Gå til innhold

Sbanken.... er dette tidspunktet for å bytte? Og til hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 1/16/2024 at 7:41 PM, AnonymBruker said:

Enig. Hvorfor gjør de det?

Anonymkode: b431e...1b8

Dette er i mine øyne en ren fiendtlig overtakelse hvor hensikten er helt klar, nemlig å eliminere en brysom konkurrent. Selv om de mister masse kunder fra Sbanken oppnår de hensikten: Flere kunder i Dnb og en konkurrent mindre . .

Og ekstra bonus til sjefsdama som mener at nordmenn må venne seg til å lide litt. Trenger jo litt eksta når man nettop har kjøpt bolig til 40+ millioner.

Det er nok på tide å bytte nå. Det later til at Sbanken vil bli helt borte. Jeg har byttet til BN Bank. De har en brukbar nettbank, noe som er et absolutt krav for meg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sbanken sendte ut spørsmål og svar i dag. "Dere har spurt, vi svarer". Et lite øyeblikk trodde jeg faktisk de hadde hørt på tilbakemeldinger, men de har bare svart på et lite utvalg. Som "Sbanken skal vel ikke legges ned? Nei, absolutt ikke!". Vi får vel se hvor lenge løftene deres holder denne gangen. Og de har svart selektivt, som at den nye appen blir bra. Men ikke et ord om at nettbanken legges ned. Sbanken er ikke Sbanken lenger, det føles litt som at man tror man chater med bestekompisen sin, men så viser det seg at det er en falsk profil man snakker med. Fiendlig overtagelse, definitivt. 

Anonymkode: 5bf4c...dcf

• Liker 3
Skrevet

Gjetter vel også at Sbanken snart forsvinner fra sosiale medier, virker som de er i ferd med å fase ut. To uker siden forrige oppdatering (renteoppgang), ingenting om de store endringene de har sendt ut. Mens DNB derimot oppdaterer sine sider jevnt og trutt om helt andre ting enn "konseptet".

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjetter vel også at Sbanken snart forsvinner fra sosiale medier, virker som de er i ferd med å fase ut. To uker siden forrige oppdatering (renteoppgang), ingenting om de store endringene de har sendt ut. Mens DNB derimot oppdaterer sine sider jevnt og trutt om helt andre ting enn "konseptet".

Ja, det DNB driver med nå er bare seigpining. Tenk, så trist at DNB kjøpte opp Norges beste bank - og i stedet for å utnytte mulighetene det kunne gitt dem, dreper de bare banken. Og ikke engang på en særlig diskret måte. 

Anonymkode: b7e15...e1f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Nita skrev (På 21.1.2024 den 10.55):

Jeg ser en del som anbefaler bulder bank, men de har ikke nettbank 🤔 Jeg bruker mobilbank når jeg er på ferie, men foretrekker nettbank, så noen som har et annet forslag? Jeg valgte jo Sbanken ( da de var Skandiabanken) fordi de var billig å bruke, hadde en enkel nettbank og ikke var Dnb. Har ikke lån eller fond o.l., så det er jo hverdagsbank jeg leter etter...

Vi bytter over til Landkreditt. De har nettbank og app og er billig å bruke.

AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 23.58):

Dere som vil bytte, har dere sett på gebyrer for netthandel, kontantuttak, bruk av visa og utenlandskjøp? Det kan fort bli veldig dyrt og ikke lønne seg.

Anonymkode: 9d976...167

Jeg har lest side opp og side ned på gebyrer og renter og tjenester, og kommet frem til at for meg og mine tenåringer, så er det Landkreditt som er veien videre. (Tenåringer som gjerne vil ha bankkort, innsyn i egne midler, vipps og bank-id, og samtidig grei rente på pengene sine.)
For min del med supplement fra Bulder, men det er delvis fordi vi flyttet boliglånet fra OBOS til Bulder for noen år siden, og dermed har Bulder allerede.

Hadde jeg måttet velge bare en bank, hadde Landkreditt fått alt.

Så langt har ting gått veldig greit.

Jeg er nok der hvor jeg kommer til å beholde noen ting i Sbanken en stund fremover. Mest fordi jeg ikke vil stresse med å overføre, men heller styre prosessen selv.
Men Sbanken og DNB vil ikke være der sparepengene står, eller der transaksjonene går.

De kommer jo også til å flytte min gamle DNB konto inn i S-banken. Noe som er en kjempefordel, ettersom det er klin umulig å få tak i de pengene i dag, ut over å gå fysisk i banken og avslutte kontoen. (Jeg har forsøkt å avslutte kontoen via kundeservice på telefon, men det strandet på at jeg ikke har DNB nettbank.)

Anbefaler flere å se på Landkreditt. De ser ut til å både ha gode tjenester, greit utvalg av tjenester samlet ett sted, og få gebyrer.

Anonymkode: 7146d...d58

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 15.44):

Er det andre som har holdt ut med Sbanken og avventet, selv om de ble kjøpt opp av DNB?

I dag kom e-posten jeg har ventet på. Og fryktet. Fra 27. mars blir det felles tekniske løsninger med DNB. En ny Sbanken-app, men ingen egen nettbank for Sbanken-konseptet lenger.

Og mange andre ubehageligheter :(

Det er så slitsomt å skifte bank, nye kort, nye bankkontonummer må registreres hos arbeidesgiver og biarbeidsgiver og alle stedene jeg har automatiske trekk.......

Anonymkode: 24fa3...902

Så de skal ødelegge appen, fjerne nettbank fra PC, og tvinge DNB-dritt på folk?

Dette er jo en gyllen mulighet for noen å starte en ny Sbanken med god app og nettbank som ikke er basert på DNB-idiotien. Hvorfor er det ingen som gjør det?

Skrevet
Nita skrev (På 21.1.2024 den 10.55):

Jeg ser en del som anbefaler bulder bank, men de har ikke nettbank 🤔 Jeg bruker mobilbank når jeg er på ferie, men foretrekker nettbank, så noen som har et annet forslag? Jeg valgte jo Sbanken ( da de var Skandiabanken) fordi de var billig å bruke, hadde en enkel nettbank og ikke var Dnb. Har ikke lån eller fond o.l., så det er jo hverdagsbank jeg leter etter...

Ja, hvem er det som har god app og nettbank?

Skrevet

Blir trist av å se på bytt.no at Sbanken har gått fra å være Norges best likte, til nå nest dårligst med 1,7 i score. Eneste mindre likte er ikke overraskende DNB med 1,6... Hele opplegget minner meg mest om politikere som vil utjevne forskjeller ved å gi alle like dårlig råd. Vi blir aldri like gode som Sbanken, så la oss utradere dem. 

Jeg har nå avsluttet alt hos sbanken bortsett fra en konto uten penger på, og bankID. Beholder den så lenge de har brikke, men blir ikke overrasket om det kommer endringer der også. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har Sbanken. Må inn å sjekke på email. Jeg vil bytte hvis det blir mye endringer for mitt vedkommende. Det spørs hvilke endringer. 

Skrevet

Hva om man trenger både bedriftsbank og bank til lønnskonto(privatkonto). Er det en bra bank som tilbyr begge deler, eller må man bruke to ulike. Jeg hadde begge deler i Sbanken, først forsvant bedrift, nå vingeklippes privatbanken...

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har vært kunde i Skandiabanken siden 2001, siden de startet opp. De mister meg nå. 

Utrolig at det ble godkjent dette oppkjøpet. 

Anonymkode: 07f60...532

Hvorfor bytte egentlig?

Anonymkode: 94451...fde

Skrevet

Jeg har begynt å bytte over til Bulder fra Sparebank 1 SMN. Mye på grunn av det støtter Apple Pay, men også fordi de har høyere rente på sparekonto (4,50 % f.o.m 20. mars). Har hatt høyrentekonto i Santander, men ser at renten er den samme - så nå får jeg alt på en plass. I Sparebank 1 SMN er renten latterlig lav.

Blir godt å kunne forholde seg til færre banker, fordi det er så mye surr ved å ha kontoer i ulike banker. Det eneste jeg ikke flytter fra Sparebank 1 SMN er BSU.

Nettbank har jeg nesten aldri brukt, kun mobilbank.

Anonymkode: c3aa8...662

Skrevet
jabx skrev (13 timer siden):

Ja, hvem er det som har god app og nettbank?

Landkreditt virker bra så langt. 

Litt uvant, men grei og oversiktlig nettbank. Og en enkel og grei app. 
Skulle du gå inn i appen og ønske å gjøre noe du ikke kan gjøre derfra, veiledes du lett videre til rett sted i nettbanken. 

I tillegg til gebyrfri som hverdagsbank, og med noen av de bedre rentene i markedet. (Ikke best, men en av de bedre.) 

Og så skader det ikke at det er en av de bankene som har mest fornøyde kunder.

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor bytte egentlig?

Kommer jo an på hva man trenger, for min del ble nedleggelse av nettbank avgjørende, i tillegg til rente på brukskonto og gratis debetkort. Det har bare gått en vei for sbanken siden oppkjøpet, og det er jo ganske åpenbart at restene forsvinner etter hvert.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 23.06):

Høres digg ut med  bare epost. Men så enkel er det ikke for meg. Må logge inn på intranett for det

Anonymkode: 06e7c...762

Det er jo mye enklere enn en epost.

Anonymkode: efa14...95b

Annonse
Skrevet

Sbanken har endelig fått fart på seg og begynt å svare folk på facebook. Men det er stort sett bare sånn "vi håper du gir appen vår en sjanse". Altså, jeg har allerede appen, og den er greit til sitt bruk, som hvis man må overføre penger eller betale en regning mens man er på farten. Men til andre ting som å gjennomgå kredittkortfaktura og denslags duger det jo overhode ikke med en app. Og jeg logger jo ikke på en app når jeg allerede sitter ved pc med storskjerm.

I tillegg har man de som ikke har smarttelefon, hvordan skal de "gi appen en sjanse" uten å kjøpe ny mobil? Da er det enklere å bytte bank. Mine gamle foreldre ville uansett ikke vært i nærheten av å kunne se på nettbanken på en så liten skjerm. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Landkreditt virker bra så langt. 

Har hatt Landkreditt bank (og forsikring) i noen år nå. Da vi bygde hytte for noen år siden var DNB (som vi var kunde hos) helt håpløse.. Landkreditt fikset alt via 2 korte tlf samtaler og vi har vært fornøyd etterpå. Som du sier, ikke laveste, men absolutt bra rente i dagens marked! 

Anonymkode: 053df...fbe

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2024 den 0.50):

Hvorfor bytte egentlig?

Det er jo mange grunner til å bytte.

For noen er det jo sånn at de faktisk ikke får fortsette å være i "SBank konseptet" men tvinges inn i et DNB program.
Dessuten fjernes muligheten for å ha kort for barn og ungdom. De kan enten bytte til DNB eller så kanselleres bare kortet dems.
Ungdom som egentlig har fått beskjed om at de ble med SBank konseptet videre, får plutselig beskjed om at de nå flyttes til DNB konsept, med masse gebyrer på bruk og uttak.

Så da er det jo bare å lære ungdommen økonomiske prinsipper, og få dem snarest mulig over i en annen bank.

Og en av fordelene med SBanken, var jo nettopp at vi voksne fikk opp barnas kontoer i vår nettbank (og app). Så for å beholde det, så må jo vi med dit barna flyttes.

I tillegg er jo veldig mange av tjenestene mye lettere tilgjengelige i nettbank enn i app, så jeg foretrekker en bank som har begge deler.

Og så er jo ikke akkurat rentene i SBanken de beste lenger heller. Det er mange konkurrenter som er bedre.

Så, alt i alt, mange grunner for å bytte.
Hvorfor i all verden skal man bli værende bare fordi man var fornøyd før?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil DnB ha 10 eller 20 kroner hver gang jeg tar ut 1000 kr i minibank. De virker griske. Dette er jo mine penger i utgangspunktet.

Anonymkode: e6406...1f8

Skrevet

Sbanken er ute på facebook nå og skryter av den nye appen. Og at man kan bruke den på nettbrett. Men hvorfor ikke PC? Det må da fortsatt være flere som bruker PC enn nettbrett, eller er jeg helt dinosaur? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...