Gå til innhold

Hvis mannen din sa dette foran barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når han blir sint mister han av og til helt kontroll på hva han sier. Det har skjedd noen ganger at han har sagt ting som ingen barn burde høre. En av mange ganger jeg maste og var lei av at han ikke bidrar med husarbeid. Da sa han at jeg skulle holde kjeft før han kløyver skallen min i to. Dette hørte to barn på 5 og 7. Etterpå angret han, men sier samtidig at det må jeg regne med når jeg kjefter og maser. 

Det er utallige episoder der jeg må gripe inn og veilede han med barna. Feks kan han si at han knekker en leke i to om de ikke hører etter.  

Jeg mener at en som sier sånt ikke er skikket til å oppdra barn. Men om jeg går må de være alene med ham over lengre tid.  Ville du fortsatt forholdet med en som sa slike ting, kun for å passe på barna?

Anonymkode: 56746...2b4

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må absolutt jobbe med seg selv, for det der er overhodet ikke bra for barn, eller deg. Han kan kontakte Alternativ til vold for terapi. Man må ikke være fysisk voldelig for å få hjelp der. Mannen har et alvorlig sinneproblem, og grenser kan forskyves med tiden. Han truer deg faktisk på livet, selv om han ikke har handler på det, eller kommer til å gjøre det.

Anonymkode: 3acea...449

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville du fortsatt forholdet med en som sa slike ting, kun for å passe på barna?

Den var enkel: Nei.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

men sier samtidig at det må jeg regne med når jeg kjefter og maser. 

Må regne med?? Er han helt idiot eller?  En neandertaler? 

Jeg hadde bedd han komme seg i terapi og sinnemestring, eller forlate oss. Hans valg

Anonymkode: 28eb0...9db

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Min samboer sier også skikkelig stygge ting til meg når han blir sint. Noen ganger foran ungene, så jeg skjønner åssen det er. Jeg tenker å avslutte forholdet. Det er masse som følger med denne oppførselen 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det har jeg faktisk gjort. Han hadde ALDRI gitt seg på at han skulle ha ungene halve tiden, det hadde blitt rettssaker og jøvelskap selv om han knapt nok så i barnas retning til vanlig. 

Jeg valgte å bli til ungene var så store at de kunne velge selv hvem de ville være hos. Det er fortsatt mange mange ganger jeg tenker at jeg burde gått før, men sånt kan man aldri vite. 

Du kjenner mannen din best, ts. Hvordan er han alene med barna? Hva vil skje om dere skiller dere? Helt umulig for andre å svare på. 

Anonymkode: 8d5fa...a15

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som du, ts er kjempe flink å kommunisere. 

Anonymkode: 079d3...2e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det har jeg faktisk gjort. Han hadde ALDRI gitt seg på at han skulle ha ungene halve tiden, det hadde blitt rettssaker og jøvelskap selv om han knapt nok så i barnas retning til vanlig. 

Jeg valgte å bli til ungene var så store at de kunne velge selv hvem de ville være hos. Det er fortsatt mange mange ganger jeg tenker at jeg burde gått før, men sånt kan man aldri vite. 

Du kjenner mannen din best, ts. Hvordan er han alene med barna? Hva vil skje om dere skiller dere? Helt umulig for andre å svare på. 

Anonymkode: 8d5fa...a15

Gikk du da barna ble store nok, og valgte de å bo med deg? 

Ts, jeg ble forresten sjokkert av uttalelsen til din såkalte mann🤬🤮

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Psykisk vold kaller man sånt. Og ungene tar skade av det. Du også. Dette er ikke noe noen skal eller må forvente. Terapi eller singeltilværelse kunne han fått velge mellom. 

Anonymkode: 5cc9d...164

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Når han blir sint mister han av og til helt kontroll på hva han sier. Det har skjedd noen ganger at han har sagt ting som ingen barn burde høre. En av mange ganger jeg maste og var lei av at han ikke bidrar med husarbeid. Da sa han at jeg skulle holde kjeft før han kløyver skallen min i to. Dette hørte to barn på 5 og 7. Etterpå angret han, men sier samtidig at det må jeg regne med når jeg kjefter og maser. 

Det er utallige episoder der jeg må gripe inn og veilede han med barna. Feks kan han si at han knekker en leke i to om de ikke hører etter.  

Jeg mener at en som sier sånt ikke er skikket til å oppdra barn. Men om jeg går må de være alene med ham over lengre tid.  Ville du fortsatt forholdet med en som sa slike ting, kun for å passe på barna?

Dette er ikke holdbart og INGENTING rettferdiggjør det han har sagt! Det er rett og slett en drapstrussel og ulovlig. Du må ta det på alvor! Kom deg vekk, han er syk. Dette er ikke normalt! :( 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
tapetkniv skrev (11 minutter siden):

Min samboer sier også skikkelig stygge ting til meg når han blir sint. Noen ganger foran ungene, så jeg skjønner åssen det er. Jeg tenker å avslutte forholdet. Det er masse som følger med denne oppførselen 

Gå så fort du kan. Barna lærer jo at det er greit å kalle deg opp og kan i verste fall gjøre det samme. 

Du er verd mer en det. 

Min eks kunne sutre over at jeg var en dårlig sjåfør og det smittet over på vår felles barn. Enda jeg han har vært i flere ulykker en meg. Det tok slutt etter at jeg dumpet han. 

Anonymkode: 8117f...586

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei. Overhodet ikke. Jeg ville frykter denne mannen og hatt problemer med å sove, jeg ville utviklet angst og mistet livsgnist. Å bo med noen som regelrett truer med drap fordi du klager på husarbeid er ikke noe jeg hadde akseptert. Jeg hadde ringt mine foreldre, en venn, ett kvinnehus, hva som helst, og kommet meg unna. Jeg ville vært livredd for å si noe galt og hva han kan finne på i raseri.

Hva skjer den dagen han retter sinnet sitt mot barna? 

Kom deg vekk TS! Ring noen om hjelp! 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Takk for svar. Jeg vet ikke hvordan han vil være om han har de alene. Han sier han blir slik pga meg. Nå har han IGJEN sagt at han vil ut av forholdet fordi jeg kjefter pga husarbeid. Han har alltid vært flink til å finne på ting med ungene og holde på med div aktiviteter og lære de opp.  Men han svikter når det gjelder oppdragelse, møte de på  følelser, veilede og gi gode råd. Å gi de mat og rene klær er det også jeg som har stått for.

Ja, jeg ser på ham som uskikket. Det er noe som mangler. Jeg har jo valgt å få barn med ham, men oppdaget dette når de var eldre og krevde mer.  Men jeg orker ikke krig og rettssak.

• Liker 1
Skrevet

Herregud det her syntes jeg var grovt ts og et stort rødt flagg 😮❤️

Skjønner det er kjempe vanskelig ❤️kunne du ha kontaktet krise senter for råd? 

Forstår godt de redselen mht barna. Jeg bodde hos en foster familie som barn hvor mannen minnet om din i sinne og utagering. Kunne gi meg og datra nattakos for deretter å angripe kona si i sinne. Sånne folk er skumle, han skadet aldri oss barna men vi ble til slutt desverre vitne til at han forsøkte drukne og drepe kona i bekken ved huset. 

Først da havnet hele den gjengen kone og barn på krisesenter og jeg tilbake til mamma. Hva som skjedde han vet jeg ikke. Jeg var en plass mellom 5 - 14 år. 

Vær forsiktig og søk hjelp ❤️

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for svar. Jeg vet ikke hvordan han vil være om han har de alene. Han sier han blir slik pga meg. Nå har han IGJEN sagt at han vil ut av forholdet fordi jeg kjefter pga husarbeid. Han har alltid vært flink til å finne på ting med ungene og holde på med div aktiviteter og lære de opp.  Men han svikter når det gjelder oppdragelse, møte de på  følelser, veilede og gi gode råd. Å gi de mat og rene klær er det også jeg som har stått for.

Ja, jeg ser på ham som uskikket. Det er noe som mangler. Jeg har jo valgt å få barn med ham, men oppdaget dette når de var eldre og krevde mer.  Men jeg orker ikke krig og rettssak.

Dette er ikke overraskende. Hva slags barndom har mannen din hatt, TS? 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er veien ut. 

Fortsett å kjefte på ham om husarbeid, inntil han velger å gå. Tror ikke det blir krig når det er hans valg. Han klarer nok å være helgepappa. 

Anonymkode: def07...716

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Full Ugle skrev (11 minutter siden):

Dette er ikke overraskende. Hva slags barndom har mannen din hatt, TS? 

Ganske vanlig barndom. Men litt lite oppfølging fra travle foreldre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette er veien ut. 

Fortsett å kjefte på ham om husarbeid, inntil han velger å gå. Tror ikke det blir krig når det er hans valg. Han klarer nok å være helgepappa. 

Anonymkode: def07...716

Han kommer ikke til å akseptere å være kun helgepappa. Det er jo mitt ord mot hans. Jeg har ingen bevis på at han sagt dette, eller at han utøver dårlig omsorg. 

Skrevet
-Missi- skrev (22 minutter siden):

Herregud det her syntes jeg var grovt ts og et stort rødt flagg 😮❤️

Skjønner det er kjempe vanskelig ❤️kunne du ha kontaktet krise senter for råd? 

Forstår godt de redselen mht barna. Jeg bodde hos en foster familie som barn hvor mannen minnet om din i sinne og utagering. Kunne gi meg og datra nattakos for deretter å angripe kona si i sinne. Sånne folk er skumle, han skadet aldri oss barna men vi ble til slutt desverre vitne til at han forsøkte drukne og drepe kona i bekken ved huset. 

Først da havnet hele den gjengen kone og barn på krisesenter og jeg tilbake til mamma. Hva som skjedde han vet jeg ikke. Jeg var en plass mellom 5 - 14 år. 

Vær forsiktig og søk hjelp ❤️

Hvis jeg kontakter noen eskalerer konflikten. Jeg må tenke litt.

Takk❤

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Forlat han og ta det rettens vei. Har han slike sinne tendenser der han kan true barna med å ødelegge ting om de ikke leser lekse godt nok osv kan eg sakkyndig nok få skrevet en god nok rapport som kan svarte han. Du kan gå for 80% samvær,at barna KUN er hos han 2 helger i måneden. På den måten er du fri fra hans grep + har barna mye mer enn han.

Anonymkode: 4382f...326

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...