Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er veldig stor forskjell i utseendenivå på meg og mannen. Jeg har alltid vært stygg, ble mobbet for utseendet som liten og ungdom, aldri opplevd noe særlig interesse fra menn. Føler at folk stiller spørsmål ved hvorfor mannen gidder å være sammen med meg. Så, hvordan bli mindre stygg?

Anonymkode: bf3db...f2d

Videoannonse
Annonse
Gjest Bella78
Skrevet

Vi er som vi er. Mannen dun synes tydeligvis ikke du er så verst 😉 Hvem stoler du mest på, mannen din eller de som mobbet deg? Sier folk noe, eller bare føler du det… ❤️

Skrevet

Hvorfor er du stygg da?

Anonymkode: a7f16...d42

Skrevet

Jeg tviler nok veldig på at du er så "stygg" som du selv tror.  For det første har jeg aldri sett et menneske og tenkt at personen er stygg - alle har noe ved seg som er vakkert. 

MEN her er noen tips som kanskje kan hjelpe:
- Finn ut hvilken farger som kler deg. Noen farger passer virkelig ikke til hudtonen din, for meg gjelder det foreksempel lys rosa og gul. Jeg blir helt utvasket, og føler meg "dvassen" i huden. Mens naturtoner og "skogsfarger" gjør det motsatte meg for meg, det gir meg glød i huden og øynene. Så jeg tror det kan gjøre store endringer.

- Det samme gjelder snittet på klærne dine. Finn ut hvilken form på klær som passer deg best. Noen klestyper fremhever feil ting. 

- Pass på at øyenbrynene dine er stelte (trenger ikke være typisk formet på noen som helst måte, men bare at de ser velstelte ut), at tennene dine er rene og leppene ikke er tørre. Sånne ting føler jeg gjør store forskjeller. 

- Pass på holdningen din. Hvis man er vant til å føle seg stygg og ikke vil bli sett på har man ofte en litt fremoverlent holdning. Dette gjør både at man føler seg dårligere og ser mindre selvsikker og derfor penere ut. 

Anonymkode: 3b37b...8e9

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenker du må jobbe med selvbildet ditt. Samtidig, det er jo mye en kan gjøre for å føle seg freshere. Frisørbesøk. Passe vekta. Trene!! Kle seg i flatterende antrekk som fremhever det du er fornøyd med. Vanskelig å gi råd når du bare bruker «stygg» som beskrivelse. 

Anonymkode: 07100...2b4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker du må jobbe med selvbildet ditt. 

Anonymkode: 07100...2b4

Helt konkret, hvordan gjør man det? Jeg leser stadig dette her inne, men har til gode å se noen skrive noe om hvordan man gjør det. 

Anonymkode: 71c19...50c

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Smil mer, kle deg bra, bruk en god fultighetskrem og pass på håret. Les bøker og tren og spis relativt sunt. 😊

Anonymkode: 31647...caa

Gjest Bella78
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Helt konkret, hvordan gjør man det? Jeg leser stadig dette her inne, men har til gode å se noen skrive noe om hvordan man gjør det. 

Anonymkode: 71c19...50c

Det gjør man ved å akseptere at man også har gode sider selv om msn ikke er perfekt 😊Dersom du feks har fint år, ja da tillater du deg selv å være fornøyd med håret ditt. Dersom du er flink å bake, så er du det. Så annerkjenner du din egen verdi som menneske! Den ligger ikke i at du er sånn og sånn, eller stiger dersom du blir tynnere feks, den ligger i at du er nettopp du! Og folk er glad i deg og setter pris på deg, kun på det grunnlaget at du er du 😊 men dersom du har dårlig selvbilde er ikke dette gjort i en håndvending…  noen har nytte av terapi, der msn lærer teknikker for å snu tankemønstre 😊 : noen har stor nytte sv en hobby eller aktivitet, der du mestrer noe nytt, litt sånn «oi, tenk at JEG faktisk klarte dette. 😊

Endret av Bella78
Skrevet

Så teit med en slik tråd hvor man bare fisker etter "Neida, du er ikke stygg"-kommentarer.

Anonymkode: ed110...b67

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er veldig stor forskjell i utseendenivå på meg og mannen. Jeg har alltid vært stygg, ble mobbet for utseendet som liten og ungdom, aldri opplevd noe særlig interesse fra menn. Føler at folk stiller spørsmål ved hvorfor mannen gidder å være sammen med meg. Så, hvordan bli mindre stygg?

Anonymkode: bf3db...f2d

-Begynn å jobbe med en klesstil som kler deg og som du er fornøyd med. Kle deg gjerne i sexy undertøy om det gjør at du føler deg mer vel😉

-Gå til en frisør, spør hva du kan kle av frisyre og hva det vil kreve å vedlikeholde dette. Prøv å se om du kan bli fornøyd med denne frisyren, blir du ikke det så prøv en annen type farge osv. Må nesten prøve deg frem. 

-Hud/sminke/negler. Gå til hudpleier og sminkør for å se hva som er best for deg. Gelnegler er absolutt verdt det om man vil ta seg råd. Prøv deg frem 👏

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ellers å finne en aktivitet/treningsmåte som du trives med gull verdt for kropp og sjel💪👍

Endret av Fighter83
Skrevet

Mannen din elsker deg selvom du er stygg 😍

Anonymkode: bf278...e06

Gjest Bella78
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så teit med en slik tråd hvor man bare fisker etter "Neida, du er ikke stygg"-kommentarer.

Anonymkode: ed110...b67

Hva betyr stygg? Ikke alle er like billedskjønne nei, hun kan være en fantastisk person for det om 😊 det er ikke der et menneskes verdi ligger. og folk som er glad i henne syns nok hun er pen som hun er 😊 

Skrevet

Jeg ble finere da jeg begynte å stripe håret, klippet pannelugg og begynte med linser. Sminker meg ordentlig hver dag, bruker god balsam i håret og fuktighetskrem. Steller negler og har neglelakk, og passer på å kle met pent. Helheten ser mye bedre ut, selv om jeg aldri kommer til å bli typisk pen. Men en høy, normalvektig dame med langt, blondt hår og som er stelt og pent kledd får visst blikk på byen uansett fjes 😄

Anonymkode: 20898...ae9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mange kommuner har en ordning som heter «Rask psykisk helsehjelp» og tilbyr kurs i feks «Kognitiv terapi og selvfølelse». Kursene er gratis og arrangeres flere ganger årlig. Da kan du lære om hvordan du kan få bedre selvfølelse. 

Anonymkode: 020c0...213

Skrevet

På hvilken måte mener du at du er stygg? 

Jeg er ikke spesielt attraktiv og får lite oppmerksomhet fra menn, men jeg prøver å gjøre det beste ut av det naturen har gitt meg. Er veldig lys i huden og har bleke lepper, lyse bryn og vipper, så sminke gjør underverker. Jeg bruker ikke mye sminke, men mascara, brynfarge, leppestift og rouge har stor effekt. 

Frisyre som passer og riktige produkter for håret har også mye å si. Ustelt hår trekker ned, mens et velstelt hår kan ha stor virkning på utseende. 

Det finnes mange nettsteder med tips for å finne hva som kler og passer folk, og det er også mulig å få hjelp på kurs eller via rådgivere. Men mest av alt vil jeg tro du trenger å jobbe med tankene dine og selvtilliten!

• Liker 1
Skrevet

Det du kan gjøre noe med: klær, hvor god form du er i, sminke, hår, tilbehør, kroppsholdning, utstråling - for eksempel at du trives i deg selv. For bedre selvtillit er styrketrening et godt tilskudd til kurs og oppfølging på den følelsesmessige biten.

Skrevet

Din mann elsker deg akkurat som du er. For han er du nok mer enn vakker nok. Det er en grunn til at han valgte deg som din kone.

Anonymkode: 4bc7f...858

Skrevet

Du er ikke stygg.

Smink deg lett. 

Gå jevnlig til frisør og tannlege.

Kle deg ok.

Anonymkode: ad619...120

Skrevet

Du er nok ikke stygg. Dette er noe du har blitt fortalt i barndommen av de som mobbet deg. Desverre er det sånn med mobbing. Man begynner å tro på det som blir sagt om oss, selv om det ikke er realiteten.

Det finnes svært få stygge mennesker. De fleste ligger innenfor helt normal 😊

Anonymkode: 92b86...580

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...