Gå til innhold

Kjøleskap som lekker..?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et par dager siden begynte det å lukte veldig "friskt" her inne, som om det er en eller annen form for gass. Så jeg lurer på om det kan være kjøleskapet som lekker freon? Eller bruker de det i kjøleskap lenger? Inne i kjøleskapet lukter det definitivt "kjøleskap" som jeg regner med er freon? Har noen opplevd kjøleskap som lekker? Hva er tegnene og hvordan lukter det?

Anonymkode: eb5be...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammelr er kjøleskapet? Freon gass ble byttet for ganske mange år siden til en fargeløs og luktfri gass.

Anonymkode: 03df6...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor gammelr er kjøleskapet? Freon gass ble byttet for ganske mange år siden til en fargeløs og luktfri gass.

Det er så gammelt at pakningen er begynt å bli stiv. Og noe lukter det her nå, det er helt sikkert, jeg vet bare ikke hva det er eller hvor det kommer fra. Det er ikke noe råttent, det er ikke bensin, røyk eller parfyme. Det er en veldig spesiell lukt som jeg forbinder mest med kjøleskap og kjølerom. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bare å få kjøleskapet ut av huset så fort som mulig

https://www.nrk.no/innlandet/stengt-etter-gasslekkasje-1.5599164

Der lukter det jo veldig sterkt at det ikke er noen tvil. Her lukter det såpass lite at jeg tror det er bare jeg som kjenner det og jeg lurer på om jeg innbiller meg hele greiene. Derfor spør jeg om noen har erfaring med et kjøleskap som lekker. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

For et par dager siden begynte det å lukte veldig "friskt" her inne, som om det er en eller annen form for gass. Så jeg lurer på om det kan være kjøleskapet som lekker freon? Eller bruker de det i kjøleskap lenger? Inne i kjøleskapet lukter det definitivt "kjøleskap" som jeg regner med er freon? Har noen opplevd kjøleskap som lekker? Hva er tegnene og hvordan lukter det?

gassen i kjøleanlegget er i et lukket system, så det lukter ikke gass i kjøleskapet som en normal. 

Jeg hadde et kjøleskap fra sikkert 80 tallet som lakk, der "smakte" en lekkasjen i lufta. men er ikke unormal at kjøleanlegg etterhvert kan få en lekkasje. Til slutt kjøler det dårligere og stopper på kjøle.

Anonymkode: 8e5f4...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

gassen i kjøleanlegget er i et lukket system, så det lukter ikke gass i kjøleskapet som en normal. 

Jeg hadde et kjøleskap fra sikkert 80 tallet som lakk, der "smakte" en lekkasjen i lufta. men er ikke unormal at kjøleanlegg etterhvert kan få en lekkasje. Til slutt kjøler det dårligere og stopper på kjøle.

Anonymkode: 8e5f4...273

Ja det er "noe" i lufta her, tror ikke jeg innbiller meg det. Det er akkurat som jeg kjenner det fysisk i nesa også, som om det river litt i nesa.TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kjøleskapet lekke over tid før det blir dårligere og til slutt slutter å virke? Husverten sier at gassen forsvinner ut fort pga trykket, så han mener at det kan IKKE være kjøleskapet. Samtidig som at det er ingenting annet her inne som kan lukte egentlig, og jeg blir dårligere og dårligere. Tåkete i hodet, klarer ikke tenke, tendenser til hodepine, ekstremt trøtt, hoster..... TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...