Gå til innhold

Ta sertifikat - hva er vanlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det vanlig at kjøreskoler legger opp til at du får ta lappen? Tett mellom timene eller lang ventetid? Har en jente som begynte i høst, og nå må hun vente ca 1 mnd mellom hver gang, og det gjenstår kun det obligatoriske - langkjøring   osv. Synest at kjøreskolen drøyer det veldig, hun ble 18 i starten av november. Bør vi høre med andre kjøreskoler? Har purret på gjentatte ganger, men får bare beskjed om å være tolmodig.

Anonymkode: c1252...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om hun har pengene og er 18år allerede,ville jeg gitt beskjed om at enten får hun tettere oppfølging,eller så bytter dere 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myml1 skrev (2 minutter siden):

Om hun har pengene og er 18år allerede,ville jeg gitt beskjed om at enten får hun tettere oppfølging,eller så bytter dere 

Takk for svar. Jeg vurderer å ta kontakt med en annen kjøreskole, men vil hun da måtte ha ny vurderingstime for å se hvilke trinn som er bestått, eller slipper hun det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar. Jeg vurderer å ta kontakt med en annen kjøreskole, men vil hun da måtte ha ny vurderingstime for å se hvilke trinn som er bestått, eller slipper hun det? 

Det har jeg ikke peiling på,det må du nesten spørre eventuell ny kjøreskole om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 mnd mellom hver kjøretime er lenge. Håper dere øvelseskjører hjemme. 

Anonymkode: d51f2...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

1 mnd mellom hver kjøretime er lenge. Håper dere øvelseskjører hjemme. 

Anonymkode: d51f2...32e

Det gjør vi, så hun har ikke hatt behov for kjøretimer utover det som er obligatorisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres rart ut. Min får en til to dobbelttimer i uken. Kunne sikkert kjørt en gang i måneden om han ønsket det, men da tar det jo evigheter.

Anonymkode: 9a805...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det gjør vi, så hun har ikke hatt behov for kjøretimer utover det som er obligatorisk.

Nei, alt av obligatorisk ligger i et system hos St.vegvesen. Så sant kjøreskolen har meldt dette inn riktignok.

Også grunn til å stille spørsmålstegn ved at skolen har akseptert alt av kunnskap fra datteren din, siden hun ikke har hatt en eneste ordinær kjøretime, det er nemlig der opplæring fra lærer foregår.

Trinnvurdering som det obligatoriske startes med, der skal eleven i utgangspunktet vise ved selvstendig kjøring til et tilstrekkelig nivå i det respektive miljøet for trinnet. Likeledes den andre av to stk. trinnvurderinger. Dvs. at alt av rutiner, kjøring i samsvar med regelverk osv vil være nær et bestått førerprøvenivå. Hvis ikke skal det påregnes opplæring(kjøretimer.)

Dette vil i hvert fall være svært unormalt og ganske slapt i min mening hvis en slik opplæringen foregår i en større by i landet. Da vil det bety lite kvalitetssikring forut en førerprøve. Og kun flaks skal det ikke gis anledning til å satse på..

Anonymkode: 48591...124

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært i kontakt med en annen kjøreskole, og etter bare et par timer tikket det inn melding om at hun har fått dato for oppkjøring - så de skal få alt gjort i løpet av de neste 3 ukene🙌🏼🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...