Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en kraftig Rottis hannhund som i dag er 23  mnd, vi hadde han inne til HD/AD for en stund tilbake, det er ikke HD eller AD på noen av de andre søskene hans verken i kullet eller tidligere kull, dette var det 2 kullet til mot og fars 8 kull, ingen der heller, og ingen i linjene Men vi fikk da D på ene siden og E på andre siden. Han er nå kastrert. Men til tross for at han er kraftig er han likevel slank og han er myk i ledd, det var ingen tegn til halting i det hele. Men hva ville dere gjort? Han kan fint fungere i det daglige men tas da ut av opptreningen til redningshund.

Anonymkode: 4b69e...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt hund selv med grad e! Hun ble 12 år og levde helt uten plager frem til det.

Jevnlig men ikke for hard mosjon er viktig for å holde det i sjakk, vår var jakthund og var med i jakt frem til 8 år.

Ville ikke gått for redningshund kanskje men samtidig ikke vært redd for å la hunden brukes. Jeg tenker at det beste dere kan gjøre er å ta en dag av gangen og la hunden få et liv med kvalitet. Er dere «voksne» nok til å ta det tunge valget den dagen han plages tror jeg dere kan få et fint liv sammen uansett ❤️

Anonymkode: f9f4b...eb5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med myke ledd?

Ville satt den på leddtilskudd, fortsatt å holde den slank og trent den jevnt. En fysio/massør på hund kan tipse om øvelser for å holde bakparten sterk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde avlivet. Har dårlig erfaring med store raser og E-hofter. Det skal lite til før det blir overbelastning og man må hele tiden ta hensyn til hunden i det daglige. Personlig kan jeg ikke ta så stor hensyn til én hund over flere år. 

Husk at smerter på en rottis kan utvikle seg til alvorlig aggresjonsproblematikk. De viser gjerne ikke smerter før det har gått for kant og da "smeller" det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (1 time siden):

Jeg hadde avlivet. Har dårlig erfaring med store raser og E-hofter. Det skal lite til før det blir overbelastning og man må hele tiden ta hensyn til hunden i det daglige. Personlig kan jeg ikke ta så stor hensyn til én hund over flere år. 

Husk at smerter på en rottis kan utvikle seg til alvorlig aggresjonsproblematikk. De viser gjerne ikke smerter før det har gått for kant og da "smeller" det. 

Selvfølgelig hadde du avlivet. Hadde ikke regnet med annet fra den kanten.

Anonymkode: 3a134...8f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/16/2024 at 9:01 PM, AnonymBruker said:

Vi har en kraftig Rottis hannhund som i dag er 23  mnd, vi hadde han inne til HD/AD for en stund tilbake, det er ikke HD eller AD på noen av de andre søskene hans verken i kullet eller tidligere kull, dette var det 2 kullet til mot og fars 8 kull, ingen der heller, og ingen i linjene Men vi fikk da D på ene siden og E på andre siden. Han er nå kastrert. Men til tross for at han er kraftig er han likevel slank og han er myk i ledd, det var ingen tegn til halting i det hele. Men hva ville dere gjort? Han kan fint fungere i det daglige men tas da ut av opptreningen til redningshund.

Anonymkode: 4b69e...064

Hva jeg ville gjort? Etter å ha sett flere hunder i omgangskretsen slite med dette fra ung alder og eiere som har gjort alt mulig for å behandle og tilpasse, så hadde jeg nok valgt å avlive ved første tegn på ubehag.... Hva får hunden ut av et liv med smerter, ubehag og begrensninger? Ingenting. Det handler kun om eiernes behov til syvende og sist og selv om jeg skjønner det, er det ikke riktig å sette egne behov foran hundens ve og vel. 

Anonymkode: c1888...bb3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Selvfølgelig hadde du avlivet. Hadde ikke regnet med annet fra den kanten.

Anonymkode: 3a134...8f4

Oj, så tøff som anonym på kvinneguiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...