Gå til innhold

Kan man kalle en man har datet tidligere for en venn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange går fra romanse til vennskap sier de siden omstendighetene blir vanskelige. Hvor lenge varer det og hvor lenge klarer den ene parten dette? Noen som har utviklet kjærlighet etter at dere tok en beslutning som venner?  Jeg hadde enn ff med en tidligere mann jeg datet i ca 7mnd, vi holdt det gående etterpå men stoppet flørte relasjonen da han fint ny dame. 

Anonymkode: 2c848...c53

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du spør om flere ulike scenarioer i samme spørsmål. Hvis du har følelser for ham nå,  og han har ny kjæreste, tror jeg det er vanskeligere å fortsette som venner.

Jeg og kjæresten var venner lenge før vi ble kjærester. Hvis han hadde funnet en annen da vi var venner ville jeg nok måttet kutte ham ut.

Tror det er relativt vanlig å utvikle følelser for en venn, problemet er vel bare at det er sjeldnere at begge gjør det (og på samme tid).

Anonymkode: 9ccb2...8dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Synes du spør om flere ulike scenarioer i samme spørsmål. Hvis du har følelser for ham nå,  og han har ny kjæreste, tror jeg det er vanskeligere å fortsette som venner.

Jeg og kjæresten var venner lenge før vi ble kjærester. Hvis han hadde funnet en annen da vi var venner ville jeg nok måttet kutte ham ut.

Tror det er relativt vanlig å utvikle følelser for en venn, problemet er vel bare at det er sjeldnere at begge gjør det (og på samme tid).

Gikk du inn for kun vennskap da? Nei jeg tror ikke han har noen andre men vi er tydelige på at vi avslutter vennskapet om vi treffer noen andre. Vi begynte romantisk men det dabbet av til vennskap for begge grunnet situasjonsmessige årsaker , jeg aner ikke mer. 

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Gikk du inn for kun vennskap da? Nei jeg tror ikke han har noen andre men vi er tydelige på at vi avslutter vennskapet om vi treffer noen andre. Vi begynte romantisk men det dabbet av til vennskap for begge grunnet situasjonsmessige årsaker , jeg aner ikke mer. 

Jeg ble forelsket da vi var venner, men bestemte meg for at jeg heller ville være venner enn ingenting.

Hva er dere nå da? Om han har ny dame og dere tidligere avtalte å avslutte vennskapet? Eller var det en annen person?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ble forelsket da vi var venner, men bestemte meg for at jeg heller ville være venner enn ingenting.

Hva er dere nå da? Om han har ny dame og dere tidligere avtalte å avslutte vennskapet? Eller var det en annen person?

Han snakker til meg som at "når jeg finner meg ei dame så...." , virker som han er veldig åpen for det. Er så kjipt fordi jeg har følelser for han. Merker jeg tenker veldig mye på han samtidig som jeg tenker at det som skjer, det skjer. Vi hadde jo 6-7mnd sammen, ikke ordentlig par men vi holdt på/datet. Lurer på om det kan vekkes noen følelser tilbake på han

Skrevet

Dette må dere vurdere selv, mange ting som spiller inn. Jeg er selv venn med både ekser, og noen jeg har hatt noe på gang med som ikke ble noe mer med - null problem for oss. Dette er mennesker jeg liker, og liker å omgås. Dersom en av dere håper på noe mer, vil jeg tro det er verre - vondt for den det gjelder… Er dere egentlig venner da, eller går du bare og venter og håper på noe mer - og dermed kanskje går glipp av andre?  Noen her inne mener ekser «aldri» kan være venner, det stemmer selvsagt ikke - folk er forskjellige. 

Anonymkode: 9f976...566

Skrevet

Kommer an på hvordan du definerer "venn". Mener du å være venner som ikke uvenner, er det jo en ting. 

Hvis du mener venner som i å ha vennskapelig kontakt, er det jo noe annet.

Skrevet
ti10 skrev (2 timer siden):

Kommer an på hvordan du definerer "venn". Mener du å være venner som ikke uvenner, er det jo en ting. 

Hvis du mener venner som i å ha vennskapelig kontakt, er det jo noe annet.

Gå på besøk til hverandre blant annet. Ringe på kveldene .. 

Skrevet

Hvis du fortsatt har følelser for han så tror jeg det blir veldig vanskelig for deg å fortsette vennskapet når han finner seg en ny.

Anonymkode: 4951e...354

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis du fortsatt har følelser for han så tror jeg det blir veldig vanskelig for deg å fortsette vennskapet når han finner seg en ny.

Mulig mulig. Tenkte bare siden følelsene har vært der for meg men vin nå måtte avslutte av andre årsaker for øyeblikket, så ønsket jeg tanken på om kanskje følelsene hans kom tilbake igjen. Eller merker savnet etter meg mer enn bare en venn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja det kan bli litt vanskelig. Han spurte meg igår om jeg var på tinder, har igrunnen ikke fått slettet meg derfra🙈 Kan det hende han har sjekket det og sett at jeg har vært der? Han snakker lite om følelser sånn egentlig men han spurte igår om jeg var der, antageligvis fordi han er nyskjerrig. Ikke sikkert han vil jeg skal finne ny heller

Skrevet

Jeg greier det ikke, om det er noe romantisk som ender her distanserer jeg meg fra de totalt

Anonymkode: 56b43...7b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det kan bli litt vanskelig. Han spurte meg igår om jeg var på tinder, har igrunnen ikke fått slettet meg derfra🙈 Kan det hende han har sjekket det og sett at jeg har vært der? Han snakker lite om følelser sånn egentlig men han spurte igår om jeg var der, antageligvis fordi han er nyskjerrig. Ikke sikkert han vil jeg skal finne ny heller

Det virker som om du overtolker alt til at han har følelser for deg.

Skrevet

Den siste setningen der får meg til å tenke at du er ikke klar for å være venner med han. Når venner sier noe, går man ikke hjem og grubler (håper…?) at de mente noe mer…  Du må få dette på avstand, og så evt revurdere det. Har som sagt venner selv som begynte som noe mer, men begge to må kun ha platoniske følelser dersom det skal fungere ❤️

Skrevet

Den siste setningen der får meg til å tenke at du er ikke klar for å være venner med han. Når venner sier noe, går man ikke hjem og grubler (håper…?) at de mente noe mer…  Du må få dette på avstand, og så evt revurdere det. Har som sagt venner selv som begynte som noe mer, men begge to må kun ha platoniske følelser dersom det skal fungere ❤️

Det er vanskelig å plutselig bare la kjærlighet gå til vennskap. Jeg lurer egentlig på hvorfor han mistet følelsene når de var veldig sterke for meg? Han har hatt noen utfordringer i livet som nok gjorde til at vi ikke endte opp som par men kun datet I et halvt år. Det kunne bare virke som han egentlig ikke ønsker jeg skal finne meg en nu partner om du skjønner. Han spurt veldig rundt det med om jeg hadde tinder, han er ikke der mener han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er vanskelig å plutselig bare la kjærlighet gå til vennskap. Jeg lurer egentlig på hvorfor han mistet følelsene når de var veldig sterke for meg? Han har hatt noen utfordringer i livet som nok gjorde til at vi ikke endte opp som par men kun datet I et halvt år. Det kunne bare virke som han egentlig ikke ønsker jeg skal finne meg en nu partner om du skjønner. Han spurt veldig rundt det med om jeg hadde tinder, han er ikke der mener han. 

Du klarer tydeligvis ikke å bare være venn med han, hvis han ikke vil noe mer med deg, så bør du kutte han ut for din egen del, eller så kommer du til å være hekta på han i en evighet.

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Snakk med ham.

Kanskje er det bedre for deg å fortelle ham hva du føler fremfor at du fortsetter som nå (og bruker tid og energi på å gruble og tolke).

Skrevet

Jeg hadde ff i 4 år. Gjorde det slutt utallige ganger med han da han absolutt ikke er min type. Men han klarte alltid å komme tilbake. Bortsett fra siste gang. Da hadde jeg vokst meg sterk nok til å stå imot presset.

Vi hadde fantastisk kjemi og gjorde masse gøy sammen så kunne kanskje vært venner i dag, sånn egentlig. Men hatet han mye grunnet han ikke ville gi slipp.

Anonymkode: 627a8...39f

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Snakk med ham.

Kanskje er det bedre for deg å fortelle ham hva du føler fremfor at du fortsetter som nå (og bruker tid og energi på å gruble og tolke).

Skal snakke med han ja, har vært redd for å si at jeg fortsatt har følelser fordi beg ikke vil ødelegge kontakten vår. Men så virker det som at han har noe for meg også, bare han ikke helt vil innrømme det. Isåfall går begge to rundt å tenker og føler noe for hverandre men ikke gjør noe med det. Jeg vet at han kan ta avstand om følelsene han sier å være der det er som ei her over sier, det blir vanskelig å treffe en person man har følelser for. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal snakke med han ja, har vært redd for å si at jeg fortsatt har følelser fordi beg ikke vil ødelegge kontakten vår. Men så virker det som at han har noe for meg også, bare han ikke helt vil innrømme det. Isåfall går begge to rundt å tenker og føler noe for hverandre men ikke gjør noe med det. Jeg vet at han kan ta avstand om følelsene han sier å være der det er som ei her over sier, det blir vanskelig å treffe en person man har følelser for. 

Du må jo si hva du føler for han. Å ikke gjøre det er jo helt på trynet. 

Anonymkode: 627a8...39f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...