Gå til innhold

Føler ikke jeg blir tatt på alvor av tannlegen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt. Jeg var hos tannlegen for snart 2 mnd siden da jeg oppdaget at tannkjøttet over den ene tanna har trukket seg litt tilbake. Hun så bare gjennom tennene mine i 5 minutter og mente det ikke var noe galt med tannkjøttet mitt. Tok rens og fjerning av tannstein. Så ba hun meg bruke soft tannbørste i stedet for de harde. Gjorde som hun sa, dro og kjøpte den soft tannbørste.  

Men, nå spesielt siste dagene ser der ut som den nesten har trukket seg tilbake enda mer. Mulig jeg innbiller meg det. Det iser også veldig der når jeg drikker kaldt vann eller spiser noe varmt. Er også mega forsiktig med å pusse der fordi jeg er redd for å ødelegge tannkjøttet enda mer. 

Skal jeg bestille en ny time og be om jeg vil ha en grundig undersøkelse for å avdekke evt sykdommer? Har ikke lyst at dette skal forverres. 

Utrolig kjipt å måtte bruke penger på dette, og jeg er ufør :( 

Blir bare så ufattelig deprimert over dette

Anonymkode: b41b4...81f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve en annen tannlege. Jeg har fått fikset en slik tann.

Anonymkode: 97423...24a

Skrevet

Det er nok fordi når tannkjøttet har trukket seg tilbake, er det tapt. Det vil ikke reversere så er ingenting å gjøre noe med, men en soft tannbørste vil forhindre ytterligere og flere pusseskader.

Anonymkode: 850e8...d60

• Liker 1
Skrevet

Ny time hos ny tannlege. Det vil gi deg større ro.

Anonymkode: 15cdf...621

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er nok fordi når tannkjøttet har trukket seg tilbake, er det tapt. Det vil ikke reversere så er ingenting å gjøre noe med, men en soft tannbørste vil forhindre ytterligere og flere pusseskader.

Anonymkode: 850e8...d60

Men jeg vil jo gjerne vite årsaken!!! 
Kan være andre ting enn måten jeg pusser på. Og jeg bruker soft tannbørste

Anonymkode: b41b4...81f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...