AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #121 Skrevet 20. januar 2024 Fin artikkel, beklager hvis den er postet før. https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2024/01/19/det-store-bankranet/ Håper folk faktisk bytter bank nå, det ender som skribenten skriver ofte med at folk blir værende når de får roet seg litt. Folk tenker gjerne det er mye styr å bytte, men det er vesentlig enklere nå i den digitale tidsalder. Jeg ble selv overrasket over hvor kjapt og greit det gikk med de viktigste tingene som lønnskonto og avtalegiro. Men må innrømme at jeg synes det er vemodig å forlate Sbanken, jeg ble kunde omtrent på dagen da de kom til Norge og har vært veldig fornøyd. Jeg var jo glad i Sbanken, og de flinke folkene på kundeservice der. Ser gjerne at de bytter bank de også, spørs vel om DNB har plass til dem. Anonymkode: 5bf4c...dcf 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #122 Skrevet 20. januar 2024 Jeg fatter ikke at Konkurransetilsynet tillot dette. Anonymkode: e1ab8...686 7 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #123 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 23.59): Fortsatt ingenting her heller, kan det være at de sendte ut e-post automatisk til alle, men at ikke alle får endringer? Hørtes ut fra den jeg snakket med at det varierer hva slags endringer man får. Anonymkode: 5bf4c...dcf Fått mld nå. Skjønte nada. De skulle "plassere" meg i Sbanken. Vil det si at jeg blir hivd ut fra Dnb og kontoer og kort derfra slettes...? Har kort og kontoer begge steder, ingen lån. Anonymkode: 94451...fde
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #124 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fått mld nå. Skjønte nada. De skulle "plassere" meg i Sbanken. Vil det si at jeg blir hivd ut fra Dnb og kontoer og kort derfra slettes...? Har kort og kontoer begge steder, ingen lån. Anonymkode: 94451...fde Hele kundeforholdet ditt blir samlet i Sbanken. Kontoer etc flyttes dit. Går ut fra at du får nye kort. Jeg ble flyttet i motsatt retning. Hadde 50 øre i DNB, nesten 1 million i fond i Sbanken. Ble flyttet til DNb, fikk jeg høre. Det viste seg at det var fordi jeg var Saga-kunde. Ble så forbanna at jeg sa opp hele kundeforholdet i DNB, og flyttet fondene til Kron. Jeg beholder kundeforholdet til Sbanken fordi jeg har BankID der, og jeg sender penger til Coinbase derfra (de har enkle utenlandsbetalinger, og har aldri murret på at jeg har krypto). Nå som jeg ikke lenger er Saga-kunde, fikk jeg beskjed i siste mail fra dem om at skal fortsette i Sbanken. Med mine to kontoer med nå 120kr på. 🙄 Så synd at DNB ødela Norges beste bank! Anonymkode: b7e15...e1f 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #125 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hele kundeforholdet ditt blir samlet i Sbanken. Kontoer etc flyttes dit. Går ut fra at du får nye kort. Jeg ble flyttet i motsatt retning. Hadde 50 øre i DNB, nesten 1 million i fond i Sbanken. Ble flyttet til DNb, fikk jeg høre. Det viste seg at det var fordi jeg var Saga-kunde. Ble så forbanna at jeg sa opp hele kundeforholdet i DNB, og flyttet fondene til Kron. Jeg beholder kundeforholdet til Sbanken fordi jeg har BankID der, og jeg sender penger til Coinbase derfra (de har enkle utenlandsbetalinger, og har aldri murret på at jeg har krypto). Nå som jeg ikke lenger er Saga-kunde, fikk jeg beskjed i siste mail fra dem om at skal fortsette i Sbanken. Med mine to kontoer med nå 120kr på. 🙄 Så synd at DNB ødela Norges beste bank! Anonymkode: b7e15...e1f Ok, da er det jo greit. Siden jeg ikke har lån og penger på høyrentekonto i Santander er det ett fett hvor jeg ellers har banktjenester. Har også kundeforhold i en lokalbank her jeg bor. Anonymkode: 94451...fde
Nita Skrevet 21. januar 2024 #126 Skrevet 21. januar 2024 Jeg ser en del som anbefaler bulder bank, men de har ikke nettbank 🤔 Jeg bruker mobilbank når jeg er på ferie, men foretrekker nettbank, så noen som har et annet forslag? Jeg valgte jo Sbanken ( da de var Skandiabanken) fordi de var billig å bruke, hadde en enkel nettbank og ikke var Dnb. Har ikke lån eller fond o.l., så det er jo hverdagsbank jeg leter etter... 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #127 Skrevet 22. januar 2024 Ser noen anbefaler Sparebank 1. Jeg har nå flyttet pengene mine over til Sparebank 1 SR-bank da jeg har lenge hatt konto der. Flyttet i år 2004 pengene over på Skandiabanken pga gebyrer. Sparebank 1 har fjernet de gebyrene siden den gang. Har testet appen og nettbanken og synes det har blitt veldig bra digitalisert med smarte løsninger, i hvertfall siden 20 år siden😆 Om det er ønske om bra app OG nettbank så er det noe å sjekke ut. De har bra sparekonto rente ser jeg. Se rangeringen av appen her: https://www.cicero.no/sbanken-har-norges-beste-mobilbank/ Anonymkode: fcb5e...746
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #128 Skrevet 22. januar 2024 Det jeg vil savne mest med sbanken er kundeservicen. Veldig raskt og greit å få svar på chat, bortsett fra nå i den aller siste tiden. Og åpent fra tidlig til sent. Min nye bank har ikke chat og brukte en uke på å svare på melding... Men de skylder på at de har stor pågang av nye kunder om dagen, vi kan vel gjette hvorfor. Så får håpe det bedrer seg. Er ikke SÅ ofte jeg trenger kundeservice heller, men når jeg gjør det er det jo gjerne viktig å få svar. Anonymkode: 5bf4c...dcf 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #129 Skrevet 23. januar 2024 Gremmes over det hele. Har vært kunde hos Sbanken i sikkert 20 år eller mer og vært veldig fornøyd. Kom dit fra Dnb, byttet fordi jeg var så misfornøyd. F*** Dnb. Er sånn halvveis over til Bulder, har nølt pga at jeg liker B-appen ikke like godt som den hos Sbanken, men regner med å fullføre flytting (til Bulder) innen S-appen forsvinner. Anonymkode: 92ba4...214 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #130 Skrevet 23. januar 2024 Pinlig å ikke vite dette, men dere som har hatt indeksfond i Sbanken og flytter: Hvordan gjør dere egentlig det? Flytter dere det faktisk eller selger og kjøper på nytt et annet sted? Har et par 100 000 i indeksfond med fast sparing som jeg egentlig tenkte ha der til pensjonsalder, men kjenner DNB er altfor upålitelig her med tanke på hvilke funksjoner og priser vi beholder og ikke. Anonymkode: 896a3...110
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #131 Skrevet 23. januar 2024 Det blir vel til slutt sånn at man må velge bank ut fra hva DNB minst sannsynlig kan få kloa i. Ser ikke for meg at de overtar Obos feks, får da i hvert fall ikke håpe det. Anonymkode: 5bf4c...dcf 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #132 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Pinlig å ikke vite dette, men dere som har hatt indeksfond i Sbanken og flytter: Hvordan gjør dere egentlig det? Flytter dere det faktisk eller selger og kjøper på nytt et annet sted? Har et par 100 000 i indeksfond med fast sparing som jeg egentlig tenkte ha der til pensjonsalder, men kjenner DNB er altfor upålitelig her med tanke på hvilke funksjoner og priser vi beholder og ikke. Anonymkode: 896a3...110 Jeg har akkurat flyttet mine fond. Når du har bestemt deg for hvor du vil flytte fondene åpner du en Aksjesparekonto(ASK) i den nye banken/tilbyderen. Der vil det også være et valg hvor den nye banken flytter over dine fond fra Sbanken. Om den nye banken ikke tilbyr alle fondene du har spart i vil de selges, og pengene settes inn på din nye ASK så du kan kjøpe andre fond. Anonymkode: 9dad0...544 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #133 Skrevet 23. januar 2024 Dere som vil bytte, har dere sett på gebyrer for netthandel, kontantuttak, bruk av visa og utenlandskjøp? Det kan fort bli veldig dyrt og ikke lønne seg. Anonymkode: 9d976...167
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #134 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Pinlig å ikke vite dette, men dere som har hatt indeksfond i Sbanken og flytter: Hvordan gjør dere egentlig det? Flytter dere det faktisk eller selger og kjøper på nytt et annet sted? Har et par 100 000 i indeksfond med fast sparing som jeg egentlig tenkte ha der til pensjonsalder, men kjenner DNB er altfor upålitelig her med tanke på hvilke funksjoner og priser vi beholder og ikke. Anonymkode: 896a3...110 Jeg flyttet hele ASKen til Kron. Det var veldig enkelt. Trykket på et par knapper i Kron-appen, så ordnet de resten. Gevinst blir ikke realisert, så du kan fortsette å utsette skatt, og skjermingsfradraget blir med videre. Anonymkode: b7e15...e1f
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #135 Skrevet 24. januar 2024 18 hours ago, AnonymBruker said: Dere som vil bytte, har dere sett på gebyrer for netthandel, kontantuttak, bruk av visa og utenlandskjøp? Det kan fort bli veldig dyrt og ikke lønne seg. Anonymkode: 9d976...167 Sjekket alt i Obos-banken i hvert fall, og alt jeg trenger til daglig er gratis. Utenlandsbetaling tar også Sbanken gebyrer for. Det som vant meg over var gratis debetkort og noen rentekroner på brukskonto som jeg ikke har hatt på årevis. Pluss at Sbanken legger ned nettbanken, det er uaktuelt for meg. Anonymkode: 5bf4c...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #136 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 16.20): Det koster penger å ta ut kontanter i butikk, prisen på sms bank dobles, ny app uten alle funksjoner klare, prisen på indeksfond økes og man må betale for å få refundert penger fra utlandet. Anonymkode: b431e...1b8 Har vært kunde i Skandiabanken siden 2001, siden de startet opp. De mister meg nå. Utrolig at det ble godkjent dette oppkjøpet. Anonymkode: 07f60...532 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #137 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 9.32): Jeg føler her er det en sak for VG-etterforskningsteam eller noe, det må jo da være lobbyisme eller korrupsjon involvert Dette er det flere som mener, så du er ikke på bærtur her. Det er spesielle forhold om man sjekker de som sitter i nemnda. Altså den siste instansen som likevel ga klarsignal for oppkjøp. Noe skurrer veldig. Anonymkode: 07f60...532 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #138 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 10.58): Hadde faktisk ikke fått med meg at de legger ned hele nettbanken https://investornytt.no/sbankens-nettbank-legges-ned/ Da var det definitivt over for min del. Kan vi forvente at flere banker gjør det samme? Kjekt med app altså, men foretrekker faktisk folk å knote på en liten mobilskjerm hvis de sitter foran pc'en? Anonymkode: 5bf4c...dcf Liker ikke utviklingen. Vi blir for låst. Farmor har gammeldags mob. Hun forstår ikke de nye Kan ikke ta toget fordi hun har gammel mob. Og de tar vel ikke kontanter på toget nå. Bussen her tar ikke kontanter heller. Tror ikke folk ser hvor låst vi er. Uten mob, ingen måte å komme inn i banken på da eller? uaktuelt for min del. Anonymkode: 07f60...532 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #139 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 23.04): Hvor lang tid tar det før navnet Sbanken og "konseptet" er helt borte? Anonymkode: 5bf4c...dcf Det er borte. Anonymkode: 07f60...532
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #140 Skrevet 25. januar 2024 MiniMjau skrev (På 16.1.2024 den 17.15): Samme her. Jeg må flytte fondene mine. Og finne en bank for brukskonto og andre kontoer (sånn som det var i sbanken). Tror nok den nettbanken som snur seg fort rundt og lager en solid og trygg Sbanken kopi nå rimelig kjapt får mange nye kunder! Himla og Bilder. Tok en dag for moren min å bytte over, mindre pes enn folk tror. Bare husk å gå inn på skatteetaten og andre sider kontonr skal endres. Anonymkode: 07f60...532
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå