AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #1 Skrevet 16. januar 2024 Da jeg var liten opplevde jeg flere ganske forferdelige ting som foreldrene mine gjorde mot meg, uten å gå i detalj. Men når mannen min blir sint, gjør han det samme mot meg. Han vet hva de gjorde. Hvorfor gjør han det? Jeg blir nærmest hysterisk av redsel og da gjør han narr og hermer etter meg og sier at jeg må ta meg sammen. Anonymkode: 2a3b8...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #2 Skrevet 16. januar 2024 Har du fortalt han om hva du har opplevd? Jeg tror du må forlate han, for din egen del. Hvis du blir livredd så må du forlate han❤️ Anonymkode: 2eab2...b3f 5 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #3 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du fortalt han om hva du har opplevd? Jeg tror du må forlate han, for din egen del. Hvis du blir livredd så må du forlate han❤️ Anonymkode: 2eab2...b3f Leste litt fort, ser du har fortalt han. Han prøve å bryte deg ned med vilje.. Han har nok sine egne skjelett i skapet desverre. Anonymkode: 2eab2...b3f 5 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #4 Skrevet 16. januar 2024 Løøøøp. Oppsøk krisesenter om du trenger. Dette er ikke en mann som vil deg vel. Varme tanker og håper du finner gode mennesker i ditt liv ❤️ Anonymkode: 67139...0d5 7 1 5
NiceOrNothing Skrevet 16. januar 2024 #6 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da jeg var liten opplevde jeg flere ganske forferdelige ting som foreldrene mine gjorde mot meg, uten å gå i detalj. Men når mannen min blir sint, gjør han det samme mot meg. Han vet hva de gjorde. Hvorfor gjør han det? Jeg blir nærmest hysterisk av redsel og da gjør han narr og hermer etter meg og sier at jeg må ta meg sammen. Anonymkode: 2a3b8...e6f Det er ikke uvanlig å bli tiltrukket av noen / noe som føles gjenkjennbart fra barndom / oppvekst . Du MÅ komme deg vekk fra han her, han er ikke god for deg . Løp kjære deg ❣️. Snakk med fastlege , evnt ring et krisesenter å få samtaler , hjelp til å komme deg vekk . 5 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #7 Skrevet 16. januar 2024 Han er ikke bra for deg, du bør avslutte forholdet så fort du kan! Anonymkode: cffbc...9a9 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #8 Skrevet 16. januar 2024 Mannen er en sadistisk voldsmann - du MÅ komme deg bort fra ham! Men ikke si fra til ham på forhånd, for han kan bli svært farlig. Kontakt nærmeste Krisesenter: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Du trenger ikke ta med deg noe, de og politiet vil hjelpe deg med å få tak i dine ting (eller kaste ut mannen) på en trygg måte. ❤️ Anonymkode: 31401...b25 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #9 Skrevet 16. januar 2024 Du har funnet deg en mann som dessverre er som foreldrene dine. Det er dessverre slik at man gjerne finner seg noe som virker kjent. Når du fortalte om dine sår, så har du gitt denne mishandleren en bruksanvisning på hvordan han skader deg. Og han vil kanskje si at det er DU som er problemet pga barndommen din, og at du "overfører" det på han og ser feilaktig på han som en mishandler. Dette er en del av mishandlingen. Anonymkode: 7a3d3...476 4 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #10 Skrevet 16. januar 2024 Kjære, kjære deg. Dette stikker dypt hos meg. Din mann lider åpenbart av "generational trauma", som alt for fort blir misbrukt av mennesker som ikke aner eller vet hva dette betyr. Men dette er en klassiker, og den har hendt meg og. Han bør umiddelbart bli oppfordret, ikke tvunget, til ikke en standard psykolog-stamtale, men snarere noe mer drastisk. Psykedelika-terapi er de siste 20 årene blitt kjent som ekstremt effektivt i nettopp slike saker. Det er imidlertid ikke noe som er lov i Norge p.t., dessverre. Den beste måten å kurere slike traumer på er å la vedkommende selv møte sine egne, og sine forfedres traumer, gjennom en psykedelisk retreat hvor dette utføres på minimum 3-max 8 dager. Skriver dette som anonym av åpenbare årsaker. Det finnes gode kurer for dette. Om han er noenlunde macho, bøy han mot å se podcasts fra Jocko eller Shawn Ryan som går på nettopp dette. De har flere relevante intervjuer med folk, stort sett mennesker som har blitt med i spesialenheter i militæret for å Xe folk ut av rent sinne, og for å bevise hva de aldri hadde. Jeg har selv brukt pscilocybin for å komme over mitt eget traume. I mitt tilfelle var det helt åpenbart at pappa reagerte akkurat som bestefar. som igjen reagerte som oldefar. Det er absolutt, 100%, noe å sjekke ut. Skulle ønske jeg kunne skrive denne posten uten å være anonym. Ønsker deg lykke til, og forhåpentligvis kan du finne kontakter basert på de kanalene jeg henviste deg til. Anonymkode: ed346...64c 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #11 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kjære, kjære deg. Dette stikker dypt hos meg. Din mann lider åpenbart av "generational trauma", som alt for fort blir misbrukt av mennesker som ikke aner eller vet hva dette betyr. Men dette er en klassiker, og den har hendt meg og. Han bør umiddelbart bli oppfordret, ikke tvunget, til ikke en standard psykolog-stamtale, men snarere noe mer drastisk. Psykedelika-terapi er de siste 20 årene blitt kjent som ekstremt effektivt i nettopp slike saker. Det er imidlertid ikke noe som er lov i Norge p.t., dessverre. Den beste måten å kurere slike traumer på er å la vedkommende selv møte sine egne, og sine forfedres traumer, gjennom en psykedelisk retreat hvor dette utføres på minimum 3-max 8 dager. Skriver dette som anonym av åpenbare årsaker. Det finnes gode kurer for dette. Om han er noenlunde macho, bøy han mot å se podcasts fra Jocko eller Shawn Ryan som går på nettopp dette. De har flere relevante intervjuer med folk, stort sett mennesker som har blitt med i spesialenheter i militæret for å Xe folk ut av rent sinne, og for å bevise hva de aldri hadde. Jeg har selv brukt pscilocybin for å komme over mitt eget traume. I mitt tilfelle var det helt åpenbart at pappa reagerte akkurat som bestefar. som igjen reagerte som oldefar. Det er absolutt, 100%, noe å sjekke ut. Skulle ønske jeg kunne skrive denne posten uten å være anonym. Ønsker deg lykke til, og forhåpentligvis kan du finne kontakter basert på de kanalene jeg henviste deg til. Anonymkode: ed346...64c Nei, hun skal ikke arrangere noen retreat for mannen som mishandlet henne. Hun skal komme seg vekk! Anonymkode: bc038...4f8 1 8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #12 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ønsker deg lykke til, og forhåpentligvis kan du finne kontakter basert på de kanalene jeg henviste deg til. Takk, men jeg skjønner ikke. Hvilket traume har mannen min? Anonymkode: 2a3b8...e6f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #13 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og han vil kanskje si at det er DU som er problemet pga barndommen din, og at du "overfører" det på han og ser feilaktig på han som en mishandler. Dette er en del av mishandlingen. Ja, han sier at jeg er gal i hodet og at hvis jeg hadde oppført meg ordentlig hadde ikke det skjedd. Anonymkode: 2a3b8...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #14 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mannen er en sadistisk voldsmann - du MÅ komme deg bort fra ham! Jeg blir litt forvirret av dette. Han bruker jo ikke direkte vold, han slår ikke. Og han kan også være veldig snill, feks reise ut sent på kvelden kun for å kjøpe smågodt til meg fordi jeg har lyst på det. Anonymkode: 2a3b8...e6f 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #15 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir litt forvirret av dette. Han bruker jo ikke direkte vold, han slår ikke. Og han kan også være veldig snill, feks reise ut sent på kvelden kun for å kjøpe smågodt til meg fordi jeg har lyst på det. Anonymkode: 2a3b8...e6f Han bruker psykisk vold mot deg, sårer deg der han vet det treffer mest. Så bytter han taktikk innimellom så du blir forvirret. Anonymkode: bc038...4f8 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #16 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Da jeg var liten opplevde jeg flere ganske forferdelige ting som foreldrene mine gjorde mot meg, uten å gå i detalj. Men når mannen min blir sint, gjør han det samme mot meg. Han vet hva de gjorde. Hvorfor gjør han det? Jeg blir nærmest hysterisk av redsel og da gjør han narr og hermer etter meg og sier at jeg må ta meg sammen. Anonymkode: 2a3b8...e6f Eksen min gjorde det samme, når vi først møttes bar jeg på så mye smerte og sår etter en vond oppvekst. Jeg fortalte ham alt, han spurte, lyttet, så medfølende på meg. Og når jeg hadde fortalt ham alt som gjorde vondt, brukte han de neste 5 årene med å bryte meg ned og kontrollere meg med det. Du må vekk, dette vil ikke ta slutt. Du må vekk, så må du bearbeide oppveksten din og finne den freden du kan med den, det måtte jeg. Nå kan ingen bruke den mot meg lenger, jeg er ikke redd og såret mer. Men du må vekk. Anonymkode: 47471...90b 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #17 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kjære, kjære deg. Dette stikker dypt hos meg. Din mann lider åpenbart av "generational trauma", som alt for fort blir misbrukt av mennesker som ikke aner eller vet hva dette betyr. Men dette er en klassiker, og den har hendt meg og. Han bør umiddelbart bli oppfordret, ikke tvunget, til ikke en standard psykolog-stamtale, men snarere noe mer drastisk. Psykedelika-terapi er de siste 20 årene blitt kjent som ekstremt effektivt i nettopp slike saker. Det er imidlertid ikke noe som er lov i Norge p.t., dessverre. Den beste måten å kurere slike traumer på er å la vedkommende selv møte sine egne, og sine forfedres traumer, gjennom en psykedelisk retreat hvor dette utføres på minimum 3-max 8 dager. Skriver dette som anonym av åpenbare årsaker. Det finnes gode kurer for dette. Om han er noenlunde macho, bøy han mot å se podcasts fra Jocko eller Shawn Ryan som går på nettopp dette. De har flere relevante intervjuer med folk, stort sett mennesker som har blitt med i spesialenheter i militæret for å Xe folk ut av rent sinne, og for å bevise hva de aldri hadde. Jeg har selv brukt pscilocybin for å komme over mitt eget traume. I mitt tilfelle var det helt åpenbart at pappa reagerte akkurat som bestefar. som igjen reagerte som oldefar. Det er absolutt, 100%, noe å sjekke ut. Skulle ønske jeg kunne skrive denne posten uten å være anonym. Ønsker deg lykke til, og forhåpentligvis kan du finne kontakter basert på de kanalene jeg henviste deg til. Anonymkode: ed346...64c STOPP! Bare stopp! Anonymkode: d2194...b9f 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #18 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir litt forvirret av dette. Han bruker jo ikke direkte vold, han slår ikke. Og han kan også være veldig snill, feks reise ut sent på kvelden kun for å kjøpe smågodt til meg fordi jeg har lyst på det. Anonymkode: 2a3b8...e6f Ingen mennesker er slemme hele tiden. De aller fleste er snille mesteparten av tiden. Men han her er så lite snill en del av tiden at du bør komme deg vekk. Han sier du er «gal i hodet» og at du har skylden for det han gjør? Her går alle alarmklokker av. Jeg anbefaler deg å kontakte nærmeste krisesenter, ikke for at du skal flytte dit men for å få råd av folk som har kunnskap om denne typen mennesker. Anonymkode: 118bd...7ae 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #19 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir litt forvirret av dette. Han bruker jo ikke direkte vold, han slår ikke. Og han kan også være veldig snill, feks reise ut sent på kvelden kun for å kjøpe smågodt til meg fordi jeg har lyst på det. Anonymkode: 2a3b8...e6f Når en person bruker dine dypeste frykter og smertefulle opplevelser mot deg, så er han ikke snill fordi han stikker ut og handler smågodt, det som skjer er at du har blitt avskåret fra virkeligheten hvor du har mistet oversikten over snill og ikke. Og når han IKKE er slem mot deg, så oppfatter du det som snill. Altså i den normale verden så er ikke det å reise ut og kjøpe smågodt noe å rope hurra for og lage paradeopptog for, det er en liten handling av omtanke. Liten. Din mann torturerer deg psykisk, klart det virker som en jævla stor deal når han gjør noe sånt, du lærer deg å ta til takke med smulene og gjøre de til brød og boller. Jeg også gjorde det. Jeg brukte å si "han sier sånn og sånn, men han er jo snill og". Det var han ikke. Det jeg anså at eksen min gjorde snillt, det ville ikke møtt minimum i den ekte verden. De manipulerer deg til å tro annerledes bare fordi det smertefulle er så vondt. Anonymkode: 47471...90b 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #20 Skrevet 17. januar 2024 "Jeg finner meg i å bli psyket ned og tråkka på fordi han er snill av og til og f.eks kjøper snop til meg." Ser du hvor absurd det ser ut når du leser det sånn? Det at han kjøper snop til deg, betyr det at du står i gjeld til han etterpå? At han får tillatelse til å være stygg mot deg? Det er ikke sånn snille folk gjør. De er gode med hverandre. De kjøper snop til hverandre, oppmuntrer hverandre, og viser daglig at de setter pris på hverandre. At han kjøper snop til deg føles veldig fantastisk. Det er fordi oppførsel hans har så store kontraster. Når han har gjort de slemme tingene mot deg, så føles det som en utrolig lettelse og glede at han ikke er sur, at han smiler og gjør noe snilt. Og det gir deg håp om at han kan bli bare snill, og du tenker at du kanskje husket feil. Kanskje VAR han ikke så slem. Kanskje VAR det fordi du oppførte deg dårlig? NEI! Han gjør dette KUN for å forvirre deg slik at du finner deg i enda mer dritt, og får håp til å bli enda lenger. Men i magen din gruer du deg til snill-perioden er over. For slem-perioden kommer! Les om circle of abuse! Og ikke all vold er fysisk. Det gjør like vondt med psykisk vold, men det er vanskeligere å bevise, for den lager kun innvendige "sår", og kan lett manipuleres til at det aldri har skjedd, og at han egentlig er snill. Anonymkode: 7a3d3...476 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå