garderoben) 

Kanskje du bør snakke med arrangørene, at de må endre litt på opplegget eller i det minste sende ut en oppfordring til deltakerene. 

Selv ventet jeg med å amme til vi kom oss ut av garderoben, det var ikke noe problem. Det er ikke ammefiendtlig å si at man ikke må sitte i veien for folk å amme. Greit at man skal få amme "hvor man vil" men det betyr jo ikke at man kan være i veien hvor man vil kun fordi man ammer. (Ser at det kan være unntak iblant altså noen ganger må man kanskje gi litt melk pga illsint baby, men de fleste på babysvømming er ikke veldig små, de fleste er over 5-6 mnd gamle, og da klarer de å vente noen minutter.)

Anonymkode: 2bd6c...c13

• Liker 5
Skrevet (endret)

Når jeg gikk på babysvømming så hadde vi 15min til rådighet i garderoben. Da dusjet vi og sånn mens forrige gruppe fortsatt er i bassenget, så når vi var klare til å gå ut i bassenget så gikk de inn. Så dermed var vi ikke samtidig i garderoben

hvem er det som gir babymassasje i 30min i smekkfull garderobe??!

ta eget hår i strikk, du skal likevel ikke med hodet under vann selv, kjapp dusj på deg og ungen, kle på dere. Kom dere ut!

Endret av Tipaa
Feil ord
  • Liker 4
Skrevet

Gikk på tre babysvømmingkurs da min var liten. Da var oppholdet i garderoben tidsbegrenset. 20 min, tror jeg. Neste runde fikk ikke komme inn i garderoben før den var tømt. Fungerte helt utmerket.

Anonymkode: 6991e...435

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jamen man tar da hensyn til andre som venter når garderoben er overfylt. Har rett til meg her og rett til meg der. Handler ikke om hva man har rett til her. Handler om sunn fornuft

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man må jo få lov til å smøre inn, kle på, amme og gjøre det man vil. Da får man heller ta opp med kursholderne at de burde ha mer avstand mellom kursene. Jeg forventer jo å få lov til å bli ferdig og bruke tiden jeg trenger. 

De kan smøre inn når de kommer hjem. Amme kan man gjøre utenfor garderoben. Pleier å være sitteplasser i svømmehaller utenfor garderoben. Da sitter man og gjerne mer behagelig og enn på garderobebenken. I tillegg slipper man å bli forstyrret av noen som har skap rett over hodet ens

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Skrevet

Gikk på babysvømming et sted hvor garderoben var knøttliten. Ingen hadde behov for å være der et minutt mer enn nødvendig, og alle tok hensyn til hverandre selv om det var trangt og uunngåelig at det ble vått overalt når en pulje kom ut fra bassenget. Amming skjedde på benken utenfor garderoben, alle tok på det siste tøyet ute i korridoren rett før man gikk ut osv. Husker noen tok med en vognbag inn en gang, noe det overhodet ikke var plass til, da sa noen høflig fra om at neste gang var det nok lurt å finne en annen løsning så det ble plass til alle. 

Syns det er helt fair å be arrangør om å lage noen kjøreregler hvis deltakerne ikke klarer å gjøre det selv.

Anonymkode: fa07a...43e

• Liker 3
Skrevet

Det var trang garderobe og mange på en gang der jeg gikk på babysvømming også. Og der oppfordret kursholderne til å være raske i garderoben, henviste spesifikt til en sittegruppe utenfor for amming. Det ble fullt i den sittegruppa raskt da, så jeg ammet i bilen, men det funket for oss. 

Så jeg ville tatt opp dette med kursholderne. Forhåpentligvis vil en oppfordring derfra hjelpe. 

Anonymkode: cd3c0...e17

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hahaha, der kræsjet altså barnevogn- og amme-mafia med sine medsøstre 🤣

Anonymkode: 1d5ad...084

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...