Gå til innhold

Hva ville du brukt pengene til om du vant 1.35 milliarder ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser du for kvardagen hadde blitt om du hadde vunnet norgesrekorden i lottospill på hele 1.35 milliarder. ?

1.35 millarder er ufatteleg    mye penger, og  han eller hun  vil nok få  den økonomiske kvardagen snudd litt på  hode  etterhvert som summen får synke innover seg. 

Anonymkode: c886e...b9e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gitt bort mye til veldedighet, familie og venner. Tatt lang ferie og opplevd masse med familien. Bygd nytt hus. Startet opp eget firma med det jeg aller helst vil jobbe med. 

Anonymkode: 3eac3...913

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Leilighet på Manhattan og hus i California. Gitt mye til venner og familie.

Endret av Fountaine
  • Liker 5
Skrevet

Gjort min familie rik, delt litt smått dann og vann, kjøpt en hel bygd, designet og bygget meg et heftig hus og en hytte, kjøpt meg et par biler og levd i sus og dus vell viten om at min formueskatt ville gjort den lille hjemkommunen min svært godt.

Anonymkode: 6ba4f...b27

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Delt med mine barn💜 og støttet noen veldedige formål og forskning. Og så pensjonert meg

Anonymkode: bf582...62e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Reist til et fattig land og bygget skole, barnehjem eller annet det var behov for. 

Donert mye til dyrebeskyttelsen. 

Spart mye til barna mine. 

Kjøpt leilighet til svigermor. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Sluttet i jobben, tatt barna ut av skolen og ansatt privatlærer, for så å reise jorda rundt på dannelsesreise. Med luksus og comfort selvfølgelig.

Anonymkode: 2cee0...aa2

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Samt donert en god sum til biomedisinsk ME-forskning.

Anonymkode: 6ba4f...b27

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet

Så mye trenger jeg ikke, så jeg hadde gitt bort til de jeg syns jeg burde dele med. 

Det gøyeste måtte være å invitere til fest og så gitt alle gjestene som dukket opp én million hver. Synd for dem som meldte avbud... 🤭

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg må tenke litt på hva jeg skal gjøre nå.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Delt med familie
Gitt mye til veldedighet
Kjøpt meg hus og bil
..og hund :)
..og hytte!
Fysioterapi o.l ukentlig resten av livet

Jeg vet ikke, jeg blir overveldet av tanken på så mye penger.  

Anonymkode: a3e8f...941

• Nyttig 1
Skrevet

Sagt opp jobben! Måtte nok ha noe å finne på, men har veldig lyst å studere. Bruke hodet på en annen måte enn jeg nå gjør 

Bygd hus med sjøen og hytte på fjellet 

Delt med nærmeste familie

Reist 

Å så hadde jeg sikkert etter dette hatt en hau igjen. Det er så mye penger at det går nok ikke an å forestille seg. 

Anonymkode: 2d740...d04

• Liker 1
Skrevet

Gjort ferdig det nåværende jobb prosjektet og deretter pensjonert meg og brukt tid på det jeg liker aller mest. Brukt mye tid med familie. Invitert venner på fest. 

Gitt bort til familie og venner. Donert til nyttige lokale formål. Bygget leiligheter og leid ut til fattige småbarnsforeldre. Slik at de får bo moderne og godt og ikke i slitte leiligheter.

Boret etter vann og bygget noen skoler og sykehus/helsesenter 

Høres ut som at jeg hadde klart å bruke opp pengene 🤣🤣. Det skulle jeg ikke ville gjort. 😆

Anonymkode: c43e9...10a

• Nyttig 1
Gjest Chicchi
Skrevet

-kjøpt bolig i stedet for å leie

-bytta ut min upålitelige Sköda fra 2004

-slutta i jobben og blitt kunstner på heltid

-fikset puppene

-gitt til familie så de skulle klart seg livet ut

-spart til ungene

Skrevet

Kjøpt leilighet til kompisen min som har slitt økonomisk i mange år, kjøpt hus til venninna mi som ønsker seg det. 

Gitt masse til gode formål. Bygget om huset mitt slik jeg ønsker det. 

Reist på cruise og en eller annen lang ferie. Muligens slutta i jobben, men greit å ha litt å gjøre da 😊 evt startet barnehjem eller noe. Er så mye en kunne gjort 

Anonymkode: bc952...ba4

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nedbetalt alt av lån først. 

Startet selskap som kjøpte tomter og utviklet dem, jobber som snekker idag og ville ikke sluttet med det, bare bygget det selv og solgt boligene når en var ferdig.

Kjøpt hytte på fjellet.

Nedbetalt lån for de venner og familie som har vært der for meg. Betalt oppussing av boligene til de som jeg mener fortjener det. 

Styrket økonomien til ett lokalt idrettslag som jeg spiller på slik at de kunne fått nye fasiliteter, kommunen hadde nok kommet fortere på banen om de hadde fått sponset mye av anlegget. 

Har egentlig ikke tenk så mye mer over det ennå, nærmeste familie hadde nok fått ett bankkort hver som det hadde vært en viss sum med penger på 24/7. 

Jeg hadde ikke sluttet å jobbe, da hadde jeg gått på veggen, men skjønner at andre ønsker det også :)

Skrevet

Ville hatt min egen tjener! Ikke en som var der hele tida, men en som både ryddet og vasket for familien. Og en privat trener, og kanskje en slags kokk. Så ville jeg bygget om huset og bygget på et rom. Fått noen til å innrede det og gjøre livet mitt eeeeenkelt! Da kunne jeg både jobbet og fulgt opp ungene mine uten dårlig samvittighet. Ville bare brukt lønna mi til å betale hushjelpa. 

Og så ville jeg sikret barna mine og lagt av til barnebarna også. Og mine tantebarn skulle fått så det monna, men aller mest min pappa. Og Stine Sofies stiftelse, og barnas stasjon. 

Anonymkode: 798e2...36e

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Da hadde jeg først betalt ned mesteparten av gjelden til mamma. 

Så hadde jeg gitt en del penger til min bror, min bestekompis og min manns bestekompis så de alle kunne kjøpt hus. 

Det hadde nok også blitt nybygd hus på oss. 

Unga skulle fått masse sparepenger. 

Så hadde jeg opprettet college fond til 7 unger som mistet pappan sin nå nylig. 

Gitt en liten sum til et sted vi ofte ferierer i utlandet. 

Resten hadde gått i sparing. Aksjer og fond.

Muligens en leilighet i varmere strøk. 

Skrevet

Kjøpt ny lommebok.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nytt hus og nye biler. Hadde tatt minst ett år fri. Reist. Kjøpt meg båt (ikke en sånn kvalmende stor en). Betalt ned gjeld. Gitt til veldedighet, og familien. Og så hadde nok mye blitt investert i et globalt indeksfond. 

Anonymkode: 338a4...baf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...