Gå til innhold

Til dere som har bruskpiercinger, hvor lenge være tålmodig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Til dere som har en form for brusk piercing, hvor lenge tenkte dere at jeg skal være tålmodig og se om den vil bli bra liksom?

Jeg tok en daith i august, og den var vond lenge, sov ikke på den, prøvde å være forsiktig med press osv, renset tre ganger om dagen de første ukene.

Var i kontakt med pierceren min etter noen mnd som sa jeg skulle prøve å smøre på bacymicin salve en uke da det væsket en del, noe som hjalp da det sluttet å gjøre vondt og væske.

Har etter det utviklet piercing klumper, altså klumper rundt begge innstikkstedene og fikk råd om varme saltvanns omslag og smøre på te tre olje, gjorde det i 14 dager uten effekt.. 

Etter 5 nesten 6 mnd byttet jeg smykke i håp om at det skulle hjelpe. Var overraskende lett å bytte smykke, ingen problemer i forbindelse med det, men nå er det en mnd siden og er fortsatt klumper, kun ubehaglig ved berøring av klumpene(rens), ikke ellers.

Skal jeg gi det er fullt år før jeg tar ut smykke og tenker at brusk piercing ikke er for meg, eller er det ikke noe vits? Er det håp om at den kan bli bra? 

Liker piercingen godt, syntes den er kjempe fin og har egentlig lyst på flere.. har tidligere hatt i nese, brystvorte, navel og tunge uten at det var noe problemer 🥺

Sorry langt innlegg..

Anonymkode: 00a57...81c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tror jeg rett og slett er veldig ulikt fra person til person. For min del så har jeg alltid følt at piercingene mine ble verre av å rense. Men utenom det grodde mine seg veldig fint til ganske kjapt. 

Jeg følte rett og slett at rensingen gjorde at det var sårt lenger på en måte. Kanskje du rett og slett bare skal prøve å la det være helt i fred?

Anonymkode: ab2ba...b59

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 22.43):

Hei!

Til dere som har en form for brusk piercing, hvor lenge tenkte dere at jeg skal være tålmodig og se om den vil bli bra liksom?

Jeg tok en daith i august, og den var vond lenge, sov ikke på den, prøvde å være forsiktig med press osv, renset tre ganger om dagen de første ukene.

Var i kontakt med pierceren min etter noen mnd som sa jeg skulle prøve å smøre på bacymicin salve en uke da det væsket en del, noe som hjalp da det sluttet å gjøre vondt og væske.

Har etter det utviklet piercing klumper, altså klumper rundt begge innstikkstedene og fikk råd om varme saltvanns omslag og smøre på te tre olje, gjorde det i 14 dager uten effekt.. 

Etter 5 nesten 6 mnd byttet jeg smykke i håp om at det skulle hjelpe. Var overraskende lett å bytte smykke, ingen problemer i forbindelse med det, men nå er det en mnd siden og er fortsatt klumper, kun ubehaglig ved berøring av klumpene(rens), ikke ellers.

Skal jeg gi det er fullt år før jeg tar ut smykke og tenker at brusk piercing ikke er for meg, eller er det ikke noe vits? Er det håp om at den kan bli bra? 

Liker piercingen godt, syntes den er kjempe fin og har egentlig lyst på flere.. har tidligere hatt i nese, brystvorte, navel og tunge uten at det var noe problemer 🥺

Sorry langt innlegg..

Ikke bruk tetreolje, det skaper bare masse irritasjon. Sørg for at smykket du bruker er titanium med implantatkvalitet. La den være i fred, i nød bruk sterilt saltvann. En daith bruker laaang tid på å bli 100% bra og du burde gi den minst et år, spesielt hvis plasseringen ikke er optimal eller smykket er av dårlig kvalitet. Få evnt en annen piercer til å se på den, kan hende plasseringen er feil.

Jeg hadde masse problemer med min pga dårlig utførelse og dårlig smykke, fikk masse rare råd fra studio som gjorde det verre. Byttet tilslutt smykke og lot den være i fred. Tok sin tid, men nå har jeg ingen problemer lenger.

Anonymkode: f7413...37d

Skrevet

Jeg har rook-piercing, og det tok sikkert 1,5 år før den var skikkelig grodd og ikke "plagsom". 

Anonymkode: b6557...30c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har rook-piercing, og det tok sikkert 1,5 år før den var skikkelig grodd og ikke "plagsom". 

Anonymkode: b6557...30c

Det er også skikkelig fint 😍 kjenner at jeg ikke er vilt stressa med å ta en ny "vanskelig" piercing med det første da 😝

Jeg stoler veldig på hun som eier studioet, hun er veldig flink men hun er en tatovør.. jeg har bare antatt at hun ansetter folk hun stoler på.. 

Har alt forsøkt å bytte smykke en gang, men skal kikke litt om jeg finner et smykke med enda bedre kvalitet kanskje.

Har dere andre plasser enn bodymod som er fine plasser å handle smykke? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...