Gå til innhold

Det beste rådet for herpessår rundt munnen

Anbefalte innlegg

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruker mye leppepomade med solfaktor

ts

Anonymkode: ea3f0...f28

Anbefaler igjen veldig å prøve svartfrøolje. Seriøst, det er ren magi for hud/eksem/sår. 

Anonymkode: c76a8...42f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

ts

husk å kjøpe ny - samme med tannkost.. smitten kan sitte igjen. 
Zovirax funker fjell! 

Anonymkode: 997ab...6ed

• 3 uker senere...
Skrevet

Noen som vet om Zovirax og Antix fungerer like bra? Ser ut som de inneholder akkurat det samme?

Anonymkode: 77d82...a44

Skrevet

Så du har fått tips fra apotek, som du ikke følger? Virusbehandling er mest effektivt om man faktisk følger behandlingen man får anbefalt...

AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 13.44):

ts

Jeg regner med du bytter og kaster brukte leppepomade når du får utbrudd ja?

Jeg har kronisk herpes, og får valtrex ved utbrudd. Men det hjelper heller ikke, om jeg ikke gidder følge opp behandlingen. Hopper jeg over noen doseringer, så er jeg garantert nytt utbrudd innen kort tid.

Anonymkode: b7841...75d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 20.31):

Jeg har i det alder av 54 år fått herpes infeksjon rundt munnen.

Det startet med såre og tørre lepper som nesten alle har når det er kaldt, og endte med sår og rødt rundt halve munnen etter at jag spiste appelsiner/kiwi i helgen som var.

Var på apoteket og fikk noe krem som skal smøres på hver 4 time 5 ganger pr dag (rekker ikke alle gangene), men det går ikke vekk.

Hva gjør jeg?

Tetreolje på q-tips

Anonymkode: 81ac6...54c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 14.35):

Anbefaler igjen veldig å prøve svartfrøolje. Seriøst, det er ren magi for hud/eksem/sår. 

Anonymkode: c76a8...42f

Smører du oljen på eller drikker du den?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Så du har fått tips fra apotek, som du ikke følger? Virusbehandling er mest effektivt om man faktisk følger behandlingen man får anbefalt...

Jeg har kronisk herpes, og får valtrex ved utbrudd. Men det hjelper heller ikke, om jeg ikke gidder følge opp behandlingen. Hopper jeg over noen doseringer, så er jeg garantert nytt utbrudd innen kort tid.

Jeg kjente zoviduo på apoteket som skal smøres på 5 ganger daglig hver 4 time, og ikke spise og drikke mellom smøringene så det var litt vanskelig. Skal jeg rekke 5 smøringer i løpet av en dag må jeg opp 07 og legge meg tidligst 23, og det går ikke med min døgnrytme.

Har enda ikke fått kommet til hos legen

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

På apoteket sa de at det var nok å tørke av leppepomaden med et papir for å bli kvitt viruset. Trengte ikke å kaste den.

Ts

Skrevet

Zovirax er det eneste som hjelper for meg.

Anonymkode: 7ac33...ec7

Skrevet

dersom jeg kjenner noe bruker jeg bare tannkrem. dannes skorpe raskt og det er borte på relativt kort tid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 20.31):

Jeg har i det alder av 54 år fått herpes infeksjon rundt munnen.

Det startet med såre og tørre lepper som nesten alle har når det er kaldt, og endte med sår og rødt rundt halve munnen etter at jag spiste appelsiner/kiwi i helgen som var.

Var på apoteket og fikk noe krem som skal smøres på hver 4 time 5 ganger pr dag (rekker ikke alle gangene), men det går ikke vekk.

Hva gjør jeg?

De har en liten salve 5g til over 200kr med litt kortison i. En liten prikk med den gjør underverker. Kommer ikke på navnet akkurat nå. Men den du ikke vil kjøpe pga prisen. Men den er drøy i bruk. Jo tidligere du får den på jo fortere blir det borte.

Eller ørevoks

Anonymkode: 04e61...e5f

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De har en liten salve 5g til over 200kr med litt kortison i. En liten prikk med den gjør underverker. Kommer ikke på navnet akkurat nå. Men den du ikke vil kjøpe pga prisen. Men den er drøy i bruk. Jo tidligere du får den på jo fortere blir det borte.

Eller ørevoks

Anonymkode: 04e61...e5f

Jeg betalte 195,- for zoviduo på apoteket. Er det den du mener?

Den var det sterkeste de hadde, men hjalp ikke meg til å bli helt bra.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...