Gå til innhold

Du som barnehageansatt, hva forventer du av samtaler fra oss foreldre når vi henter/leverer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg leverer sier jeg hei til de jeg møter på, henger opp sekken, sier hadet til barnet og går.

Når jeg henter sier jeg hei, pakker sekken, tar med barnet og går.

Ser andre foreldre stå og ha lange samtaler med de ansatte.

Hva forventer egentlig du som barnehageansatt av interaksjon fra foreldre som henter/leverer?

Anonymkode: f163d...7f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør nok ganske likt som deg.. noe mer interaksjon kanskje. Men tenker selv det er bedre med less is more..

Er ei mor i bhg som pleier å klage på at det er vanskelig å få med barna hjem, mye skrik etc.. men hun står samtidig å legger beslag på de ansatte med laaaange samtaler.. det syns jeg blir tull.. regner med de ansatte også kan ta kontakt dersom det er noe spesielt  . Viktigste for meg er å få levert og hentet barna mine og få best mulig kontakt med de i hentesituasjonene

Anonymkode: b600c...c12

Skrevet

Hei! Som førskolelærer på småbarnsavdeling: det aller viktigste tenker jeg om det er noe ekstra vi bør vite om, som kan være viktig for dagen. Eks. om barnet har sovet godt/dårlig, spist lite til frokost hjemme etc. Og så tenker jeg at det ikke alltid er nødvendig med så mye mer alltid, sålenge tonen og dialogen er god - det tenker jeg barnet merker godt mellom oss ☺️

Skrevet

Jeg er ikke barnehageansatt, men jeg er en hei - hade - ha en fin dag forelder. De har sagt hos oss at de setter pris korte beskjeder hvis det er noe spesielt - tenner, dårlig søvn, spist lite, veldig trøtt. Det er noen ganger det er veldig rolig når vi leverer eller henter, og de ansatte selv slår av en prat, og da kan jeg bli litt og sitte i garderoben, men jeg pleier ikke starte en samtale selv. Det overlater jeg til dem å styre :) 

Anonymkode: 02c8b...7b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...