AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #1 Skrevet 16. januar 2024 Sitter og passer noen barn som sover og skal sitte her noen timer. Er det innafor å rydde litt? Kjøkkenet flyter og det er leker over alt. Tenker bare overfladisk rydding, ikke inn i skuffer og skap på soverommet. Hadde du synes det var greit eller ubehagelig? Anonymkode: 28e50...35c 1 4
vea Skrevet 16. januar 2024 #4 Skrevet 16. januar 2024 Spørs hvem du passer for. Svigers kan finne på å sortere single sokker eller brette klær om jeg ikke har kommet rundt og dunken står fremme når ungene er lagt. Det er fint, men sært om en bekjent gjorde det 😅 Men å rydde kjøkkenbenk og leker, null stress. Digg å komme hjem til tenker jeg. 4 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #5 Skrevet 16. januar 2024 Greit å rydde det man selv eller barnet roter til mens man er der. Ikke gå i skuffer og skap. Anonymkode: 40dcb...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #6 Skrevet 16. januar 2024 Rydde opp leker og det man selv og barnet har rotet ja. Rydde inn i oppvaskmaskinen hvis den er tømt ja. Brette pledd og rydde puter i sofaen ja. Vaske med en klut hvis dere har spist og sølt ja. alt annet er bare sært synes jeg Anonymkode: 545bd...526 10
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #7 Skrevet 16. januar 2024 vea skrev (4 minutter siden): Spørs hvem du passer for. Svigers kan finne på å sortere single sokker eller brette klær om jeg ikke har kommet rundt og dunken står fremme når ungene er lagt. Det er fint, men sært om en bekjent gjorde det 😅 Men å rydde kjøkkenbenk og leker, null stress. Digg å komme hjem til tenker jeg. En nabo. Jeg kom etter ungene var lagt, så har ikke rotet noe selv. Anonymkode: 28e50...35c
Anononyma Skrevet 16. januar 2024 #9 Skrevet 16. januar 2024 Leker ja, og gjerne få oppvask inn i oppvaskmaskin, det blir de nok glad for! La bad, klær etc være 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #10 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En nabo. Jeg kom etter ungene var lagt, så har ikke rotet noe selv. Anonymkode: 28e50...35c Tenk på at alt du gjør hjemme hos dem også kan oppleves som kritikk av hvordan de har det hjemme og lever. Såfremst dere ikke er super nære venner med denne naboen, så er det nok best å la det være. Anonymkode: 3d8b2...4da 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #11 Skrevet 16. januar 2024 Jeg hadde elsket det. Hadde blitt litt flau, for hadde følt på skam for at jeg har det rotete (jeg vet, ikke bra), men du hadde gjort meg en stor tjeneste og jeg kunne gått til sengs med én byrde mindre den kvelden. Anonymkode: e0f4b...806 3 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #12 Skrevet 16. januar 2024 En venn, en familie, ja. En nabo, nei. Anonymkode: c6ae1...084 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #13 Skrevet 16. januar 2024 Hos meg så kunne du fint ryddet leker bort, men kjøkkenet mitt lar du være i fred hvis ikke annet er avtalt Anonymkode: 7c8e2...057 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #14 Skrevet 16. januar 2024 Nei, ikke for en nabo 🫣🫣🫣 Anonymkode: bedb1...719 3
Sveija Skrevet 17. januar 2024 #15 Skrevet 17. januar 2024 Tenker det spørs litt på barnets alder. For eksempel er det et litt større barn (ikke baby) kan det være at barnet er midt i en lek han/hun vil fortsette neste dag, og dersom lekene ryddes bort, kan dette ødlegge hele leken, og skape store problemer neste dag. Tenker at om foreldrene ikke selv har ryddet, så kan det være en grunn for dette. 1
Arkana Skrevet 17. januar 2024 #16 Skrevet 17. januar 2024 Det som har med barna å gjøre ja, og også enig i at oppvask er greit. Alt annet vet du ikke om de har en grunn til å la ligge eller ikke så det lar du være. Det kan også oppfattes invaderende om noen man ikke kjenner så godt tar seg til rette på den måten så greit å holde seg til noe som er ganske trygt.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #17 Skrevet 17. januar 2024 Jeg hadde ikke likt det. Svigermor ryddet en gang hos meg mens hun passet barn, men det var fordi vi var slått ut av sykdom. Da hadde vi en unnskyldning for at det var rotete og følte meg ikke kritisert. Anonymkode: dd39d...adb
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #18 Skrevet 17. januar 2024 Du hadde fått en liten bonus hadde du gjort det hos oss. Fellesarealet og steder som er tilgjengelig for en barnevakt er tommel opp. Soverom, kontor og rom du egentlig ikke skal ha behov for å gå inn på er nei. Anonymkode: f496f...edb 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #19 Skrevet 17. januar 2024 Så mange som ikke ville likt et ryddigere hjem uten å gjøre det selv😅 Jeg hadde satt uendelig stor pris på det. Komme hjem til et ryddig kjøkken og ingen barneleker utover alt hadde vært himmelsk. Anonymkode: a5cd9...5e9 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #20 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Sitter og passer noen barn som sover og skal sitte her noen timer. Er det innafor å rydde litt? Kjøkkenet flyter og det er leker over alt. Tenker bare overfladisk rydding, ikke inn i skuffer og skap på soverommet. Hadde du synes det var greit eller ubehagelig? Anonymkode: 28e50...35c Jeg ville satt pris på det!! Blir faktisk litt irritert om barnevakten ikke har ryddet litt (i det minste tatt opp lekene fra gulvet). Men såklart: Om kjøkkenet var helt bombet da du kom, hadde jeg ikke ventet at det var ryddet, men om du hadde gitt ungene kveldsmat og dermed bidratt til rotet, synes jeg det hadde vært fint om du tok ut av oppvaskmaskinen og tok det verste ellers også. Pluss i margen her altså. Anonymkode: fb0e6...9e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå