Gå til innhold

Hoster opp harde slimklumper. Normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette vanlig når man er syk? Jeg er så og si aldri syk.. Hoster masse og har sinnsykt mye snørr. Sykdomsfølelse og alt det der som skal følge med. Men det slimet jeg hoster og spytter ut er nesten harde, tørre, gulaktige klumper. Er dette vanlig når man er syk? Jeg trodde slimet man hostet opp skulle være mer slimete sånn som snørr. 

Er litt ekkelt når jeg prøver å dra pusten under et host, men bare kjenner slim og på en måte ikke får nok luft da. Får litt panikk i ett sekund. Men dette er veldig kortvarig og jeg får alltid hostet det opp heldigvis. Bruker bronkyl og paracet.

Anonymkode: 0d6e0...2c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig ja... Bra at du får det opp!

Anonymkode: 41d4d...fba

• Liker 1
Skrevet

Ja, har det selv nå; gule slimklumper. Pleier å få slike heftige forkjølelser med noen års mellomrom. Har alltid acetylcystein (slimløsende) i medisinskapet for når det skjer og drikker te og prøver å bevege meg litt for å få opp slimet slik at det ikke blir lungebetennelse.

Anonymkode: 8df67...b6e

• Liker 1
Skrevet

Kan være mandelsteiner

Anonymkode: 6013b...4ab

• Liker 2
Skrevet

Vanlig. Hjelper å drikke mer vann, da blir slimet tynnere. Fortsett også med bronkyl. 

Anonymkode: 03906...b7b

• Liker 1
Skrevet

Hvis klumpene er lysegule/hvite og litt harde, kan det være mandelsteiner. Hvis du klemmer på en og den stinker, så er det definitely mandelstein 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er dette vanlig når man er syk? Jeg er så og si aldri syk.. Hoster masse og har sinnsykt mye snørr. Sykdomsfølelse og alt det der som skal følge med. Men det slimet jeg hoster og spytter ut er nesten harde, tørre, gulaktige klumper. Er dette vanlig når man er syk? Jeg trodde slimet man hostet opp skulle være mer slimete sånn som snørr. 

Er litt ekkelt når jeg prøver å dra pusten under et host, men bare kjenner slim og på en måte ikke får nok luft da. Får litt panikk i ett sekund. Men dette er veldig kortvarig og jeg får alltid hostet det opp heldigvis. Bruker bronkyl og paracet.

Helt normalt. Jeg plages med kronisk bihulebetennelse og har dette hver dag. Fortsett med bronkyl og drikk varme drikker. Det løser opp slimet og dampen fra drikken hjelper.

Anonymkode: 1fd3b...3d7

Skrevet

Helt normalt ja

Anonymkode: d8ef0...630

Skrevet

Helt vanlig. Kan hjelpe å drikke varm drikke (jeg foretrekker te av en eller annen form), vann og en varm dusj. Damp løser opp slim.

hvis du sliter med å hoste opp slimet, så finnes det flere videoer på nett om hosteteknikk. Høres helt fjernt ut, men jeg har hatt god hjelp av det.

Anonymkode: 50feb...a84

• Liker 1
Skrevet

Takk, dere har beroliget meg ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...