Gå til innhold

Å reise med katt på fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser om ulike transportbagger og ser det anbefales Sherpa tranaportbag. Men Trixie Ryan transportveske er noe billigere og tenker det kan være et alternativ. Størrelse er innafor.

Noen som vet om det kun er Sherpa som er godkjent ( fly innenlands)?

Anonymkode: 94002...bbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flyselskapene har ulike krav til størrelse, men felles er at de må være godt ventilert og lekkasje- og bittsikkert . Altså laget for dyr.
 Så lenge du fyller de kravene så godtar de transportbagger av andre merker. 

Anonymkode: 4a182...e7e

• Liker 1
Skrevet

Det er slett ikke nødvendig med Sherpa! Det er ingen godkjenning av reisevesker på noen måte, du kan bruke akkurat hvilken type og merke du vil. Det må være rømningssikkert, ventilert og riktig størrelse. Har selv brukt Trixie, veldig fornøyd med den. Det finnes også andre rimelige merker som funker fint. 

Skrevet

Jeg reiser ofte med katt på fly, og har Sherpa størrelse M. Jeg har aldri opplevd at flyselskapet har sjekket verken størrelse eller kvalitet på vesken, så du kan nok trygt kjøpe en annen veske.

Skrevet
silkestrå skrev (På 18.1.2024 den 12.40):

Jeg reiser ofte med katt på fly, og har Sherpa størrelse M. Jeg har aldri opplevd at flyselskapet har sjekket verken størrelse eller kvalitet på vesken, så du kan nok trygt kjøpe en annen veske.

Jeg vet om flere som har fått kontrollert størrelsen og noen som har blitt nektet pga målene ikke stemte. Så å ikke følge målene er å ta en sjanse, blir du nektet og ikke rekker å skaffe en reiseveske av riktig størrelse så er det du som må betale for en ny flybillett. 

Anonymkode: 4a182...e7e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...