AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #1 Skrevet 16. januar 2024 Har hatt det i flere mnd. Klør veldig til tider. Har prøvd alt. Hva er dette? Anonymkode: b7d00...066
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #2 Skrevet 16. januar 2024 Gå til legen hvis du er bekymret. Du kan ikke få diagnose her inne. Anonymkode: 98e91...14f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #4 Skrevet 16. januar 2024 Er det på hendene? Bruker du fuktighetskrem? Anonymkode: 196e4...0ee
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #5 Skrevet 16. januar 2024 Kuldeutslett, eksem, skabb… Kan være mye rart, ville snakket med legen Anonymkode: 17b43...9cf 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #6 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det på hendene? Bruker du fuktighetskrem? Anonymkode: 196e4...0ee Ja på handa. Ja men er tørrerepå vinteren. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kuldeutslett, eksem, skabb… Kan være mye rart, ville snakket med legen Anonymkode: 17b43...9cf Har time om 4 uker. Så håpet noen hadde noen råd her inne i mellomtiden. Ts Anonymkode: b7d00...066
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #7 Skrevet 17. januar 2024 Hva er alt du har prøvd? Er det ved håndleddet? Bruker du ev. klokke/armbånd? Anonymkode: 329c9...685
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #8 Skrevet 17. januar 2024 Hvis du har prøvd alt er det sannsynligvis ikke eksem. Det pleier å forsvinne etter kortisonkur eller en annen medisin. Anonymkode: d39e7...fa9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #9 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja på handa. Ja men er tørrerepå vinteren. Har time om 4 uker. Så håpet noen hadde noen råd her inne i mellomtiden. Ts Anonymkode: b7d00...066 Jeg har sånn eksem, du kan prøve hydrokortison, salve er bedre enn krem, men det er viktig å bruke fuktighetskrem i tillegg. Ikke bruk fuktighetskrem med parfyme, og bruk hansker når du går ut i kulda. Anonymkode: 196e4...0ee
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #10 Skrevet 17. januar 2024 Er eksemet flekkvis eller flere bilder av samme eksem? Jeg synes det minner om atopisk eksem. Det kan forekomme flekkvis, eller bare ett sted. Stort område, lite område. Både barna og jeg har atopisk eksem, og jeg får typiske eksemområder på overarmene, en liten 5 mm prikk med utslett og så et litt større område ved siden av. Jeg opplever ikke særlig kløe, hovedsakelig svie eller ingenting. Får det på begge armene, akkurat samme sted 😅 Det ene barnet mitt får det bak knærne og oppå lårene. Lett kløe iblant, men generelt lite affektert av det. Begge vi to har eksem som ligner det på bildene dine. Det andre barnet får det på hendene når det er kaldt. Masse flekkvise såre områder, og er mye hardere angrepet de stedene eksemet oppstår. Hun har hatt litt på overarmene og i albuekroken også. Ingen av oss har mye eksem, kun disse her områdene. Vi bruker hovedsakelig pattesalve, men på vinterstid kommer det tilbake og tilbake, og forsvinner vel egentlig aldri helt. Barnet med sår på hendene, smøres med tykk håndkrem og det holder det i sjakk, men det forsvinner ikke. Pattesalva lindrer på de andre områdene, men helbreder ikke. På sommerstid er eksemet helt eller delvis borte, og skulle det være noe, kan pattesalva ta det for en periode. Men det kan også ligne allergi. Jeg tåler ikke nikkel, og allergisk reaksjon kan se slik ut. Det forsvinner av seg selv i løpet av dager/et par uker hos meg, avhengig av hvor kraftig reaksjonen er. Typisk ved bruk av klokke eller armbånd jeg ikke har visst inneholdt nikkel. Det beste er å ta det opp med legen selvfølgelig. Anonymkode: 952bc...daa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå