Gå til innhold

Hvilket kort bruker du i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket kort betaler du med i utlandet? Er ute etter et kort som ikke har ørten tusen kroner i gebyr.

Anonymkode: 59139...b64

Skrevet

Det er flere tilbydere av kort som ikke har noen gebyrer på bruk (uttak) i utlandet. Men valutapåslag på 1,75-2% kommer du ikke utenom.

Ved uttak i minibank i utlandet kan det tilkomme lokale gebyrer (kan fort være en femtilapp), så tar du ut cash bør du ha dette i bakhodet.

Bruker Bank Norwegian som "utenlandskort".

Anonymkode: 3a34b...fec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er i et Eu land sør i Europa nå. Er blitt det samme som hjemme, tapp det normale bankkortet ditt. Kontanter er ikke så nødvendig som før i tiden. Uber/Wolt osv fungere like bra som hjemme, koblet mot google pay som trekker fra lønnskonto.

Anonymkode: badf3...adc

Skrevet

Bruker kredittkort fra Norwegian og Sbanken. 

Anonymkode: 0dc4e...aab

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er i et Eu land sør i Europa nå. Er blitt det samme som hjemme, tapp det normale bankkortet ditt. Kontanter er ikke så nødvendig som før i tiden. Uber/Wolt osv fungere like bra som hjemme, koblet mot google pay som trekker fra lønnskonto.

Anonymkode: badf3...adc

Tryggere å bruke kredittkort enn å bruke bankkort. Bruker aldri debetkort i utlandet (og ikke hjemme heller for den saks skyld).

Anonymkode: 97426...205

• Nyttig 1
Skrevet

Bruker Morrow-kortet, og Ikano hvis jeg handler dagligvarer. Norwegian hvis jeg en sjelden gang må ta ut cash. Har også brukt det på kollektivtrafikken siden de hadde ekstra cashpoints der, men det har de nå kuttet.

Anonymkode: fd582...c55

Skrevet

Amex Platinum

Anonymkode: 0a1b6...a73

Gjest Linny111
Skrevet

Wise! Det er den aller beste valutakursen man får. Setter inn euro på euro-kontoen min til dagens kurs og bruker det som vanlig bankkort i euro-land, og tilsvarende i alle land som Wise har valuta for. Har brukt dem i ti år nå og aldri hatt et eneste problem. Meningsløst å bruke penger på dårlig valutakurs fra banken når sånne muligheter finnes.

Gjest Linny111
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Amex Platinum

Anonymkode: 0a1b6...a73

Jeg liker kundeservicen og bruker det til hotellovernatting og fly, men ikke til vanlige betalinger på butikk og restaurant, da de har ganske høyt tillegg for bruk i utlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...