AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #81 Del Skrevet 21. januar 2024 Queen_Lilith skrev (7 minutter siden): Jeg kaller de hobby-kristne de som ikke tilhører noe form for trosretninger, som har sine egne tolkninger som ikke har noe med noe form for kristne trosretninger, men som kaller seg kristen. Ny-kristne som egentlig ikke vet helt hva kristendommen er, eller sånn som en jeg kjenner som sier han tror på Gud og Jesus, men han vil ikke ha noe med den hellige ånd å gjøre 🙈😅 Nå har jeg tenkt igjennom her... Jeg kan vell si jeg vet om 2 eldre enker som er bortimot fordomsfrie. Hun ene er en søt frelsesarmeen soldat. Hun andre er hyggelig, men jeg aner ikke hva hun har gjort, for hun blir kraftig dømt av andre i sin menighet.. og så kommer jeg på ei til som ikke er så fordomsfull, men hun et en svindler, så hun utgår som en hederlig kristen for meg 🙈 Så OK, jeg skal modigifisere meg; NESTEN alle som jeg vet om.. 😄 Men 1 av mange mange hundre (muligens over i 4-sifret) er litt dårlig statistikk 😅 😂 du kjenner absolutt fargerike folk 😊 jeg tror bare du og jeg får konkludere med at vi kjenner veldig forskjellige folk 😅 de kristne jeg kjenner er helt som andre folk, de fleste er hyggelige, noen er ikke. Noen passer sine egne saker, noen liker sladder. Noen er smarte, noen er midt på treet. Noen er gifte, noen skilte, noen samboere, noen enslige. Noen er høyt utdanna, noen er fagfolk, noen er uføre. Osv osv 😊 Anonymkode: 14ff7...1c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. januar 2024 #82 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 😂 du kjenner absolutt fargerike folk 😊 jeg tror bare du og jeg får konkludere med at vi kjenner veldig forskjellige folk 😅 de kristne jeg kjenner er helt som andre folk, de fleste er hyggelige, noen er ikke. Noen passer sine egne saker, noen liker sladder. Noen er smarte, noen er midt på treet. Noen er gifte, noen skilte, noen samboere, noen enslige. Noen er høyt utdanna, noen er fagfolk, noen er uføre. Osv osv 😊 Anonymkode: 14ff7...1c0 Mennesker mao? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #83 Del Skrevet 21. januar 2024 Lawyam skrev (Akkurat nå): Mennesker mao? Nettopp 😉👍 Anonymkode: 14ff7...1c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #84 Del Skrevet 22. januar 2024 Samfunnsengasjert skrev (15 timer siden): Jeg er enig med deg. Mange dypt religiøse er veldig, veldig, naive. De tenker godt om "alle", tar ikke innover seg at overgrep skjer, og hvis de gjør det "så skal man bare vende det andre kinnet til og tilgi". Tilgivelse er liksom løsningen på alt. Hvis man bare tilgir og er snill tilbake, så snur ondskapen… Verden er dessverre ikke Kardemommeby der alle er uskyldige, og "har vært uheldig og begått en feil", som en del virker å tro. Voldsomt mye victimblaming og krav til den utsatte, mens stakkars den slemme/kriminelle som bare ikke har fått nok kjærlighet i livet og derfor gjør dumme handlinger . "Klapp og klem, alle kan jo gjøre feil liksom" 🙄 Helt enig. Ts Anonymkode: a83db...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå